Gå til innhold

Vilken slange er best til vannkjøling...


Anbefalte innlegg

Hallois,,, nå er det bare å jobbe 1 time til så blir det vannkjøling :D

Men jeg må være helt sikker på at det er riktig i størelser osv før jeg shopper....

jeg skal ha meg 3/8"ID slange,,og jeg tenkte å kjøpe alt utstyret fra microplex,, men jeg leste i en artikkel her at de slangene dem hadde på microplex ikke var noe bra osv.. er dem ikke det? Det står jo "DETTE ER SLANGEN DU BØR HA I DITT VANNKJØLINGSSYSTEM" så jeg vet ikke. Hva er best av kjempestive slanger tykkelser osv,,, :dontgetit: Og har dem noen bra slanger på netconnection?

Takker for alle svar som er til hjelpen :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror de slangene duger bra, men at de skriver "dette er slangen du bør ha i ditt vannkjølingssystem" er etter min mening det samme som "dette er slangen vi vil du skal kjøpe" ;)

 

Stive kontra fleksible, dette er vel en smakssak. Netconnection selger flere meget gode alternativer (Tygon med tykke vegger, Clearflex mfl), men det koster endel mer enn de hos MP.

 

Edit: for øyeblikket bruker jeg 12mm PVC slange fra Clas Ohlson, men de MÅ du rengjøre før du bruker de, da det er ett eller annet stoff som sitter på innsiden av slangene som jeg ikke tror er en fordel å få klistret på blokkene. Samt de er meget myke og kan dermed kollapse lett. Koster ikke all verden heller ;)

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Ok,, men da tenker jeg nok at jeg kjøper dem,,, skal vel rimelig mye til for å få knekk på en slang når det er vann i den osv inne i kabinettet,, den greier ikke det ved hjelp av ingen ting,, trur det må "menneskelige krefter til da"...

Ok,, da blir det det enkelt og greit,,,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...