Gå til innhold

hw.no ledelsen

Anbefalte innlegg

En ting jeg lurte på, av ren nysgjerrighet, ikke noen konspirasjonsteorier her:

tenker hovedsaklig på hw.no, ikke søstersidene...

Hvem sitter i ledelsen i hw.no nettverket?

Hvem eier dette?

Hvem driver dette?

Får alle betalt, eller er det frivillig?

Er de fleste arbeidere involvert i forumet, eller er det en egen "gruppe" for dette?

ps: hvis jeg får et ordentlig svar, hadde det vært greit med nick og navn...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Styret består av de som for tiden er eiere:

Styreformann; Martin Lexow Wirak (mlwirak)

Daglig leder og styremedlem; Per Øivind Gressum (pgressum)

Styremedlem; Amund Espelien

Styremedlem; Tollef Fog Heen

Styremedlem; Håvard Røste

Nicket til disse tre husker jeg ikke i farten, men jeg vil tippe at det er noe slikt som amund, tfheen og roste.

Alle har vært medarbeidere siden 1998 eller begynnelsen av 1999. Vi har aldri hatt investorer eller institusjonelle eiere. Det er meningen at flere medarbeidere skal få eierandeler etterhvert, men når dette vil skje vet vi ikke.

Med unntak av undertegnede, får alle lønn fra Hardware Online AS. Undertegnede får lønn fra Akamera DA, da Akam.no er siden jeg jobber med til daglig.

Alle medarbeiderne i Hardware.no, og de fleste medarbeiderne i søstersidene, får betalt for arbeidet. Medarbeidere i søstersider som ikke tjener penger får imidlertid ikke betalt, vi er for feige til å legge ut penger på prosjekter som er økonomisk usikre.

Såvidt jeg vet er sider som Amotor.no og Sourcecode.no sider som hittil ikke har hatt omsetning.

Om de fleste medarbeiderne er involvert i forumet eller ikke kjenner jeg ikke til.

Lenke til kommentar
En ting jeg lurte på, av ren nysgjerrighet, ikke noen konspirasjonsteorier her:

tenker hovedsaklig på hw.no, ikke søstersidene...

Hvem sitter i ledelsen i hw.no nettverket?

Hvem eier dette?

Hvem driver dette?

Får alle betalt, eller er det frivillig?

Ledelsen får komme med den info de ønsker, personlig jobber jeg full tid som ansvarlig for drift og utvikling i hw-nettverket, og får betalt for det.

Er de fleste arbeidere involvert i forumet, eller er det en egen "gruppe" for dette?

Jeg er ikke involvert i forumet på andre måter enn at jeg har ansvar for at det surrer og går rent teknisk. Til å hjelpe meg med det har jeg bl.a. Mr. Ueland som står for det programvaretekniske, og resten av driftsgjengen på det servertekniske. Jeg prøver å bruke mesteparten av tiden min på å utvikle publiseringssystemet vi bruker, samt tilrettelegge for flere tekniske løsninger for brukerne. Noen ganger, når jeg ikke vet mitt eget beste, deltar jeg også i opphetede forum-diskusjoner. :no:

ps: hvis jeg får et ordentlig svar, hadde det vært greit med nick og navn...

Navnet mitt er Anders Schau Knatten (derav det snåle nicket), og jeg er utdannet høgskole-ingeniør ved NITH. Hjemmesiden min er her: http://www.knatten.org. Jeg bor sammen med kjæresten min i Oslo, og sitter nå på en rød kontorstol og skriver på forumet. Min tidligere nevnte bedre halvdel ligger på vår grønne sofa bak meg og leser en eller annen stor medisin-bok. Jeg spiste grandiosa til middag i dag, og er glad i musikk og å lage litt mer ordentlig mat. Noe mer? ;)

Edit: Jeg er ikke ansatt, men jobber på konsulentbasis for Hardware Online AS

Lenke til kommentar

For å fylle ut Martin litt: Håvard sitt nick er Howard. Amund og Tollef sine tror jeg er riktige, men de er ikke så aktive her. Amund og Tollef jobber med drift sammen med meg og Mr. Ueland, og i tillegg får vi hjelp av Mathias Meisfjordskar, som til daglig jobber for USIT på UiO. Han er (i tillegg til Tollef) vår lokale Unix-guru, og kommer alltid med geniale løsninger på snåle problemer.

Og det med å ikke bruke penger på søstersider kommer litt an på hvordan man ser det, vi bruker en del tid på dem, og tid er som kjent penger. :) Vi tilbyr dem også en del dyre løsninger som server, linje og programvare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...