jocke Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Hei. Fikk tak i en nice printerserver i dag. Det er en HP JetDirect EX Plus 3, m/ 3 LPT-porter samt èn 10-BaseT. Uansett. Jeg skal nå liksom prøve å konfigurere den. Lette litt på HP's sider, men klarte liksom ikke å komme inn på boxen at all. Noen som har erfaringer/tips? Lenke til kommentar
jocke Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 Fant ut at jeg kunne gi den en resett, og så at den fikk IP-adresse fra en dhcp-server. Konfa linuxboxen min, og printerserveren har nå ip-adressen 192.168.0.100. Men nå møtte jeg et nytt problem. Jeg får tilgang til den via telnet (kommer opp litt sånn kommandoer jeg kan skrive), men når jeg forsøker å skrive, kommer ingenting opp på skjermen. "Enter"-tasten er den eneste som fungerer - og da skjer det lite Lenke til kommentar
jocke Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 Dust, herk, idiotisme. Fikk endelig til å få se hva jeg skrev av kommandoer ved å bruke Putty. Da mange av instillingsalternativene er fjernet som et følge av dhcp-basert ip-adresse, prøvde eg å sette en manuell adresse. Etter å ha omstartet den, får eg plutselig ikke access til printerservern. Får pinga den, men når eg connecter med telnet, får eg "Connection refused"... Noen som vet hva som har skjedd? Samt evnt. en vei "rundt" dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå