Gå til innhold

Kontorstol el. til pckroken


Anbefalte innlegg

#topic endret av moderator grunnet dårlig topictittel#

 

Jeg vet dette er litt utenfor emne hardware, og det er kanskje bare teit å sette opp ett emne om dette i det hele tatt for jeg bør kunne gjøre dette selv. Men uansett, jeg sitter her på en ikke så alt for god kjøkkenstol og synes det er litt trist å sitte opptil fem timer om dagen på en dårlig stol når jeg kan ha en mye bedre en, så jeg lurte på om det var noen der ute som vet om en grei kontor stol(ikke rullestol, har ikke mye plass til å rulle :) )til rundt 1000kr som går ann å lene seg litt tilbake i?

Endret av It's me
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En god kontorstol uten 'rulling' til rundt 1000 kroner.

Mitt tips er, gå til en brukthandler og se hva de har.

Kontorstoler som er komfortable er DYRE, enten med hjul eller ikke.

Men det finnes sikkert noen billige merker der ute og, har bare aldri sett dem :)

Ellers har du de standard 'sykehjems' stolene, de med rødt trekk, treverk rundt og egentlig vonde som faen å sitte i....... :)

Kan hende nærmeste brukthandler har noe som sagt.

 

Lykke til :)

Endret av Sharkey
Lenke til kommentar

Ta deg en tur på Jysk, Bohus, Møbelringen evt Ikea om du har det i nærheten og kikk\prøv stolene selv. Men fordi om en stol virker som den er god å sitte i så prøv flere, om du er vant til kjøkkenstol er jo alt med polstring bedre enn den nesten. Så reis rundt og prøvesitt før du kjøper. Eller om dere har noen butikk som sikter seg mest inn på bedriftsmarkedet, der finner du -gode- stoler. Savo hadde vel ganske mange gode stoler, vet ikk om det eksisterer ennå jeg.

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar

Håg har jo også noen ganske greier stoler, prien er jeg litt usikker på, men det er litt kjipt for man blir sittende så mye lengre enn man kanskje burde. Jeg vet hvertfall at stolen jeg har har vippefunksjon og låsbare hjul.

 

Det er mye bedre med låsbare hjul enn ikke hjul i det hele tatt, det er hvertfall min mening. Når man f.eks. skal ut av stolen er det mye bedre å kunne rulle den bakover... Uansett så vil jeg i alle fall anbefale Håg, har ikke erfaring fra andre så det er vel det eneste merket jeg kan uttale meg om.

Lenke til kommentar

En kontorstol vil jeg regne som en så viktig del av utstyret at den ville jeg brukt en del penger på, skal du sitte lenge foran skjermen hver dag må du ha en god stol som ikke gjør at du blir helt knekt i ryggen etter 3-4 timer.

Jeg hadde en stol fra Ikea som ikke var god, da jeg fikk prøve en Rabami reiste jeg rett på Binders for å kjøpe ny stol, den kostet over 3 ganger så mye, men etter min mening var 4500,- vel anvendte penger.

Jeg synes ikke det er dyrt for en stol jeg kanskje skal bruke i 10 år når jeg kanskje bruker 2000,- på et skjermkort som kanskje byttes ut etter 1 år.

Lenke til kommentar

Jeg har lyst på et gammelt bilsete og sitte i, men det blir mye stress og ordne "føtter" som den kan stå på.

Men ellers den kontorstolen jeg har nå er uten hjul, det er ikke så vanskelig og skyve den ut og inn til skrivebordet. Det blir jo som om du sitter vet kjøkkenbordet, det er vel skjeldent at folk har hjul på kjøkkenstolene? :p

 

Men sjekk litt rundt på møbelbutikker, eller så kan du jo sjekke litt rundt på firmaer som du kjenner til o.l.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...