stigen1 Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Er enig med at folk må ha litt forståelse for slik "feilprising", så lenge butikken innser at en feil er blitt begått og kunden får varen til den annonserte pris: Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 at butikkene ikke kan saumfare alle prisene og holde de oppdatert til enhver tid Altså dagligvarebutikker med 100 ganger så mange varer som Elkjøp klarer jo fint å oppdatere seg fra dag til dag, så jeg tror mer det er viljen det står på enn at det er praktisk vanskelig å gjennomføre. Lenke til kommentar
Revox Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Spørs om det kan kalles feilprising i de fleste tilfeller. Bestill varen på fra hjemmesiden til elkjøp så sammenlign det du ender opp å betale for det produktet i forhold til hva det koster i butikken. En useriøs butikk priser selvfølgelig milevis over hjemmesiden. Og det skal de ikke. Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 at butikkene ikke kan saumfare alle prisene og holde de oppdatert til enhver tid Altså dagligvarebutikker med 100 ganger så mange varer som Elkjøp klarer jo fint å oppdatere seg fra dag til dag, så jeg tror mer det er viljen det står på enn at det er praktisk vanskelig å gjennomføre. Har Rimi og Rema nettsider da? Lenke til kommentar
Haanz Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 kameraten min jobbar i elkjøp langt frå byar. Butikken er veldig liten og det er ikkje så store innkjøp. Når denne butikken skal køyre same tilbod som sjølve elkjøp køyrer så går dei i tap og klarer ikkje halde dette ved like. Men dette er som sagt ein veldig liten butikk. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 (endret) Om serveren deres er tilgjengelig for folk flest eller bare internt for butikkene spiller da ingen rolle - poenget var at det ikke er noe problem å holde oversikt over prisendringer fra dag til dag bare man vil. Edit: Denne var til stigen1 selvfølgelig Endret 19. april 2004 av Shimano Lenke til kommentar
Jove Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Da kan du ta dette opp med elkjøp sentralt, hvor du beskriver hvordan du oppfatter butikken. Da vil nok årnes få en fin beskjed av hovedkontoret Franchisebutikkene SKAL gjøre som elkjøp sier, men det er ikke alltid de gjør dessverre. Jeg sendte mail til elkjøp sentralt. Pga at en lokal elkjøp-butikk ikke kunne stå for det dem lovet i avisen. Var bare snakk om en hundrelapp eller så, men sendte ivertfall en mail for å se hva dem svarte.. Fikk til svar: -Din forespørsel/klage er videresendt til den gjeldende butikk... Eller noe slikt. Og har ikke hørt noe mer.. hehe BOMBE! mvh Jan Ove Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 På Elkjøp Giganten på Forus i Stavanger har jeg havnet i krangel 2 ganger ang. 3 dagers annonsegaranti. Selgeren(e) gav seg ikke, og det endte med at jeg forlot butikken i sinne. Min tolkning er nok den samme som din Alastor, hadde denne blitt praktisert i alle Elkjøp butikker hadde jeg kanskje vært en fornøyd kunde. Da skriver du en klage og leverer denne til elkjøp sitt hovedkontor. Mail går sikkert fint, eller du kan snakke med kundesenteret. Hos forbrukerrådet sine sider så tror jeg du også finner reklamasjonsmaler hvor du kan skrive inn din klage og sende til elkjøp pr post. Men er dessverre et par butikker som sier at "prisgaranti gjelder ikke populære varer o.l." Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 (endret) Om serveren deres er tilgjengelig for folk flest eller bare internt for butikkene spiller da ingen rolle - poenget var at det ikke er noe problem å holde oversikt over prisendringer fra dag til dag bare man vil. Edit: Denne var til stigen1 selvfølgelig Jeg skjønner hva du/dere mener, men det plager ikke meg så lenge kunden får varen til avtalt pris. Men er enig at hvis dette er tilfellet bør Elkjøp som alle andre bedrifter ta en kvalitets-sjekk på rutiner innad i konsernet- det gjelder også Franchise butikkene! edit: glemte en N. Endret 19. april 2004 av stigen1 Lenke til kommentar
Jove Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 kameraten min jobbar i elkjøp langt frå byar. Butikken er veldig liten og det er ikkje så store innkjøp. Når denne butikken skal køyre same tilbod som sjølve elkjøp køyrer så går dei i tap og klarer ikkje halde dette ved like. Men dette er som sagt ein veldig liten butikk. Dette sier dem også på "min" lokale elkjøp-butikk. At de ikke kan ta inn så store parti som annonsene er beregnet for. Og går da med tap. Men når elkjøp går ut med aviser til alle og reklamerer om ditt og datt så får dem stå for det. Lenke til kommentar
Revox Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Da burde du sende en klage på nytt. Hvis ikke varehus sjefen gidder å svare deg engang trenger den butikken å bli dratt i øra. Hovedkontoret liker ikke negativ media. Og de sier ifra til butikken hvis det er noe de ikke liker. Be om å få mail til Varehus sjef. Blir klagen din henvendt direkte til avdelingen kan det fort skje at den går i glemme boka. Avd. lederne og selgerne har nok å susle med og blir ofte avbrutt når de holder på med slike ting og da kan det fort bli glemt. Varehus sjefen har tid til å lese mailen. Men svarer ikke han heller da ville jeg vurdert en annen butikk. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Da kan du ta dette opp med elkjøp sentralt, hvor du beskriver hvordan du oppfatter butikken. Da vil nok årnes få en fin beskjed av hovedkontoret Franchisebutikkene SKAL gjøre som elkjøp sier, men det er ikke alltid de gjør dessverre. Jeg sendte mail til elkjøp sentralt. Pga at en lokal elkjøp-butikk ikke kunne stå for det dem lovet i avisen. Var bare snakk om en hundrelapp eller så, men sendte ivertfall en mail for å se hva dem svarte.. Fikk til svar: -Din forespørsel/klage er videresendt til den gjeldende butikk... Eller noe slikt. Og har ikke hørt noe mer.. hehe BOMBE! mvh Jan Ove Kjipt. Vi fikk en klage på oss, ang det tilbudet før påske på kontanttelefoner. Vi hadde ikke varen, og ga beskjed til en kunde at hun fikk den om hun kom tilbake da og da. Da hun kom den dagen fikk hun beskjed fra en annen selger at den siste telefonen ble solgt dagen etter hun var her første gangen Skikkelig feilinformasjon. Vi fikk derretter en klage levert til oss via hovedkontoret, og kunden fikk derfor en 3200 av oss til samme pris som 3510i med kontantkort. Var vår varehussjef selv som ordnes opp i dette. Synd det ikke ble sånn for deg :/ Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 kameraten min jobbar i elkjøp langt frå byar. Butikken er veldig liten og det er ikkje så store innkjøp. Når denne butikken skal køyre same tilbod som sjølve elkjøp køyrer så går dei i tap og klarer ikkje halde dette ved like. Men dette er som sagt ein veldig liten butikk. Dette sier dem også på "min" lokale elkjøp-butikk. At de ikke kan ta inn så store parti som annonsene er beregnet for. Og går da med tap. Men når elkjøp går ut med aviser til alle og reklamerer om ditt og datt så får dem stå for det. Nå er det slik at siden elkjøp kjører sitt eget logistikksystem, så er forskjellene i kostpris i de ulike landsdelene minimale, slik at butikken tjener nok nok av penger uansett. Er nok bare en dårlig unnskydlning. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Om serveren deres er tilgjengelig for folk flest eller bare internt for butikkene spiller da ingen rolle - poenget var at det ikke er noe problem å holde oversikt over prisendringer fra dag til dag bare man vil. Edit: Denne var til stigen1 selvfølgelig Er en viktig forskjell her. En matbutikk har mange flere ansatte som vær har sitt eget ansvarsområde til forskjellige tider. Da og da er de i kassa, da og da fikser de priser og rydder osv. På elkjøp så er det gjerne kun 5-6 stk på jobb totalt i de mindre butikkene. Disse er som regel travelt opptatt med kunder konstant, dvs at det ikke er tid til å ordne alt i butikken hele tiden. I tillegg så har de fleste matvarebutikker så og si konstante priser. Rema og rimi har faste priser. Lenke til kommentar
Revox Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 kameraten min jobbar i elkjøp langt frå byar. Butikken er veldig liten og det er ikkje så store innkjøp. Når denne butikken skal køyre same tilbod som sjølve elkjøp køyrer så går dei i tap og klarer ikkje halde dette ved like. Men dette er som sagt ein veldig liten butikk. Dette sier dem også på "min" lokale elkjøp-butikk. At de ikke kan ta inn så store parti som annonsene er beregnet for. Og går da med tap. Men når elkjøp går ut med aviser til alle og reklamerer om ditt og datt så får dem stå for det. Problemet til elkjøp er at de lager mange av annonse avisene en god stund før den faktisk skal sendes ut. Innen den tid hender det ofte at lagerstatusen på hovedlageret i jønkøping er endret og annonsert produkt ikke er tilgjengelig lenger. Butikkene får ikke avisen før den er trykt omtrent. Og står derfor med et problem da annonsert vare ikke lenger er tilgjengelig sentralt og må lete etter erstatnings produkter. En annen ting som forårsaker mangler på annonserte varer er at de største butikkene (oslo/bergen/Stockholm/Gøteborg etc) bestiller inn enorme mengder og tømmer lageret og da sitter de andre butikkene igjen med tomme hyller. Hovedlageret prioriterer selvfølgelig de største butikkene, men de prøver også å finne erstatnings produkter til de andre og det er her det med tid kommer inn. Lenke til kommentar
Jove Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 kameraten min jobbar i elkjøp langt frå byar. Butikken er veldig liten og det er ikkje så store innkjøp. Når denne butikken skal køyre same tilbod som sjølve elkjøp køyrer så går dei i tap og klarer ikkje halde dette ved like. Men dette er som sagt ein veldig liten butikk. Dette sier dem også på "min" lokale elkjøp-butikk. At de ikke kan ta inn så store parti som annonsene er beregnet for. Og går da med tap. Men når elkjøp går ut med aviser til alle og reklamerer om ditt og datt så får dem stå for det. Nå er det slik at siden elkjøp kjører sitt eget logistikksystem, så er forskjellene i kostpris i de ulike landsdelene minimale, slik at butikken tjener nok nok av penger uansett. Er nok bare en dårlig unnskydlning. Tja.. Men når dem har gått tom for en tilbudsvare, veldig fort. Og blir tvunget, pga reklamer/garantier i elkjøp-avisen, til å selge dyrere varer til den samme tilbudsprisen, så forstår jeg jo at det kan bli dyrt. I mitt tilfelle var det printere til 249,- eller noe. Om det ikke var 199,- husker ikke helt. De første som kom for å kjøpe en slik, etter at det var tomt, fikk en bedre modell til samme pris. Når det var tomt for den, satte dem opp prisen. "vi kan ikke gå lavare", sa dem bare.. Som sagt, bryr meg ikke særlig om de ca 100 kronene. Det er prinsippet som iriterer meg. Å gå ut med svære reklamer og lovnader i aviser, lokke til seg kunder, for så å ikke "ha sjangs" til å følge opp... Jan Ove Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Er det bare i Bodø de driver med slikt? Hei Vet ikke om det bare er i Bodø de gjør dette, men har selv møtt det samme hos Elkjøp i Bodø da jeg skulle hjøpe WLAN modem. Husker ikke helt, men tror det var feilprisa rundt 150kr. De er generellt sett sløve med å oppdatere prisene, har funnet flere ting hos dem der prisene ikke er helt up to date. Men ikke bare der, ser samme trenden i mange foretninger her i strøket. Man må være "på vakt" når man er ute på shopping .. Om dette er bevisst eller bare sløvhet skal jeg ikke uttale meg om, men utrolig irriterende okke som Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 (endret) at butikkene ikke kan saumfare alle prisene og holde de oppdatert til enhver tid Altså dagligvarebutikker med 100 ganger så mange varer som Elkjøp klarer jo fint å oppdatere seg fra dag til dag, så jeg tror mer det er viljen det står på enn at det er praktisk vanskelig å gjennomføre. Og så skifter ikkje prisane på 95% av varene noko særleg i løpet av året heller då Og dei som skifter er kampanjeprodukt ( og det er i kassa det er den konstant rette prisen). Kanskje litt forskjell likevel?? Og som Alastor påpeiker, dei ansatte i ein matvare butikk har litt andre oppgåver enn kva ansatte på el-butikker. (lurer på kor mange som ville kjøpt mobiltelefon i ein butikk der servicen gjekk ut på å peike på kva hylle varene stod og så går dei ansatte tilbake til sitt) mvh JanEirik Endret 19. april 2004 av Jankee Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 (lurer på kor mange som ville kjøpt mobiltelefon i ein butikk der servicen gjekk ut på å peike på kva hylle varene stod og så går dei ansatte tilbake til sitt) På Elkjøp i Bodø peker de knapt nok på den hylla... Hvis du trenger noe info om småelektronikk/data må du trekke kølapp og stå minimum 30-40 på "vent" Men man skal ikke generalisere Elkjøp av den grunn. Jeg var en gang hos Elkjøp i Narvik for å kjøpe noe utstyr. De hadde ikke inne varen, men tipset at jeg kunne prøve å spørre en konkurerende el-foretning der som visstnok skulle ha disse produktene inne på lager!! Slike tips har jeg stor respekt for Lenke til kommentar
CD Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Hva om prisen i butikken hadde vært lavere enn hva prisen på weben var? Hadde dere kalt det også for svindel? Jeg synes det blir altfor ofte ropt ulv ulv på dette forumet, i stedet for å gidde prøve å forstå at butikkene ikke kan saumfare alle prisene og holde de oppdatert til enhver tid. Jeg klaget ikke når de solgte Verbatim CDR plater til 29,- pr 10 stk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå