Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

mottar mailer flere ganger!

Anbefalte innlegg

har en gratis @online.no konto. I det siste har jeg begynt å mottatt alle mailer 3-4 ganger. Noen som har peil på hva som kan forårsake dette? Snakket med telenor online (IRC) og de sa at de ikke kunne hjelpe meg med en gratiskonto (jævla blodigler... ikke får jeg bestilt spam filter eller virus scann heller..).

Gir meg enda mindre lyst til å betale de 25 kr/min på supporttelefonen dems (eller hva det nå koster..). Bruler Outlook 2003, hvilket aldri har vært noe problem tidligere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som dobbeltvirkende regler, som kopierer/flytter meldinger flere ganger da en melding passer i flere regler. Sjekket de?

Kan eventuelt være at du laster ned samme melding flere ganger fra serveren, men tviler, da Outlook 2003 bruker holde orden på hvilke meldinger som er lastet ned og ikke.

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Endret av kjello2
Lenke til kommentar

har litt tro på kjello her... Før jeg formaterte eksporterte jeg hele mappe-treet i outlook 2003 og alle reglene for flytting av spam mail. Etter å ha installert outlook på nytt, importerte jeg først mappetreet (som så akurat likedan ut som før jeg hadde formatert) og gikk så løs på flyttereglene.

Av en eller annen grunn ville ikke outlook gjøre dette selv, da den påsto at junkmail mappa (som er en undermappe under inbox TROR jeg) ikke fantes. Jeg måtte derfor sette hvilken mappe hver bidige "regel" skulle flyttes til (nesten 200 regler...) manuellt... en og en!

Dette fungerer fint, og jeg kan ikke finne noen duplikater eller andre buds i regel lista, men jeg skal sjekke nermere når jeg kommer hjem.

For øvrig er outlook satt til å IKKE legge igjen en kopi på serveren.

... jeg glemte faktisk at jeg hadde postet denne tråden, så jeg opprettet faktisk enda en :p

Jaja... sånn kan det gå!

Lenke til kommentar
har litt tro på kjello her... Før jeg formaterte eksporterte jeg hele mappe-treet i outlook 2003 og alle reglene for flytting av spam mail. Etter å ha installert outlook på nytt, importerte jeg først mappetreet (som så akurat likedan ut som før jeg hadde formatert) og gikk så løs på flyttereglene.

Av en eller annen grunn ville ikke outlook gjøre dette selv, da den påsto at junkmail mappa (som er en undermappe under inbox TROR jeg) ikke fantes. Jeg måtte derfor sette hvilken mappe hver bidige "regel" skulle flyttes til (nesten 200 regler...) manuellt... en og en!

Dette fungerer fint, og jeg kan ikke finne noen duplikater eller andre buds i regel lista, men jeg skal sjekke nermere når jeg kommer hjem.

For øvrig er outlook satt til å IKKE legge igjen en kopi på serveren.

... jeg glemte faktisk at jeg hadde postet denne tråden, så jeg opprettet faktisk enda en :p

Jaja... sånn kan det gå!

jeg sier bare en ting, pocomail.com :thumbup:

prøv det i ett par uker så er det byebye outlook! :devil:

Lenke til kommentar
jeg sier bare en ting, pocomail.com :thumbup:

prøv det i ett par uker så er det byebye outlook! :devil:

tviler.. :)

Er relativt fornøyd med Outlook 2003 ellers. Må jo være en enklere måte å løse dette på uten å bytte email klient?

Lenke til kommentar
Norton Internet Security + Outlook 2003 m/ regler og spamhåndtering på "High" = Beste spamprotection ever!

Kjører regler på outlook og bruker zone alarm og norman antivirus. Ikke faen om det blir aktuellt å kjøre inn noe norton 2004 av noe slag, da de siste versjonene av hva det nå måtte være av symantec inneholder så mye unødvendig dritt og er vanskelig å fjerne! :)

Outlook får stort sett sortert bort all spam mailen i en egen mappe, men problemet er jo at jeg må laste ned alle mailene, og det tar lang tid på ISDN. Dessuten er jo ikke telenors mailkontoer kjente for å være de raskeste på bruket akurat :p

Så sinnsykt kjipt av telenor at jeg ikke får kjøpt til online spamfilter bare fordi det er en gratiskonto! Hadde jo vært til fordel for dem å tjene LITT penger på at jeg kjøper spamfilter enn at de ikke tjener noe fordi de har en elendig policy!

Lenke til kommentar
Kjører regler på outlook og bruker zone alarm og norman antivirus. Ikke faen om det blir aktuellt å kjøre inn noe norton 2004 av noe slag, da de siste versjonene av hva det nå måtte være av symantec inneholder så mye unødvendig dritt og er vanskelig å fjerne! :)

Outlook får stort sett sortert bort all spam mailen i en egen mappe, men problemet er jo at jeg må laste ned alle mailene, og det tar lang tid på ISDN. Dessuten er jo ikke telenors mailkontoer kjente for å være de raskeste på bruket akurat :p

Så sinnsykt kjipt av telenor at jeg ikke får kjøpt til online spamfilter bare fordi det er en gratiskonto! Hadde jo vært til fordel for dem å tjene LITT penger på at jeg kjøper spamfilter enn at de ikke tjener noe fordi de har en elendig policy!

Jeg har aldri hatt noe problem av noe slag iht Norton. I begynnelsen slet jeg litt med at plass forsvant fra hdd'ene grunnet Norton Protected Recycle Bin, men det var ikke vanskelig å fikse.

Når det gjelder spam, får jeg sånn ca. 30 spam-mail hver dag, samt over 200 epost fra hw.no-forumet (:scared:). Kjører selv ISDN, så jeg kjenner til "problemet".

Jeg har lagt inn regler, som sletter&merker som lest alle mail med emnefelt som er relatert til W32.Netsky-virusa. Merker ikke at jeg får dem engang. Virus trenger jeg ikke bry meg om, da Norton sletter disse automatisk - uten at jeg blir "forstyrra" av noen "You've got virus"-meldinger fra antivirus'en.

Har vært innom mange virusklienter, samt mailklienter, for å bli kvitt spam -og til nå, er det Norton + Outlokk m/ regler, som har fungert *absolutt* best!

Lenke til kommentar

skal prøve mailwasher da jeg gjerne vil prøve å ta problemet så nært rota som mulig. Kan ikke drepe alle som har dette som levebrød, men å få fjernet dem fra serveren før de blir lastet ned til pc'n høres ut som en god plan!

Lenke til kommentar
skal prøve mailwasher da jeg gjerne vil prøve å ta problemet så nært rota som mulig. Kan ikke drepe alle som har dette som levebrød, men å få fjernet dem fra serveren før de blir lastet ned til pc'n høres ut som en god plan!

MailWasher ser kjekt ut, men du får samme "faktum" med at du må laste ned maila. Eneste alternativ for å unngå å laste dem ned, er en serverside-basert mailwash.

Lenke til kommentar
MailWasher ser kjekt ut, men du får samme "faktum" med at du må laste ned maila. Eneste alternativ for å unngå å laste dem ned, er en serverside-basert mailwash.

Var da noen på forumet her som skrev at mailwasher har støtte for washing på server...?

Lenke til kommentar
med outlook i office 2000 opplevde jeg at med jevne mellomrom mistet den oversikt over hva som var lastet ned og lastet ned alt pånytt. Meget irriterrende å gå gjennom og slette annenhver email.

Har jeg aldri hatt problemer med. Bytt til 2003. :roll:

Lenke til kommentar

seriøst! dette går meg på nervene! Har prøvd å fjerne alle regler, men det hjalp ikke! Ikke finner jeg noe på microsoft technet heller. Jeg har heller ikke lyst til å bytte epost klient. Dette skjedde etter at jeg formaterte for ca. 2 uker siden.

"#¤#¤%#%!!!ø..... osv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...