Sharkey Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Sitter her med to boxer, en MS og en Linux. Det begynner nå å bli litt slitsomt å nappe ut skjermkabelen hver gang jeg ønsker å benytte Linux box'n. Veit fra før av at det finnes switcher for dette, men lurte på om det var noen derute som kunne anbefale en rimelig en som lar meg benytte en skjerm på begge PCne. Finnes det eventuelt 'oppskrifter' til hvordan man kan lage en slik switchbox selv? Oppsettet burde være forholdsvis enkelt ville jeg tro. Alle forslag tas imot med takk. Lenke til kommentar
bat.man Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Er ikke helt inne på slike switcher, men vi har en på jobb som heter Raritan switchman som det går ann å koble 5 pcer på en skjerm. Lett å bruke. Er usikker på pris da.... Lenke til kommentar
ViperGTS Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Dette heter KVM switcher. De finnes i de fleste webshopper. Jeg har prøvd to forskjelige KVM switcher(emine og goodway). Begge fungerte dårlig. Bildekvaliteten ble dårlig på emine switchen.Goodway switchen krevde at jeg måtte bruke drivere som var innebygd i windows(på tastatur og mus).Dette medførte at ikke scroll og de andre knappene på MX500 musen ikke virket lenger. Nå bruker jeg VNC(remote desktop sak) for å koble meg til linux boksen min.(www.realvnc.com eller org var det muligens) Lenke til kommentar
occurrence Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Hva med en type remote control? Det bruker jeg. Funker fett i Linux også. Ha skjermen kobla til Windows maskina, og "ta over" linux boksen fra den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå