TonyStark Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Hei, har ikke så mye peiling på bil. I det siste har jeg hørt en ulyd i motoren. Det kan best beskrives som en metallisk rasling, og forekommer når jeg slipper gassen mens bilen er i fart (i gear). Er det noen som vet hva dette kan skyldes? Bør jeg sette den på verksted? Noe jeg kan sjekke opp selv? Bilen er en Renault Megane 96'mod. Er takknemlig for alle tips! Lenke til kommentar
eab Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 først av alt kan du kjenne på deksler osv i motorrommet for å se om noe er løst. Prøv å lokalisere lyden best mulig. Ting det kan være: løse deksler osv, hjullager, drivknuter (da vil du høre ulyd hvis du har fullt rattutslag og akselererer hardt), opphengskule?, osv osv.. Har forøvrig ingen erfaring med så nye renaulter (nye biler generelt egentlig) Lenke til kommentar
Opus Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Sjekk også bremseskjoldene. Ellers er det som Ezekiel sier, det er mye av plast og tynne metallplater som kan skrangle. Kan også være vibrasjoner som får deler til å slamre mot hverandre. MAO neppe noe kritisk som krever verkstedhjelp. Lenke til kommentar
TonyStark Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 Okay, høres bra ut, får sjekke opp litt nærmere. Det kjipeste med egen bil er at ikke pappa betaler verkstedregningene lenger Må fikse ting på egenhånd ... Lenke til kommentar
eab Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 akkurat det å fikse ting på egenhånd har jeg lært enormt mye på, bør nesten være glad pappan din ikke betaler verkstedregningen du Lenke til kommentar
Opus Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Må fikse ting på egenhånd ... Blir mye billiger sånn. Lenke til kommentar
Fordxr4x4 Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 kan jo også være ett lager i gir kassa. kommer lyden bare når bilen er i gir? på alle girene? f.eks prøv å trykk inn clutchen å sse om lyden er der da Lenke til kommentar
kekvisla Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Jeg for min del ville latt en mekaniker prøvekjøre den, det bruker ikke å koste mange kronene. Problemet ditt kan også ligge i cluch/utløserlager, men mulighetene er utrolig mange. En som driver med dette daglig vil sansynligvis kunne lokalisere lyden rimelig kjapt, og gi deg et hint om hva som skal gjøres. Husk, du MÅ ikke reparere bilen på verksted selv om de finner feilen for deg. Lenke til kommentar
TonyStark Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 (endret) Blir borte når jeg setter den i fri, ja. Usikker på om lyden kommer på samtlige gir, får sjekke opp dette. Takk for tips! Edit: Har ikke voldsomme ambisjoner om å fikse bilen på egen hånd, blir vel å se etter løse deler som det blir foreslått her, før jeg søker hjelp fra noen med mer peiling. Endret 19. april 2004 av TonyStark Lenke til kommentar
Opus Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Hmm...Ble litt usikker her. Er det en jevn "ulyd", eller er det ingen rytme i lyden?....Skjønner du hva jeg mener? Lenke til kommentar
TonyStark Skrevet 20. april 2004 Forfatter Del Skrevet 20. april 2004 Lyden er konstant, men ikke rytmisk. Umtrent like ujevn som hvis du knitrer forsiktig med en pose (men ikke same lyd...) Lenke til kommentar
eab Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 en ting til du kan gjøre selv er å sjekke om hjulmuttre/hjulbolter sitter skikkelig. Tviler litt på at saken løses, men man må jo prøve det enkleste først Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå