Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trimming av Sierra 2.0L


Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt en Sierra 2.0L 85 modell, og vil selfølgelig trimme.

Jeg har lyst til å kjøpe en cosworth motor, 2.9L er det vel, men vet ikke hvor jeg kan få tak i en, eller hva den koster.

Er åpen for alle tips om Sierra, jeg har ikke så mye penger, tjener 2.000 kr i måneden, men vil at den skal gå som et hælvete selv om, utseende bryr jeg meg mindre om :devil:

 

Håper noen har et par tips, takker på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cossie-motoren er en 2.0 rekkefirer med turbo.

 

Beklager å måtte være litt negativ, men realistisk.

 

Dersom du skal få den bilen til å gå så godt som du vil, må du enten leve på vann og brød fremover, eller jobbe svart. :)

 

Du må ha en cossiemotor (de er ikke gratis akkurat), girkasse og muligens aksling. I tillegg må du ha ic med rør og tilbehør, ledningsnett og forsterkninger i forstillig. I tillegg må du ha nye bremser og bremsekraftforsterker. Og da først kan du prøve å få det godkjent.

Lenke til kommentar

scorpio cosworth kom med en 2,9liter 24v motor utviklet av cosworth. Jeg tviler dog på at du får den ned i en sierra (selv om sierra ble levert både med 2.8i og 2.9i (12v)).

 

Et bedre alternativ vil være å få tak i en sierra is (delebil) og turbokonvertere motoren der.

Lenke til kommentar

klart du får en 2.9 cossie motor oppi en sierra. men du må sette den bakover isteden for tvers. de lagde jo sierra xr 8 med v8 oppi så det er ikke noe stress. husk på at hvis du skal ha cossie motor is turbo motor o-l oppi sierraen din så må du ha noe som klarer å stoppe alle hestene også. og da går tusenlappene fort hvis du skal ha større bremse skiver foran og bak + kalipere og sånt. så skal du ha bilen godkjent. og da må du også ha orntlige fjører og støtsdempere. så blir det fort ganske dyrt

 

 

. for 100 000 lapper så får du cossie motor med 500 hk ferdig fra england. men det tar jo 50 måneder med din lønn så da kan det ta en stund:=)

Lenke til kommentar

. for 100 000 lapper så får du cossie motor med 500 hk ferdig fra england. men det tar jo 50 måneder med din lønn så da kan det ta en stund:=)

Har du da regna med toll ?;)

 

Dessuten er jo cosworth direkte ufin å forsikre i norge.

 

Tror nesten det er vel å billig og heller lete etter en bil som er ferdig ombygd cosworth, eller orginal cosworth enn å begynne å bygge om. Ombygging er mye arbeid og langt fra billig! Men med det inntektsgrunnlaget er det vel bedre å kjøre med den bilen du har, og heller prøve å spare til du kan kjøpe noe skikkelig!

 

 

MAgnus

Lenke til kommentar
ja cossie er ikke akkurat billig i forsikring når du er ung. regne med toll? det staten vet har de ikke vondt av :O

er veldig kjedelig om du tenker å ha bilen på prøveskilter hele livet da. Dessuten kan de vel faktisk beslaglegge bilen hvis du ikke toller inn og sånt, noe som vil være veldig surt. Tror ikke det funker så bra å prøve å "lure" staten hvis du skal ha noe på veien i norge på den måten dessverre du.

Lenke til kommentar
Dessuten kan de vel faktisk beslaglegge bilen hvis du ikke toller inn og sånt, noe som vil være veldig surt.

"delebil" og firma fikset det :hmm:

Da må du eventuellt bygge over i ett nytt chassis, mener jeg iallefall. Mener at skal du registerer chassiset så må det tolles inn, og da er man like langt.

 

Er uansett en drittjobb om man har lite peiling på det.

Lenke til kommentar

var jo bare motoren som skulle importeres ikke bilen. bare å kjøre bilen din til england det å sette oppi ny motor så kjøre tilbake til norge. så godkjenne den etterpå. eller eventuellt ta inn en bil som dele bil og flytte over delene. så vidt jeg vet så betaler du ikke engangsavgiften før du skal registrere bilen på biltilsynet? så da kan du betale moms p åbilen og la den stå i hagen helt lovlig

Lenke til kommentar
var jo bare motoren som skulle importeres ikke bilen. bare å kjøre bilen din til england det å sette oppi ny motor så kjøre tilbake til norge. så godkjenne den etterpå. eller eventuellt ta inn en bil som dele bil og flytte over delene. så vidt jeg vet så betaler du ikke engangsavgiften før du skal registrere bilen på biltilsynet? så da kan du betale moms p åbilen og la den stå i hagen helt lovlig

Er vel ikke SÅ enkelt som du fremlegger det der men.. Husk at det er mye pirk med å få ting godkjent, og iallefall med så mye hest.. Dessuten så er det jo ikke bare motor som må byttes for å få det godkjent, er alt som har med drivverk, girkasse, bremser og alt sånn. Er MYE penger ute og går uansett. Bare motor kan man nok få til ikke alt for dyrt, men du må regne med MYE mer enn bare motoren!

 

Er uansett ett dårlig prosjekt å sette igang hvis man ikke har mye kunnskap om å skru selv. - Dessuten krever cosworth en del mer pleie enn en vanlig bil, noe som også "krever" en del kunnskap om du ikke skal bli flådd økonomisk.

 

Og med de økonomiske ramme som er satt her, så tror jeg han gjør best i å spare til ett bedre utgangspunkt!!

 

Magnus

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...