Gå til innhold

11,5 Grader!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Dette høres fint ut. Er ikke noe problem at cpu'en i seg selv er kald. Leste en artikkel for en tid tilbake (muligens på http://www.anandtech.com eller http://www.hardocp.com ) hvor man faktisk hadde kunnet måle økning i effekt på cpu etterhvert som cpu-temp sank. Det var jo i promille-området, men allikevel. CPU'en tar ikke skade av det, tvert i mot så koser den seg fælt, den lille rakker'n. Men pass på kondens og slikt ja, det er jo ikke så bra.

Pål

Lenke til kommentar

hvordan funker disse peltier greine...

jeg tor jeg har fått med meg at den blir kald(0 grader ?) grader på den ene siden og varm på den andre.

kan man ikke da bare legge den kalde siden ned på en kjøleribbe eller rett på cpu og ha en til ribbe med vifte eller noe på den varme siden

har hørt problemene med de er at de trekker for mye strøm er ustabile (kan bare plutslig stoppe) og de lager masse kondens

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:

On 2001-08-21 19:22, Pål Steinar skrev:

Jeg har et hjemmelaget kabinett, jeg lagde det av et lite kjøleskap. I tillegg til det har jeg vannkjøling

Jeg dytta engang hele maskina mi oppi frysern (sammen med all maten :smile: . Da klarte jeg å overklokke en Pentium II 300 (Klamath) til 400MHz (133*3) ved 3,3V og fikk den til å poste på 420MHz (140*3), den gikk aldri stabilt på mer enn 375MHz ved romtemp og nekta å poste på noe over 392MHz.

Jeg hadde såppas lange kabler at jeg kjørte både strømforsyning og harddisk utenfor frysern noe som ikke var så dumt siden PC'en ble full av kondens da jeg tok den ut igjen (brukte hårføner til å tørke delene :smile: .

[ Denne Melding var redigert av: Kamerat på 2001-11-04 13:07 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...