dagatle Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Nå har jeg i lengre tid forsøkt å få installert debian og drivere for nvidia skjermkort uten serlig hell. Er det noen der ute som har fått til dette og kan hjelpe meg ? Får stadig vekk "No screens found" Kjører debian og tenkte fortsette med det. Hadde vært fint om noen kunne bidratt Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Du burde si hele erroren du får når du prøver å starte X. Den sier som regel veldig mye om problemet. Lenke til kommentar
evensen Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 debian ja hvilken kernel version bruker du ? du må laste ned kernel headers før du får kjørt den nvidia installasjonen, det måtte i alle fall jeg. Etter det så funker det fint, bare husk å endre under driver i /etc/X11/Xf86Config (hvis jeg ikke tar helt veil). Sitter med en windows pc nå så får ikke sett etter. eller www.debianguiden.dk . der står det dokumentert Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 ?? For meg var det (nesten) bare å kjøre "sh NVIDIA...run", svare på spørsmålene, den kompilerte og fikset og ordnet av seg selv, og så bytte ut "nv" med "nvidia" i XF86Config. Les den readme-greia de linker til fra nedlastningssiden. Den er bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå