Gå til innhold

brannmur nødvendig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I utgangspunktet går det vel ikke an å avinstallere brannmuren, men du kan slå det av via : kontrollpanel ->nettverkstilkoplinger->lokal nettverkstilkopling -> egenskaper -> avansert -> fjern krysset

Uten brannmur blir maskinen mer sårbar for virus / angrep / trojanere osv osv

Anbefales å ha brannmur, zone alarm anbefales ;)

Lenke til kommentar

Det er ikke mulig å avinstallere brannmuren i XP. Den er integrert. Dersom du er koblet til nett med fast linje (altså adsl/kabel etc ->), så er det å anbefale. Brannmuren i XP blokkerer bare innkommende signaler, men det er bedre enn ingenting.

SP2 som kommer til sommeren inneholder en kraftig oppgradering til brannmuren, slik at den blokkerer også utgående signaler samtidig som at du kan faktisk konfigurere den til et visst nivå.

Lenke til kommentar

du må ta frem litt tålmodighet og les f.eks på hjemmesiden til produsentene etter den informasjonen eller les i bruksanvisningen som kommer med spillet.

Det er IKKE anbefalt å ha en PC uten brannmur da det er det som fører til hacking, infisering, tap av data og spredning av spyware både til deg selv og andre! :thumbdown:

Lenke til kommentar
Det å ha en pc som står på stort sett 24/7 uten antivirus og firewall (type zonealarm, nis eller hw) vil jeg omtrent sidestille med å ta seg en tur til amsterdam og feie over det du ser av damer uten beskyttelse -> det er å be om bråk.

beste jeg har lest på gamer.no på lenge!!!hehe... jeg brukte za før, d var veldig bra til å være gratis. har nå gått over til norman internett controll som koster penger. fikk d med pc'n...

Lenke til kommentar

Brannmur er ikke et must, men er kjekkt å ha.

Selv så bruker jeg kun Windows sin brannmur rett etter en nyinstallasjon for å unngå blaster o.l. Men etter å lagt inn Corp edt av Norton og alle service packs av Windows så kutter jeg brannmuren. Den er ikke noe snill på lokalnett den til windows.

Brukte før Tiny og Za, men nå orker jeg ikke mer... Var btw på TG uten brannmur og hadde ingen problemer med min maksin. Vil nok si at det er veldig viktig å holde seg oppdatert i Windows Updates...

Ikke minset styre unna IE, bruker kun Opera. Kansje derfor jeg har slippet unna så billig ? :D

Lenke til kommentar
.. jeg brukte za før, d var veldig bra til å være gratis. har nå gått over til norman internett controll som koster penger. fikk d med pc'n...

Har lest i tester at Norman er det dårligste valget. Ville heller valgt ZA eller Symantech personal firewall. Om du vil betale er vel NIS det beste alternativet.

Tar jeg feil?? :hmm:

Edit: Denne posten skulle nok vært plassert under "Sikkerhet"

Endret av XenZor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...