Gå til innhold

luft i vannkjølingsystemet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
eller skaff/lag deg en tank..

har absolutte ikke plass... :\ ingen andre gode ideer? har fungert fint helt til jeg tok vekk en kabel med en liten bøy på... tror jeg skal prøve og tømme alt igjen.

og satte inn en ny selvsagt ;) sikkert noen som hadde reagert på den :p

Endret av kentbj
Lenke til kommentar

I second that. Vanntank er den absolutt enkleste måten å få bort luft. Du vil alltid få litt luft i systemet etter en stund, siden litt av vannet forsvinner etter hvert. Med en tank trenger du ikke gjøre annet enn å åpne lokket å fylle på..

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

Altså, ikke misforstå, du trenger ikke store greia. En liten beholder med nippel-vann inn og nipper-vann ut og colakork på toppen ;)

Den trenger absolutt ikke være stor, og du får garantert plass til den. Det er om du lager selv, og det er ikke særlig vanskelig. Om du kjøper så finnes det små saker som du kan sette hvor som helst, og du får også vanntanker til 5 1/4" bayene.

Lenke til kommentar

burdte jeg ikke klare og lufte systemet hvis jeg tar av lokk på pumpa? har påfylling der... hadde den med på jobben idag. og da var den fin. når jeg kom hjem igjen. så var den like ille.. fylte på nytt på jobben. får man kjøpt egen lufte ventil ellerno ? bør jeg da sette den før eller etter radiatoren, som er øverste punkt i pcen ?

Lenke til kommentar
Altså, ikke misforstå, du trenger ikke store greia. En liten beholder med nippel-vann inn og nipper-vann ut og colakork på toppen ;)

Den trenger absolutt ikke være stor, og du får garantert plass til den. Det er om du lager selv, og det er ikke særlig vanskelig. Om du kjøper så finnes det små saker som du kan sette hvor som helst, og du får også vanntanker til 5 1/4" bayene.

Fikk ikke du et par bilder av tankene mine da? Kanskje du kan legge ut ett, for å illustrere størrelsen. 4x7x6cm (B.L.H)

Lenke til kommentar

Kan ikke huske jeg har noen bilder av tanken.

Men man trenger ikke å gjøre det værre enn å linke til bildene du la ut i forbindelse med vannkjølingsguiden for en god stund siden.

EDIT: Bildet ble litt stort, så jeg linker heller til artikkelen. Nederst på siden.

Det var vel denne du siktet til Skrue?

Forresten, når kommer del 2? ;)

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar
Kan ikke huske jeg har noen bilder av tanken.

Men man trenger ikke å gjøre det værre enn å linke til bildene du la ut i forbindelse med vannkjølingsguiden for en god stund siden.

EDIT: Bildet ble litt stort, så jeg linker heller til artikkelen. Nederst på siden.

Det var vel denne du siktet til Skrue?

Forresten, når kommer del 2? ;)

Takker! Sånn kan det jo også gjøres. ;) Og "dagens" tank(er) er jo en god del mindre, bare som et hint til kentbj om at det bør la seg gjøre....

Del 2 ja, holder fortsatt på med den. Blir modernisert litt nå om dagen, ettersom første utkast kanskje var litt gammaldags. Men det er mulig at jeg er litt for kritisk til egne produksjoner.....

Dere for holde ut, jeg kan ikke si mere.

Lenke til kommentar

bytta slanger. fant ut at jeg hadde ett par stygge knekker.slange som var klemt sammen. har nå litt større og mere harde slanger.tåler en juling. så løste mitt problem. Skal vurdere tank vidre.har fått en på jobben til å lage en.bare og si ett endelig ja.

men takk for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...