Gå til innhold

brenne ut VIDEO_TS mappe til DVD-R

Qbat

Anbefalte innlegg

Nå har jeg brukt opp over 10 DVD-R cd'er på å prøve meg frem med å brenne ut en VIDEO_TS mappe som inneholder en film (.vob osv), hver gang kommer dvd-spilleren min (eksterne) med følgende beskjed: INVALID TITLE

Og når jeg spiller den på dvd-spilleren på maskinen henger den seg..

Noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-10579

Heisann!

Er det backup du vil brenne tilbake eller er det et egenkompilert prosjekt du forsøker å brenne? Sjekk i sistnevnte fall bitraten.

Hvilket brenneprogram har du, og hvilken brenner? Har du oppdatert firmware til siste versjon?

Og - DVD-plater er dyre, så et lite tips, test alltid slikt med en DVD+RW/DVD-RW på forhånd, så slipper du å ødelegge så mange plater :)

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar

Hvilket program bruker du for å brenne? I Nero må du velge DVD Video og da lager den automatisk en VIDEO_TS og en AUDIO_TS mappe. Kopier alle filene inn i VIDEO-TS mappa. Da burde det fungere hvis du ikke får noen feilmeldinger. Hvis du ikke får det til å fungere kan du prøve å brenne i UDF format og lage mappene selv.

Lenke til kommentar
Mulig at spilleren din også vil ha AUDIO_TS mappa på dvd en du brenner... Du kan godt komme med flere opplysninger om hva slags brenneprogram osv du bruker..

Letter å hjelpe deg da vet du..

Jeg bruker DVD Shrink.

Har også en AUDIO_TS mappe jeg også legger sammen med VIDEO_TS mappa, men kommer den dærre feilmeldingen om at: INVALID TITLE

Lenke til kommentar

Det er ikke nok å ha mappene. Hvis du ikke fysisk velger å brenne "ny dvd film" i Nero, eller UDF plate og lager mappene på så vil det ikke bli film av det.

Det enkleste er som nevnt over å bruke ny, dvd, brenne dvd film (husker ikke eksakt ordlyd i farten) - den har (som også nevnt over) da ferdig 2 kataloger, og du bare drar alt innholdet over i den røde (video_ts). Nero vil si ifra om filene dine ikke er i standard dvd format.

Lenke til kommentar

Du må nedlaste den nyeste NERO'en (6.3.16)

Bruke den på ekpert versjon, så går du inn på Brenne DVD.

Også kopierer du VIDEO_TS mappa inn der, så ordner nero det selv resten.

Funket hos meg.

Endret av Volutpat
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
Nå får jeg hele tiden at det er for lite plass på dvd platen, det er en film på 3,5GB.. og platen er på 4,7.. Hvorfor i huleste driver Nero å maser om at det er for liten plass da?

Sikker på at du har valgt DVD Video i nero og ikke Video-CD?

1. åpne nero, velg DVD og så DVD-Video

2. Da har Nero allerede laget en VIDEO_TS og AUDIO_TS mappe på DVDen

3. velg alle filene i VIDEO_TS mappa der du har DVDen (vob ifo og bup filer) og putt de inn i VIDEO_TS mappa nero laget

4. Brenn!

Denne fremgangsmåten bruker jeg hver gang

Lenke til kommentar
Nå får jeg hele tiden at det er for lite plass på dvd platen, det er en film på 3,5GB.. og platen er på 4,7.. Hvorfor i huleste driver Nero å maser om at det er for liten plass da?

3. velg alle filene i VIDEO_TS mappa der du har DVDen (vob ifo og bup filer) og putt de inn i VIDEO_TS mappa nero laget

4. Brenn!

Bruker du vanlig Nero Burning Rom, NeriVision Express, Nero Vision eller Nero StartSmart?

Lenke til kommentar

4. Brenn!

Bruker du vanlig Nero Burning Rom, NeriVision Express, Nero Vision eller Nero StartSmart?

Nero startsmart er fin

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problem som deg, men oppdaget at hvis man lager VIDEO_TS mappen selv, og brenner som en vanlig Data-DVD vil det ikke funke på stuespillere. Dette er fordi filene må plasseres på platen i en viss rekkefølge. VIDEO_TS.ifo må ligge et bestemt sted for at stuespilleren skal finne den. DVD-rom i pc'er trenger ikke dette, derfor virker ofte slike mislykkede DVD'er i pc'en og ikke i stuen. Brenn derfor "DVD-video" IKKE "data-DVD" !

Lenke til kommentar

Jeg kom hvertfall 1 skritt videre ved å bruke Nero Burning Rom og velge DVD-Video, nå spiller hvertfall min dvd spiller på maskinen filmen, men ikke den eksterne spilleren, der får jeg fremdeles INVALID TITLE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...