Gå til innhold

Noen tanker rundt Socket 939

Anbefalte innlegg

Jeg skal etter hvert ha meg ny PC. Det skal være AMD64 (forhåpentligvis socket 939), har fryktelig lyst på enten ATI x800 eller NVidia GeForce FX 6800, og har også vært inne på tanken til å vente på PCIe. Jeg oppgraderer ikke så ofte, og jeg har fått meg ny jobb nå, så det kommer til å rulle inn noen penger til skikkelig maskin etter hvert :) Tanken er å kjøpe maskin rundt 15.mai eller 15.juni. Hva kan jeg egentlig forvente meg av teknologi? Jeg mener hvilke av de forskjellige teknologiene vil være tilgjengelig på gitte tidspunkt (naturligvis litt kvalifisert gjetting her)? Lurer også litt på forskjellen på socket 754 og 939 CPUene. Hva skiller dem egentlig? Vet at 940 må ha registrert minne, men dette er jo ikke tilfelle på 754 og 939 så vidt jeg har forstått. Vil det dessuten være noen prisforskjell/ytelsesforskjell på en AMD64 3400+ på socket 754 vs 939?

Takker på forhånd for mange tanker og kvalifiserte gjetninger.

Endret av The Jackal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tviler sterkt på at det kommer ut socket 939 innen 15. juni som du kan kjøpe i butikken,da må du nok vente noen måneder til... om du venter litt så synker nok prisene på 754 og cpu til disse noe pluss at nvidia sender ut nforce3 250gb som kjører to kanaler ddr...

Skulle ikke socket 939 lanseres i disse dager egentlig, mai eller noe slikt? Det var bare snakk om at det skulle være litt vanskelig i å få tak i. Jeg håpet jeg kanskje kunne være litt heldig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...