IceCone Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 (endret) Jeg har en far som nettopp har fått seg en ny PC. Han har et GeforceFX 5600U. I min PC har jeg et GF440MX. Utvilsomt har min far det beste kortet. Men ettersom min far kun bruker PC'n til Word og Explorer trenger han ikke kortet... Jeg vil altså bytte mitt skjermkort med hans. (Det han ikke vet har han ikke vondt av...) Men ettersom jeg ikke kan passordet hans må jeg logge på XP med min mors passord. Hun har ikke admin rettigheter i XP på den PCen. Spørsmålet mitt er derfor: Trenger jeg passordet til faren min for å utrette denne operasjonen? Endret 19. april 2004 av IceCone Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 (endret) ja regner med det vanligvis må du ha adminrettigheter for å installere ny hardware det beste hadde vært om du hadde spurt om å få bytte men du skal også være obs på at enkelte ferdigmaskiner så mister du garantien hvis du åpner maskinen uten tillatelse , tror nok han blir passe sur hvis det skulle skje noe Endret 19. april 2004 av Joggi Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Er det ikke bare å bytte kortetene, for din fars pc bruker en driver som funker fint med geforce4 mx. Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 (endret) Du har vel ikke vært inne på tanken å SPØRRE faren din om det er greit at dere bytter ? Har han ikke behov for å spille, så kan jeg ikke skjønne annet at han mer enn gjerne forærer kortet til sitt avkom ??? Men hvis du har til å vane å "låne" ting uten andres samtykke, kan jeg godt fortå at dem rundt deg, ikke er særlig lysten på å hjelpe deg. Du kan ikke annet enn å få ett NEI.... Pokker, det var 600 innlegg Endret 19. april 2004 av vihovde Lenke til kommentar
SlinkeY Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Enig med det folk skriver her, spør om lov. Tilbake til det du spurte om, du kan skifte skjermkort uten administrator konto. Disse skjermkortene bruker samme driver, så du kan bytte, så logger du inn med din mors konto, og skifter tilbake til den oppløsningen han brukte fra før (etter bytte vil nok oppløsningen settes til "minimum" automatisk. Om du skulle finne på å bytte uten å spørre, så sjekk først at du kan skifte oppløsning uten å være administrator. Lykke til. Lenke til kommentar
IceCone Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 (endret) Joda, jeg har vært inne på tanken å spørre... Men min far er av den typen som synes det er tull å bruke PC til spill... Orker ikke den masete leksa igjen.... Slik jeg ser det vil han ikke bli noe skadelidende av dette i det hele tatt. Hva er da galt? Tusen takk for svar!!! Endret 19. april 2004 av IceCone Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Joda, jeg har vært inne på tanken å spørre... Men min far er av den typen som synes det er tull å bruke PC til spill... Slik jeg ser det vil han ikke bli noe skadelidende av dette i det hele tatt. Hva er da galt? Tusen takk for svar!!! HVA SOM ER GALT DA ??? Betyr begrepet ÆRLIGHET noe som helst for deg ? Eller er du vant til å "låne" det du måtte ha lyst på ? Hva med å spare opp noen kroner til ditt eget kort ? Lenke til kommentar
IceCone Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 HVA SOM ER GALT DA ??? Betyr begrepet ÆRLIGHET noe som helst for deg ? Eller er du vant til å "låne" det du måtte ha lyst på ? Hva med å spare opp noen kroner til ditt eget kort ? Neida, jeg har ikke dette for vane... Dessuten har jeg tenkt å kjøpe nytt kort, men vil vente med å kjøpe til 6800-serien kommer ut.I mellomtiden tenkte jeg kunne låne, altså ikke "låne" min fars... Takker likevel for moralsk innspill. Det er notert. Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Joda, jeg har vært inne på tanken å spørre... Men min far er av den typen som synes det er tull å bruke PC til spill... Orker ikke den masete leksa igjen.... Slik jeg ser det vil han ikke bli noe skadelidende av dette i det hele tatt. Hva er da galt? Tusen takk for svar!!! Enig i det folk sier her.. samma hvor mye han ikke liker å spille , så har han faktisk KJØPT den pc'en med alt som er inni.. hvordan ville du likt det hvis han stjal hardware fra deg.. ? Fysj... Lenke til kommentar
IceCone Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 Ok, jeg tar poenget! Vi behøver ikke dra denne debatten ut lenger. Tenkte ikke dette var så "big deal", men jeg skal spørre mannen. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Ok, jeg tar poenget! Vi behøver ikke dra denne debatten ut lenger. Tenkte ikke dette var så "big deal", men jeg skal spørre mannen. tenker han er såpass rimelig at det gjør han Lenke til kommentar
IceCone Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 Håper det. I mellomtiden legger jeg meg flat for all kritikken. Skal skjerpe meg i fremtiden Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 herregudm hva som feiler dere??????, seff skal han få lov til å ta kortet fra faens pc...... faren trenger det da over hodet ikke. selvfølgerlig er det best å spørre men ikke bynn sånn, fysj ikke ta d å sånn. det er bare teit, hadde dere sottet der med 9600pro og mormora dere hadde kommet hjem med Gforce 6800ULTRA i sin nye pc som hun skal lære seg å bruke så tror jeg ikke dere hadde nølet med å tatt et hyggerlig besøk hos henne ..... Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 herregudm hva som feiler dere??????, seff skal han få lov til å ta kortet fra faens pc...... faren trenger det da over hodet ikke. Håper "faens" pc var skrivefeil... Å dømme etter avataren din kan det hende det ikke var det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå