Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Merkelig problem med trådløst nett

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et lite problem. Håper noen kan hjelpe meg

Jeg har følgende oppsett:

winXP home, 3Com OfficeConnect Wireless Cable/DSL, Sparklan trådløst USB-nettverkskort. Nettverkskortet får tildelt ip-adresse av ruteren.

Dette fungere i utgangspunktet fint.

Problemet oppstår første gang jeg starter maskinen hver dag. Nettverkskortet finner ruteren, men vil ikke koble til nettverket. Får feilmeldinger "failed to connect osv.) . Når jeg tar kortet ut av usb-kontakten og setter det i på nytt, funker det som bare det !!

Det rare er at problemer kun oppstår "over natten". Kan restarte maskinen mange ganger pr dag, og nettet kobler seg rett på. Første oppkobling neste dag, er problemet tilbake... ut med nettverkskortet og inn igjen.. da funker det med en gang.

Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du prøvd å skru maskinen helt av og på iløpet av dagen?

Om det finnes oppdaterte drivere til klientkortet ditt så bør de legges inn.

Har ikke skrudd den helt av, men restartet i løpet av dagen..skal jo være det samme.

Har nyeste driver

Lenke til kommentar
Prøv å skru helt av og se om du ikke kommer deg på. Forskjellen når du rebooter er at strømmen ikke kuttes til usb bussen og heller ikke alle oppstartsrutiner kjøres igjennom

Ok! Prøver med en gang og ser hva som skjer :-)

Lenke til kommentar

Samme problem ved start av maskinen i dag. Finner nettverket, men oppnår ikke forbindelse. Tok ut USB-kortet og satt det inn på nytt. Rett på nett.

Det virker som problemet oppstår når maskinen har vært avskått av en stund.

Når jeg restarter eller slår maskinen av i noen minutter funker alt som det skal.

Irriterende :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...