Alastor Skrevet 24. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2004 **NB Prisgarantien til Elkjøp gjelder ikke bare mot seg selv, DVS om de har et GF5 skjermkort der, så kan du i teorien ta med avisutklipp fra feks. Komplett hvis de har tilbud på samme skjermkort. Prisgarantien hos lefdal er jo bare tull og vås (som konkurransetilsynet har skjønt etter litt lang tid...). I ditt tilfelle ville de nok si "nei, det er en tilbudspris hos konkurrenten, og derfor får du ikke garantien". Skulle kjøpe TV på lefdal, Elkjøp hadde den litt billigere. Ga klar beskjed om dette, men salgspersonen sa "ja, men det er en utstillingsmodell" .. blah blah etc ... Prisgarantien ble forbudt fordi lefdal hadde 4 (ja FIRE) produkter i sitt sortiment som ikke ble ført av noen annen el-butikk. Av totalt 150 stykker. Så ikke snakk om ting du ikke vet noe om. Og hvordan vet du dette? Har selv sjekket hos lefdal da jeg skulle ha ny komfyr, de hadde ikke den siemens modellen jeg skulle ha men det hadde alle de andre stor på markedet. De som var hos lefdal, fantes bare hs lefdal og ingen andre forhandlere. Gode priser men elendig utvalg av produkter som kan kjøpes andre plasser. obs i trondheim er desidert billigst i mange tilfeller. Dette vet jeg, da det sto klart og tydelig i artiklene som ble publisert av flere aviser ang. dette emnet. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 24. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2004 jeg jobba på elkjøp en uke, å da måtte jeg gå over alle varer på data og tlf. avdeligen og rette opp prisene fra nettet. det er nettet som har rett.. eneste untak er hvis det står at det bare gjelder nettet. Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 24. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2004 Og til diskusjonen om philips vs samsung.. tror ikke philips tv'n er vesenlig bedre enn samsung'en. Philips lagde GODE tv'er for 15-20år siden, det som lages i dag holdere ikke samme kvalitet. De dyre apparatene er sikkert bra, men her er det tydeligvis snakk om de billige modellene.Og billig pris = billig kvalitet. Tror meg ikke?? gå i en hvilken som helst tv butikk å samenlign bilde og lyd kvaliteten på en tv til ca 3000 og en til ca 10000. Det er STOR forskjell! Men ikke alle trenger en god tv, noen klarer seg med en billig. Herregud for en arrogant tosk da! Har jo poengtert flere ganger at det ikke var en generalisering av Philips-tv'er mot Samsung-tv'er. Akkurat i DET tilfellet VAR det slik. Enten du tror på meg eller ikke. Poenget var jo at Elkjøp tydelig forsøkte å selge et produkt ved å si at det var bedre enn tilbudsproduktet...hvilket det åpanbart ikke var! Greit en selger skal legge fram argumenter, men det er ganske alvorlig når man går over til direkte løgn. Og jada, fullt klar over at Samsung har noen gode tv'er, MEN det er også det merket blandt de store merkene som leverer flest "billigprodukter"...produkter som ser ganske så bra ut, er av god kvalitet i den grad at det er lite feil på, men lekker i funksjoner i forhold til konkurrerende merker, med litt dyrere modeller. Philips lager fortsatt noen av de beste tv'ene på markedet, selv om Panasonic er verdens største leverandør, og leverer også billedrør til nettopp Philips. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 24. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2004 Dette vet jeg, da det sto klart og tydelig i artiklene som ble publisert av flere aviser ang. dette emnet. Ok. Lenke til kommentar
joenohr Skrevet 24. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2004 (endret) Jeg blir mektig provosert når jeg leser innleggene som jeg finner her om Elkjøp! Og jeg har lest hvert eneste ett av dem som er skrevet i denne tråden! Som det blir nevnt her av en av debattdeltakerne er det slik at Elkjøp praktiserer forskjellig pris på web og i butikk, men at kunde alltid skal få varen i butikk til web-pris dersom denne er billigere (med unntak av produkter som er merket utelukkende for salg over nettsiden) Så, hvorfor gjør vi dette? Fordi webbutikken tar mål av seg om å konkurrere med andre webbutikker på nett og fordi det er billigere (som det riktig blir påpeket av en deltaker) å behandle en kunde på nett. Nå er det også slik med nettbutikker at du vil finne de samme prisene igjen i butikker i større byer da det er her konkurransen er størst. F.eks. er det ofte priskrig mellom Expert og Elkjøp i lokale DM`er for Oslo regionen, og det er disse prisene som gjenspeiles på nett. Uansett er det ikke et reelt problem og bare latterlig oppgulp som blir presentert når man gjør et stort poeng av forskjellige priser. Det er vedtatt for Elkjøp, og det er kjent praksis (blir jo orientert om vha f.x. elkjøp.no) Videre er det morsomt å lese om Astor eller hva han heter som forteller at han jobber på Elkjøp. Vet du ikke at vi ikke har samme priser i butikk som på webb? Selvfølgelig er det mulig å samkjøre prisene for hele landet, men det gjøres ikke fordi konkurransesituasjonen er forskjellig fra by til by. Hvis Expert kjører en annonse i "Bærum blad" (fiktivt e.x) med IXUS500 til 2990,- skal vi da endre denne prisen til 2890 for hele landet? Hvor idiotisk er ikke det? Selvfølgelig skrur vi ned prisen for å være billigere der annonse gjelder. Det er NETTOPP det som ligger i vår prisgaranti. Vi skal alltid være billigere enn våre konkurrenter, og dette ivaretar vi gjennom prissjekk i konkurrenters butikker. Men, vi skal være billigere enn lokale konkurrenter (i mitt tilfelle som er Elkjøp Bodø, skal vi være billigere enn butikkene i Bodø og omegn) I tillegg har vi en 100% gjeldene prisgaranti mot nettbutikken. Novi eller hva du heter, du må jobbe på Coop Elektro... ? Der sitter dere bare å er forbanna over at alle folkene går til oss, og kokkelurer i sammen teorier for å underbygge dette. Vi selger da faen ikke drit, vi selger jo akkurat det samme som dere! Priseksempler : Expert Fauske T630 m Privat+12 = 1199 eller var det 1299 Elkjøp Bodø 479,- med Privat+12 ..... Tror du vi har noen kinatelefoner som er fulle av dritt som Expert sine telefoner ikke er? Et priseksempel til ... denne gangen fra elkjop.no og best-buy.com (expert) Jeg tok T610 denne gangen fordi det var den første jeg fant på den knotete expert.no siden (link til bestbuy) Best-buy.com tar 2799 for denne (http://www.best-buy.com/bbshop/product.asp?sku=53454) Elkjop.no tar 2399 for den (http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/no_NO_B/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;sid=0rF4rOPq73N4pKMxsQi7TeHOna_uliFPqlA=?ProductID=v1nD4QjowyoAAAD1DLBndiFN&CatalogCategoryID=Wn4KBymfKagAAADrdKfp89Cl&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2cprodtypes_vartypes_text) Kjapt sparte 400 kroner der. Og det er samme telefon, ikke et produkt vi har kjøpt inn i fåtall for å dra folk til butikken. Hva med laptoppen som ble annonsert i riksdekkende kanaler for 6995? Det var Packard Bell maskiner. Er dette også bare møl? Til opplysning er det et særdeles stort og anerkjent PC-merke. Elkjøp selger så absolutt ikke andre produkter enn hva konkurrentene gjør. Nei, finn deg noe skikkerlig å argumentere med før du gjør spede og latterlige forsøk på det. Er bare deg selv du driter ut. Og angående Bodø (hvor jeg altså jobber selv) Vi har et problem, og det er at du ofte må vente litt lenge. Men, det er en avveining man må gjøre dette med bemanning etc. At man i trøkk perioder da ikke klarer å ta unna så fort man skulle ønske er jo bare svært beklagelig! Men, vi gjør så godt vi kan! Og det er forresten ingen som hiver deg ut av de andre butikkene hvis du kommer dit i stedet... En annen ting der (nå er dette veldig lokalt da) er jo at du får snakke med selgere som må kunne mye mer om masse. Det er en anne fordel på Elkjøp. Vi kan Data og vi kan Tele.... de på Expert kan Data, Tele, Krølltenger, Vaskemaskiner og barbermaskiner...... +++ Nei, nå har jeg vel ikke mer på hjertet inntil videre. Hvis noen vil svare så får dem heller gjøre det! Etter å ha sammenlignet litt på nett kan jeg ikke dy meg ... XBOX EXPERT 1990 (uten spill såvidt jeg kan se) XBOX ELKJØP 1695 (inkl hittene PGR2 og TOPSPIN) GRD23 EXPERT 3999,- GRD23 ELKJØP 3795,- DCRHC40 EXPERT 6799,- DCRHC40 ELKJØP 6795,- Og forresten .. selv om Elkjøp har samme innkjøpsordning for alle butikker som Astor eller noe forteller om, så betyr ikke det at kostnadene er lik for alle butikkene. Det vil være mer fraktkostnad til Bodø fra Jønkøping enn fra Jønkøping til Carl Berner! Og til de selgerene som opplyser at vi ikke har rukket og laget nye plakater. På annonseprodukter kan det jo skje en glipp, men det er altså ikke sånn at web og butikk er lik pris... derfor går det heller ikke ann å argumentere sånn! Jeg synes vi blir arrestert på feilaktig grunnlag her altså! ***** OBS! Dette er MINE synspunkter som privatperson og bare det. Derfor kan det som står her heller på ingen måte tolkes som Elkjøps syn ***** Endret 24. juni 2004 av joenohr Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 24. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2004 Skulle kjøpe et Jensen-modem som står til 295,- på weben. Kommer inn i butikken og ser at det samme modemet koster 349,-. Gjør ekspeditøren oppmerksom på differansen, noe som gjør at han sjekker med denne siden -endrer prisen KUN FOR MEG. Ingen forklaring eller noe. Har tidligere hatt samme problem med CDRW - plater til 10,- stykket ifølge web-sidene, mens prisen i butikk var 25,-. Det er ikke det at en femtilapp er så mye penger, det er bare det at jeg blir så j...... provosert av en slik måte å drive butikk på. Er det samme med dyrere varer blir det fort snakk om penger. Er det bare i Bodø de driver med slikt? Skjedde akuratt det samme med meg. Sparte 100 spenn på å henvise til prisen på elkjop.no Lenke til kommentar
Omnikron Skrevet 24. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2004 leste gjennom første siden med svar, gidder ikke pløye gjennom resten for det var for kjedelig... Kjøpte meg nylig en T630 på elkjøp til 2695,- etter å ha gjort selger oppmerksom på det. Heldigvis sjekket jeg webben dagen før jeg dro og handla for i butikken var prisen 2995,- (snakker her om uten abb. seff) Lenke til kommentar
joenohr Skrevet 24. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2004 Skulle kjøpe et Jensen-modem som står til 295,- på weben. Kommer inn i butikken og ser at det samme modemet koster 349,-. Gjør ekspeditøren oppmerksom på differansen, noe som gjør at han sjekker med denne siden -endrer prisen KUN FOR MEG. Ingen forklaring eller noe. Har tidligere hatt samme problem med CDRW - plater til 10,- stykket ifølge web-sidene, mens prisen i butikk var 25,-. Det er ikke det at en femtilapp er så mye penger, det er bare det at jeg blir så j...... provosert av en slik måte å drive butikk på. Er det samme med dyrere varer blir det fort snakk om penger. Er det bare i Bodø de driver med slikt? Skjedde akuratt det samme med meg. Sparte 100 spenn på å henvise til prisen på elkjop.no Og det som er skjedd her er helt i tråd med det som Elkjøp har som gjeldende praksis. Og som også opplyses om på nettsiden. Vi har prisgaranti mot lokale konkurrenter og nettbutikk. Prisene mellom nettbutikk og butikk behøver ikke være den samme til enhver tid. Mest sannsynlig er den aldri det, med unntak av e.x. Oslo og omegn. Men hvis en kunde gjør oss oppmerksom på forskjellen så får han selvfølgelig prisen på nett! Det skulle bare mangle, og er helt i tråd med hva vi annonserer med! Nei - finn dere noe annet å syte over! Lenke til kommentar
joenohr Skrevet 24. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2004 leste gjennom første siden med svar, gidder ikke pløye gjennom resten for det var for kjedelig... Kjøpte meg nylig en T630 på elkjøp til 2695,- etter å ha gjort selger oppmerksom på det. Heldigvis sjekket jeg webben dagen før jeg dro og handla for i butikken var prisen 2995,- (snakker her om uten abb. seff) Samme med deg so Dan1el... Er det noen her som virkelig innerst inne, når de får tenkt seg om, synes dette er rart og kritikkverdig? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2004 Jøran: Jeg jobber nå tilfeldigvis i oslo (Storo), og derfor vet jeg bare det jeg vet om oss og våre butikker her (eid av elkjøp, ikke franchise), og det er at vi følger nettprisene som legges ut rimelig slavisk, men selvfølgelig med glipper. Unntaket er jo "prisen gjelder kun på nett") At det er slik i resten av landet, at en del butikker setter sine egne priser, regnet jeg faktisk med, men at det er "gjeldende" praksis, høres rart ut for meg. Uansett, og nå snakker jeg som privatperson, jeg SYNES at alle elkjøpbutikker burde følge nettprisene, og holde disse likt med butikkprisene, da dere tjener gode penger uansett. Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 25. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2004 (endret) Skulle ha en Xbox til jul. Var først hos Elkjøp Hammerfest. Hadde sett på Elkjøp.no at den kostet 1599,- (ikke helt sikker på det tallet, men det var rundt der..) Men da expeditøre slo den gjennom kassen så kom prisen 2499,- frem. Jeg klaget og sa at den kostet 1599,- på nettet. Hans svar var at det tilbudet gikk ut forige uke og det gjalt ikke Elkjøp Hammerfest uansett. Endte opp med at jeg droppet kjøpet i butikken og bestilte heller over internett. Her for litt siden så skulle jeg kjøpe Samsun SGH-E700 som var reklamert 999,- på tv. Denne gangen skulle jeg være lur så jeg gikk på Elkjøp.no og skulle skrive ut prisen slik at jeg kunne bevise det i butikken. Men neida, på internett stod det at telefonen koster 1299,- Så jeg sendte en mail til Kundeservice. Der fikk jeg bekreftet at den kostet 999,- Jeg skrev ut mailen jeg hadde fått og stakk innon Elkjøp Alta. De svarte med at den prisen gjalt ikke der heller, men denne gang ga jeg meg ikke. Etter litt om og men fikk jeg telefonen for 999,- Hvis prisen som står på Elkjøp.no ikke gjelder for alle butikkene rundt om kring i landet, hvorfor står det ikke på nettsidene? Begynner å bli lei av å måtte krangle til meg et tilbud som jeg har "krav" på. Endret 25. juni 2004 av phoen|x Lenke til kommentar
zaico Skrevet 25. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2004 (endret) Tror du vi har noen kinatelefoner som er fulle av dritt som Expert sine telefoner ikke er? Nei, men dere selger en hel masse "kina" tv`er, dvdspillere, stereo, høytalere ol. Som er "brandet" om til "kjente" merkenavn som Radionette, Luxor osv. Hva med laptoppen som ble annonsert i riksdekkende kanaler for 6995? Det var Packard Bell maskiner. Er dette også bare møl? Til opplysning er det et særdeles stort og anerkjent PC-merke. Tror du kan få vanskeligheter med å overbevise hw.no folket om at Packard Bell ikke er "bare møl". Endret 25. juni 2004 av zaico Lenke til kommentar
KriB Skrevet 25. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2004 Det er bra å forsvare egen arbeidsplass, gudene vet at jeg gjør det. Men... Elkjøps problem er, blant den del av befolkningen som følger ekstra med (henger f.eks på hw.no) og er oppdatert på priser og kvalitet før de kjøper, at de har fått et rykte (sant eller usant, vil jeg ikke gå inn på, men det er der) på å ikke alltid ha rent mel i posen. Jeg tviler ikke på at det for det meste er de sorte fårenes skyld, men man har lest gang på gang i riksdekkende medier om at selgere i Elkjøps (og andre store elektronikk-kjeder) driver med lokkepriser og har høye priser på dårlige produkter. Når man i tillegg hører om hendelser som phoen|x over her har opplevd, så tyder det på at intern-kontrollen i Elkjøp ikke er god nok. Har man en nettside og en policy som sier at man matcher denne uansett er det altfor dårlig å kun gjøre det hvis kunden opplyser det om det som joenohr sier. Og at det er vanskelig å holde oppdaterte priser roper jeg bare "HALLO! Vi er i 2004!" I en vanlig opplyst forbrukers øyne er det Elkjøp som lurer og ikke Elkjøp Bodø som er en av butikkene som har blitt hengt ut her. Fordi vet ikke om vi er i en sleip butikk eller ei. Den gjennomsnittlige Ola Dunk følger ikke med og handler på Elkjøp av den enkle grunn at det er dere som er mest aktive på reklame og at merkevaren blant folk flest er godt inngrodd og etablert. All honnør for det. For meg så er det enkelt: Dere har nok gode produkter, men jeg liker ikke å vite at det er dårlige produkter der og å ha liten eller ingen mulighet for å sjekke tester o.l. som man har på f.eks. pc-hardware. Når det i tillegg finnes sleipe selgere som kun er ute etter høyest salg og ikke at kunden skal få det som passer den, så... ja, jeg blir noe skeptisk. Litt OT, men jeg bare må: Jeg liker ikke reklame som sier: Super PC! Pentium4 3000 MHZ! 256 MB minne! 80 GB stor harddisk! Super grafikk, nok til dagens spill: Radeon 9200SE med DirectX 9!!! Windows XP Home (m/recovery disk) ...uten at jeg har mulighet til å sjekke hva slags minne, harddisk og hkfor ikke å snakke om hvor sinnsykt mye det grafikkortet suger! Når i tillegg personalet i butikken ikke kan svare på disse spørsmålene samtidig som de sier at skjermkortet er knallbra, så er det over og ut for meg. (Reklamen over har jeg funnet opp i mitt hode, men jeg har lest nok Elkjøp reklamer til at jeg vet hvordan de formuleres) Lenke til kommentar
joenohr Skrevet 25. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2004 Jøran: Jeg jobber nå tilfeldigvis i oslo (Storo), og derfor vet jeg bare det jeg vet om oss og våre butikker her (eid av elkjøp, ikke franchise), og det er at vi følger nettprisene som legges ut rimelig slavisk, men selvfølgelig med glipper. Unntaket er jo "prisen gjelder kun på nett") At det er slik i resten av landet, at en del butikker setter sine egne priser, regnet jeg faktisk med, men at det er "gjeldende" praksis, høres rart ut for meg. Uansett, og nå snakker jeg som privatperson, jeg SYNES at alle elkjøpbutikker burde følge nettprisene, og holde disse likt med butikkprisene, da dere tjener gode penger uansett. Storo er et konkret eksempel på en butikk som vil måtte følge nettpris, og som da også følger Elkjøp praksis. Storo vil være en viktig butikk for Elkjøp, en butikk som opplever sterk konkurranse jmf. mitt eksempel tidligere. Ps! Elkjøp har ikke dattere bare innenfor Oslo gryta Bodø er så absolutt et datterselskap i Elkjøp, og heldigvis for det! For ... jeg tror det er langt mer rot blant franchise butikkene Lenke til kommentar
joenohr Skrevet 25. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2004 Tror du vi har noen kinatelefoner som er fulle av dritt som Expert sine telefoner ikke er? Nei, men dere selger en hel masse "kina" tv`er, dvdspillere, stereo, høytalere ol. Som er "brandet" om til "kjente" merkenavn som Radionette, Luxor osv. Tror du kan få vanskeligheter med å overbevise hw.no folket om at Packard Bell ikke er "bare møl". Vi er vel ikke de eneste som gjør det? Expert har vel f.eks. Akai.... ? Så lenge det er produkter som er av en god kvalitet så gjør vel ikke merke noen forskjell. Er sikker på at Akai leverer produkter som er gode dem også. Selvfølgelig får man hva man betaler for, du kjøper ikke en 28" TV til 2495 og forventer å få samme kvalitet som på en Sony til 7995... Lenke til kommentar
joenohr Skrevet 25. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2004 Skulle ha en Xbox til jul. Var først hos Elkjøp Hammerfest. Hadde sett på Elkjøp.no at den kostet 1599,- (ikke helt sikker på det tallet, men det var rundt der..) Men da expeditøre slo den gjennom kassen så kom prisen 2499,- frem. Jeg klaget og sa at den kostet 1599,- på nettet. Hans svar var at det tilbudet gikk ut forige uke og det gjalt ikke Elkjøp Hammerfest uansett. Endte opp med at jeg droppet kjøpet i butikken og bestilte heller over internett. Her for litt siden så skulle jeg kjøpe Samsun SGH-E700 som var reklamert 999,- på tv. Denne gangen skulle jeg være lur så jeg gikk på Elkjøp.no og skulle skrive ut prisen slik at jeg kunne bevise det i butikken. Men neida, på internett stod det at telefonen koster 1299,- Så jeg sendte en mail til Kundeservice. Der fikk jeg bekreftet at den kostet 999,- Jeg skrev ut mailen jeg hadde fått og stakk innon Elkjøp Alta. De svarte med at den prisen gjalt ikke der heller, men denne gang ga jeg meg ikke. Etter litt om og men fikk jeg telefonen for 999,- Hvis prisen som står på Elkjøp.no ikke gjelder for alle butikkene rundt om kring i landet, hvorfor står det ikke på nettsidene? Begynner å bli lei av å måtte krangle til meg et tilbud som jeg har "krav" på. Dette er Franchise butikker. Trist og se at det er slik, men det er dessverre slik av og til. Her er det imidlertid bare en ting å gjøre og det er å ta kontakt med kundesenter / evnt. HK. Annonserer vi med f.x. prisgaranti så skal vi holde den også! Franchise eller ei! Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 25. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2004 joenohr da, jeg jobber ikke i noen av dine konkurrerende forretninger. Og takke faen for det, for så ærekjær du er til hele Elkjøp-konsernet, ville vel du brukt hele din fritid til å dra til andre butikker å sjekke deres priser. Gidder ikke starte å ta sitater av alt mulig bøll du har sagt siden de fleste andre her har gjort det. Kan forøvrig si meg enig med deg ang webpriser kontra butikkpris, med tanke på at driften er dyrere ved en vanlig forretning. Men siden Elkjøp satser på å være en slags "folkets tilgang til hvite/brunevarer", bør de poengtere det på nettsidene at prisene gjelder kun der. I hvertfall ha både web og butikkpris, slik Komplett hadde før. Og et lite tips....hvis du ikke vil at folk på forumet ikke skal ta innleggene dine som et synspunkt fra Elkjøp, men kun fra deg som privatperson, så ville det kanskje vært lurt å slutte å skrive "vi" når du mener Elkjøp? Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 25. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2004 Skulle ha en Xbox til jul. Var først hos Elkjøp Hammerfest. Hadde sett på Elkjøp.no at den kostet 1599,- (ikke helt sikker på det tallet, men det var rundt der..) Men da expeditøre slo den gjennom kassen så kom prisen 2499,- frem. Jeg klaget og sa at den kostet 1599,- på nettet. Hans svar var at det tilbudet gikk ut forige uke og det gjalt ikke Elkjøp Hammerfest uansett. Endte opp med at jeg droppet kjøpet i butikken og bestilte heller over internett. Her for litt siden så skulle jeg kjøpe Samsun SGH-E700 som var reklamert 999,- på tv. Denne gangen skulle jeg være lur så jeg gikk på Elkjøp.no og skulle skrive ut prisen slik at jeg kunne bevise det i butikken. Men neida, på internett stod det at telefonen koster 1299,- Så jeg sendte en mail til Kundeservice. Der fikk jeg bekreftet at den kostet 999,- Jeg skrev ut mailen jeg hadde fått og stakk innon Elkjøp Alta. De svarte med at den prisen gjalt ikke der heller, men denne gang ga jeg meg ikke. Etter litt om og men fikk jeg telefonen for 999,- Hvis prisen som står på Elkjøp.no ikke gjelder for alle butikkene rundt om kring i landet, hvorfor står det ikke på nettsidene? Begynner å bli lei av å måtte krangle til meg et tilbud som jeg har "krav" på. Dette er Franchise butikker. Trist og se at det er slik, men det er dessverre slik av og til. Her er det imidlertid bare en ting å gjøre og det er å ta kontakt med kundesenter / evnt. HK. Annonserer vi med f.x. prisgaranti så skal vi holde den også! Franchise eller ei! Hva vil det si at det er en Franchise butikk? Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 25. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2004 Er vel litt forskjell på webpris og butikkpris er det ikke? Lenke til kommentar
moray Skrevet 25. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2004 Franchise = forretninger leier merkenavn.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå