Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Prosjektet er å lage et micro-ATX kabinett av hobbyplater. Dette blir det første kabinettet jeg bygger selv, egentlig det første jeg lager i tre siden skoletiden (?). :roll: Har ikke noe gammelt kabinett å ta deler fra (hovedkortplate, harddiskholder osv), så alt må bygges selv. Bruker vanlige furuhobbyplater. Proffverktøy? Én Black & Decker drill og ditto stikksag. :p Kan jo bli interessant.

Her er det foreløpige resultatet fra første byggedag:

2m.jpg3m.jpg4m.jpg6m.jpg

Store bilder på: http://www.lilleng.org/kaare/woodbox/day1/

Bruker en ødelagt skohylle som arbeidsbenk. Kabinettet er ikke skrudd sammen enda. Ikke så verst fornøyd hittil. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sais altså  :dremel:

hvor tykke plater bruker du? og hvordan skal du feste de sammen? (skruer?)

Platene er 1,8cm tykke. Skal festes med skruer, seks stk i bunnen og "opp i" sideplatene, pluss fire på hver endeplate. Toppen skal bli et hengslet lokk. Det mest tricky blir nok hull til hovedkort-utganger og agp/pci-kort. :ermm: I tillegg til festet for disker og dvd-brenner. Ser for meg at litt mer avansert verktøy enn en drill og en stikksag kunne vært praktisk. Men, men! Det skal nok gå likevel!

Lenke til kommentar

Dag 3. Jupp, kommet litt videre nå. Her er dagens resultat:

1m.jpg2m.jpg

Laget til en plate til hovedkortet og festet denne, samt den andre sideveggen og bakveggen. Var ikke bare-bare å kutte til hull for I/O porter og PCI/AGP kort i bakplata :hmm: Men gikk til slutt. Tror ikke jeg gidder å tette de noe mer enn det er nå. Litt ventilasjon er bra ;)

3m.jpg

Festet lokket med hengsler, slik at det kan åpnes enkelt.

Store bilder her: http://www.lilleng.org/kaare/woodbox/day3/

Lenke til kommentar
Skrudd på den ene sideveggen og klistra på asfaltplater for vibrasjonsdemping.

Vet ikke om det er noe poeng å bruke asfaltplater for vibrasjonsdemping i et kabinett som består av 1,8 cm tykke treplater. Høres ikke akkurat ut som noe som vil svinge/vibrere så lett.

Lenke til kommentar

Dag 4.

2bm.jpg

Snedig festemekanisme? :p

5m.jpg

Delene er montert. Harddisk og DVD-Brenner er festet først i en slags ramme, som så igjen er festet på noen vinkelbeslag med borrelås. ;) Men de sitter godt fast.

7m.jpg

Mer eller mindre ferdig nå. Det er ikke så rødlig i virkeligheten, fargen er egentlig mahognybrun.

Mangler bare av- og påbryter, samt et par LEDs, men det ligger klar til montering.

Store bilder her: http://www.lilleng.org/kaare/woodbox/day4/

Lenke til kommentar

Superb!

Får du lyst til å fortsette å bygge på dette kabinettet litt etterhvert, ville jeg kjøpt en Slot-In DVD-spiller, laget en treplate med hull akkurat der du skyver DVD'en inn og lakkert treplaten likt som resten av kabinettet.

Det hadde blitt utrolig stilig, kun èn liten sprekk i hele fronten der du skyver inn DVD'er/CD'er!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...