Gå til innhold

Feil med Plextor Cd-r 40X

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! Det som er problemet mitt, er at jeg får ikke brenne cd-ene ferdig med min Plextor Cd-R 40X. Det som skjer er at ca. 1/6 av forsøkene lykkes jeg å brenne cd-ene helt ferdig (men dette er også skjelden), fordi i det siste har jeg ikke klart å brenne noen som helst cd helt ferdig. Jeg bruker Nero 5 burning rom, men har også prøvd med nero 6, der med det samme problemet. Cd-ene begynner å brennes, men etter halvveis viser det "Failed" eller "Write Error". Da jeg kjøpte brenneren virket den helt fint, uten noe problemer. Er den blitt ødelagt, eller er det programmet som er noe i veien med? Brenneren er ca. 1 3/4 år gammel, men har ikke brukt den altfor mye, så jeg vet ikke hva som kan være problemet med den.

Det spiller inge rolle hvilken format jeg brenner i, enten musik cd eller data cd, feilen kommer alltid :mad:

Andre spesifi. om min pc, vet ikke om disse er viktige, men jeg tar dem med:

- Windows XP Professional

- HD IBM 120g

- AMD Athlon XP 2200+ 1.8 GHz

- MSI MS-6590 hovedkort

- GPU: NVIDIA GeForce4 Ti4200 :blush:

Er det noe som er kjent med dette problemet, eller har noe info. om det, ville det hjelpe? :(

Takker alle på forhånd :)

Endret av Unstable
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

er ingen her som har som kan hjelpe meg med denne problemet :(

Det er veldig irriterende når man har en cd-brenner og ikke kan brenne cd-er. Harddisken min begynner å bli temlig full nå, trenger virkelig hjelp raskt til å finne løsningen på problemet.

Takk!

Lenke til kommentar

Hadde også en Plextor 40x brenner som jeg plutselig fikk masse feilbrenninger med etter noen måneders bruk (over 50% feilbrenninger).

Fikk litt ulne feilmeldinger i Nero men prøvde med easy cd creator og da fikk jeg en feilmelding som virka litt mer fornuftig. Den sa noe slikt som om at den ikke kunne fortsette og brenne fordi den mista oversikt over hvor på plata den holdt på å brenne. Virker som om det var noe med drivverket/laseren eller.no i den stilen

Fikk returnert brenneren og fikk pengene igjen. Denne brenneren var ca 3-4 mnd gammel.

Kjøpte en yamaha brenner etterpå.

Ca 6 måneder etter dette kjøpte jeg en Plextor 48x brenner som jeg skulle bruke som ekstra cdrom/brenner. På denne brenneren sluttet drivverket og virke etter ca 1 Måned (brukte bare den 1 gang i denne tiden). Når jeg satte i en plate så nektet den og spinne opp og fant ikke noen plate i denne. Fikk rma på denne hos plextor og fikk en ny brenner. Når jeg mottok denne så tror jeg pakken hadde fått et slag og slått skuffen skeiv så den kom bare halvveis ut, Klarte og rette den selv men solgte den videre. Har ikke hatt lyst på noe produkter fra plaxtor etter alt det styret jeg har hatt med dem.

:thumbdown:

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...