AMD_Bruker Skrevet 20. april 2004 Forfatter Del Skrevet 20. april 2004 Poenget mitt er enkelt og greit at hvis 3 stykker går inn på en butikk og kjøper samme varen så burde de betale samme pris også. Hadde jo vært litt morsomt hvis neste kunde som kom til kassen skulle kjøpe samme vare, men måtte betale en høyere pris. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Og det har du fullstendig rett i! Men det er som sagt vanskelig å få det bra vær gang. Kunden skal bli fornøyd, det er mitt hovedmål..en fornøyd kunde kommer tilbake, og du tjener mer på han enn om du snyter han en gang slik at han ikke kommer tilbake Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Og det har du fullstendig rett i! Men det er som sagt vanskelig å få det bra vær gang. Kunden skal bli fornøyd, det er mitt hovedmål..en fornøyd kunde kommer tilbake, og du tjener mer på han enn om du snyter han en gang slik at han ikke kommer tilbake Når man handler på en butikk blir det galt hvis man går ut med en snikende følese på at man har blitt "lurt". Hvis butikken man benytter ikke klarer å oppdatere prisene fortløpende gir dette et usikkerhetsmoment som de fleste vil unngå! De fleste av oss klarer ikke å ha prislistene til x anntall butikker i hodet til en hver tid Det har dessverre blitt en trend hos mange butikker at de ikke tar prisoppdateringer fortløpende. Jeg har forståelse for at det er hard konkuranse og derfor innskrenkninger på bemanning, men det er alikevel ingen unnskyldninger for ikke å holde sjappa ship shape og prisene up to date. Her ligger klart en utfordring for daglig leder. Det er han/henne som er annsvarlig for å gjennomføre dette. Jeg har selv tidligere jobbet med eget foretak i et serviceyrke og vært tilgjengelig 24/7 i flere år! Jeg vet det kan være hardt, men du verden så godt det er med med fornøyde kunder Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Og jeg kan love deg at i min butikk så gjør vi alt vi kan for å overholde dette Lenke til kommentar
zaico Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Butikkene får ikke avisen før den er trykt omtrent. Og står derfor med et problem da annonsert vare ikke lenger er tilgjengelig sentralt og må lete etter erstatnings produkter. Hvordan skal de få avisen før den er trykt Butikkene får informasjon om kampanjen lenge før det kommer en Elkjøp avis, kampanjen kan få endringer men de er som regel små. Lenke til kommentar
zaico Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 (endret) En annen ting som forårsaker mangler på annonserte varer er at de største butikkene (oslo/bergen/Stockholm/Gøteborg etc) bestiller inn enorme mengder og tømmer lageret og da sitter de andre butikkene igjen med tomme hyller. Hovedlageret prioriterer selvfølgelig de største butikkene, men de prøver også å finne erstatnings produkter til de andre og det er her det med tid kommer inn. Dette har butikkene ingen andre enn seg selv å takke for, når dette skjer skyldes det svært ofte at butikken driver "i siste liten bestillinger", om en vare går tom lenge før "fristen", hoster så og si alltid Elkjøp sentralt opp en erstatningsvare. Endret 20. april 2004 av zaico Lenke til kommentar
zaico Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 På elkjøp så er det gjerne kun 5-6 stk på jobb totalt i de mindre butikkene. Disse er som regel travelt opptatt med kunder konstant, dvs at det ikke er tid til å ordne alt i butikken hele tiden. I tillegg så har de fleste matvarebutikker så og si konstante priser. Rema og rimi har faste priser. Det er en grunn til at ansatte kommer på jobb før butikken åpner, nettop for å oppdatere priser ol. Men Elkjøp er en kjede som tilpasser seg det lokale marked og det er derfor ikke sikkert at man ønsker de samme prisene i alle butikkene, dessuten er det langt billigere å handtere en kunde via web enn i butikk. Skjønner ikke helt problemet med forskjellige priser på web og i butikk, da kunden kan henvise til weben og få laveste pris, det hender faktisk ofte at en vare er billigere i butikk enn på internett.. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Elkjøp på Årnes er mer eller mindre en vits, med det mildest talt dårlige vareutvalget og stive prisene. Det eneste CD-R mediet jeg fant var det tilbudet på Verbatim, de har som regel aldri MD'er inne, og jeg fant ikke en eneste CD-RW. Men de har det HOTAS settet fra Saitek, så jeg tilgir dem Minst en blant betjeningen er hyggelig, skal ikke snakke så høyt om den eldste karen der. Lenke til kommentar
oledole79 Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Jeg skulle kjøpe meg en ny multifunksjonsskriver for ca et halvt år siden....jeg gikk da inn på www.elkjop.no for å sjekke prisene deres...da fant jeg en HP PSC 2175 til 1995.-...jeg suste da opp til Elkjøpbutikken her i Bergen for å kjøpe...men når jeg kom inn så hang det en stor plakat over pallen med denne skriveren der det stod 2495.-...jeg tok da kontakt med betjeningen, og han sa at de ikke hadde rukket å forandre prisen på Skriveren enda....men at jeg selfølgelig skulle få den for 1995.- Og jeg var på denne elkjøpbutikken 5 ganger de neste 2 ukene og prisen stod da fortsatt på 2495.- alle gangene... Den ene gangen skulle jeg også kjøpe et Xbox spill som stod til 499.- på www.elkjop.no men når jeg kom til butikken så var den priset til 599.-...fikk selfølgelig dette spillet til 499.- etter at han i kassen hadde vert inne på www.elkjop.no og sjekket prisen der... For meg så virker det som om Elkjøp gjør dette helt bevisst...men det er bare min mening....' Syns forøvrig at Elkjøp er ganske konkurransedyktige på priser sånn generelt! Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 20. april 2004 Forfatter Del Skrevet 20. april 2004 Det er vel på tide å sitere fra reklamen til elkjøp. 'Det er dumt å betale for mye' Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 ehm...er det enda folk der ute som ikke har skjønt Elkjøps policy? Kjøp stort parti av "drittvarer", lite av gode varer, selg de gode produktene til nærmest tap-pris, tjen fett på de dårlige. Værre er det ikke. Var med morfarn min for å kjøpe tv, og opplever at ekspeditøren står og påstår at en samsung tv er bedre enn Philips'en på tilbud. Siden jeg jobber i samme bransje, var det ikke vanskelig å sette fast den lille tassen som hadde fått streng beskjed om akkurat hvilke produkte han skal selge. Dette gjaldt også Elkjøp i Bodø. Ang. webpriser i forhold, så hørte jeg om en kar som fant tv'n i butikken til 1000,- dyrere enn på web. Siden han ikke fikk det billigere i butikken, dro han hjem og bestilte den på nette, for så å returnere til butikken en halvtime senere og hente den der kan tenke meg de følte seg lur der da ja Lenke til kommentar
zaico Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 (endret) Ang. webpriser i forhold, så hørte jeg om en kar som fant tv'n i butikken til 1000,- dyrere enn på web. Siden han ikke fikk det billigere i butikken, dro han hjem og bestilte den på nette, for så å returnere til butikken en halvtime senere og hente den der kan tenke meg de følte seg lur der da ja For en idiot, om du henviser til webpris i butikk så får du det, så han satt igjen med unødvendige fraktkostnader og bæring. Sunn fornuft er en fin ting. Edit: Det står på weben at man får laveste pris, dette kan ikke Elkjøp snakke seg bort fra da det vil være brudd på markedsføringsloven. Endret 20. april 2004 av zaico Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 (endret) ehm...er det enda folk der ute som ikke har skjønt Elkjøps policy? Kjøp stort parti av "drittvarer", lite av gode varer, selg de gode produktene til nærmest tap-pris, tjen fett på de dårlige. Værre er det ikke. Var med morfarn min for å kjøpe tv, og opplever at ekspeditøren står og påstår at en samsung tv er bedre enn Philips'en på tilbud. Siden jeg jobber i samme bransje, var det ikke vanskelig å sette fast den lille tassen som hadde fått streng beskjed om akkurat hvilke produkte han skal selge. Dette gjaldt også Elkjøp i Bodø. Jeg har egentlig bare noen få ord til deg. Du tar feil som F-A-E-N. Og mer gidder jeg ikke si. Jo forresten..hadde elkjøp vært der de er i dag om de hadde holdt på som du sier? Enten så består de da av jævli smarte folk, eller så er resten av norge sinnsykt dumme.. Endret 21. april 2004 av Alastor Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Men herregud da man! Når Elkjøp kommer med de værste tilbudene sine, er det nesten slik at konkurrerende bedrifter kan gå ditt å kjøpe varene for så å selge dem selv. Disse varene har de selvsagt kun tatt inn små mengder av, siden de vil selge varer de har større fortjeneste på i stedet. Og dette i seg selv er helt greit. Det kalles jo å drive butikk! MEN når det betyr at man faktisk lyver til kunden om hvilket produkt som er best, blir det direkte sleipt! Og nei, jeg tar ikke feil, som sagt en sann historie jeg tar det i fra. Anklager ikke deg som jobber på Elkjøp en annen plass i lande (og tydeligvis meget stolt over jobben din), men her har jeg hvertfall opplevd det. Hvis man skal følge LOM-ordningen (Lokkevarer, Oppsalgsvarer, Mersalgsvarer), må man ta for seg rimelige middelskvalitetsvarer på tilbud som lokkevare, og et produkt som faktisk ER bedre som oppsalgsvare. To sum up, jeg har opplevd Elkjøp som en butikk som setter fortjeneste mye høyere enn service og det å skape "byens elektroforhandler" og kapre en del faste kunder. Dette ut fra Elkjøp Bodø, vel og merke. Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Det er jo kjipt at ikke alle vet at varen de handler er billigere på nettet, da... Men jeg syns topicen bør forandres, for det er _ikke_ svindel! Lenke til kommentar
moray Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Ikke svindel, men en måte å drive butikk på som skaper et frynsete rykte for Elkjøp.. PS. Så at firewirekabel 4-6 pin kostet 300,- (på elkjøp) Koster knapt 60 kr på flere webshoper.. Bare et eksempel.. Slikt mersalg tjener de grovt på.. Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Prisene på weben endres etter "hoved" butikken og den blir stort sett endret etter våre hovedkonkurrenter, som er butikkene i osloområdet.. Så skjønner godt at små butikker langt utpå landet ikke vil legge seg på samme prisnivå. Men står varen på nettet til en lavere pris skal den selvfølgelig selges for det også. Du som har "gjennomskuet" elkjøps taktikk tar grundig feil. Vi selger absolutt mest av gode merkevarer, (sony videokamera, hp skrivere osv), og hva den selgeren du snakker om står å påstår er helt opp til han, og noe han selv må stå for. Jeg hadde ihvertfall aldri kommet med løgner om at et produkt er bedre enn et annet hvis ikke dette faktisk stemte, og at kunden er fornøyd tjener elkjøp best på i lengden, både ved at kunden vil sitte igjen med et godt inntrykk og vi slipper 30 dagers returrett. Det er også dette vi er lært opp til! Selvfølgelig vil selgeren ofte anbefale annet produkt enn annonsert, men dette skal ikke være basert på løgn! Men at produktet passer bedre for kunden. Kommer en kunde på en pc til 4000kr og bare skal lese mail, prakker jeg ikke på han en pc til 8000! Men sier han at han skal bruke pcen til spill er det faktisk dårlig kundebehandling å selge han den til 4000... Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Hence innlegget mitt over...akkurat det jeg sier jo! Som jeg så snilt giddet å poengtere flere ganger, er det en erfaring jeg har utfra Elkjøp Bodø...ikke et personangrep på en hver stolt Elkjøp-ansatt som måtte finne på å forville seg inn på forumet. Dere er fryktelig beskyttende for konsernet deres. Er jo en allment kjent sak at Elkjøp er langt mer profittorienterte enn konkurrerende bedrifter. Her i byen er det heller ingen andre elektroforhandlere som har like stor utskiftning av ansatte som nettopp Elkjøp. Om butikken er tjent med det budsjettmessig? Tja, sikkert. Om kundene er tjent med det? Neppe. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) Hence innlegget mitt over...akkurat det jeg sier jo! Som jeg så snilt giddet å poengtere flere ganger, er det en erfaring jeg har utfra Elkjøp Bodø...ikke et personangrep på en hver stolt Elkjøp-ansatt som måtte finne på å forville seg inn på forumet. Altså, her sier du at du kun snakker om en selger i elkjøp bodø, og ikke resten av konsernet. Er jo en allment kjent sak at Elkjøp er langt mer profittorienterte enn konkurrerende bedrifter. Men hva i all verden er dette her da? EDIT: og hva har stor utskiftning av ansatte å si for budsjett og kundebehandling? Endret 3. juni 2004 av Alastor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå