Codename_Paragon Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Den sidemonterte kjøleviften har den store fordelen at det ikke blir noen dødsoner som det blir med topp-monterte vifter. Skulle gjrene ha sett mer av slikt. Et tidligere beskrevet kort hadde kjølevifte ved kontaktlisten som sugde ut luft over regulatorene, men det er mer effektivt å trykke luft igjennom, og mindre støy når viften er inne i maskinen enn ved utsiden.. Håper dette er starten på en mer fornuftig trend. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Jeg ser ikke helt poenget med masse overklokkingsvennlige finesser når Alderwood (i925x)-brikkesettet trolig får innebygget sperre for å hindre FSB-overklokking:http://hardware.no/art.php?artikkelid=6732 Dette er vel langt fra sikkert, og etter det AseTek sa på TG ifjor, (vi husker vel ryktene om FSB - sperre den gang?) at Intel var på vei andre veien, og faktisk vurderte å ta vekk muliplikator - låsen på sine CPUer / brikkesett. Vil se fakta først jeg Her har du patentet på teknologien som høyst sannsynlig vil bli implementert i alle nye brikkesett fra Intel: http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?...RS=PN/6,535,988 "An over-clock deterrent mechanism of a chipset which comprises an over-clock detection circuit for detecting over-clocking of a system (processor) clock signal based on comparison of ratio of the system (processor) clock signal which is likely to be over-clocked and a fixed, stable reference clock signal which is highly unlikely to be over-clocked, and an over-clock prevention (thwarting) circuit for deterring such an over-clocking by either disabling operations of a computer system or significantly undermining key operations of a computer system." Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Her har du patentet på teknologien som høyst sannsynlig vil bli implementert i alle nye brikkesett fra Intel:http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?...RS=PN/6,535,988 Inventors: Poisner; David L. (Folsom, CA) Assignee: Intel Corporation (Santa Clara, CA) Appl. No.: 407853 Filed: September 29, 1999 Denne patenten søkte Intel om for over 4 1/2 år da, fordi man har en patent til en ting så trenger man som sagt ikke å benytte den. En 4 1/2 år gammel patent som enda ikke er tatt i bruk ville jeg ikke bekymret meg for før jeg faktisk så den. Synes du lager storm i et vannglass her. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 (endret) Her har du patentet på teknologien som høyst sannsynlig vil bli implementert i alle nye brikkesett fra Intel:http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?...RS=PN/6,535,988 Inventors: Poisner; David L. (Folsom, CA) Assignee: Intel Corporation (Santa Clara, CA) Appl. No.: 407853 Filed: September 29, 1999 Denne patenten søkte Intel om for over 4 1/2 år da, fordi man har en patent til en ting så trenger man som sagt ikke å benytte den. En 4 1/2 år gammel patent som enda ikke er tatt i bruk ville jeg ikke bekymret meg for før jeg faktisk så den. Synes du lager storm i et vannglass her. Nei, for patentet ble ikke akseptert før den 18. Mars 2003. Det er altså ikke mer enn knappe 1 år siden og det passer sånn sett tidsmessig forbløffende bra med at Intel tar i bruk denne teknologien på sine nye brikkesett nå. Det er ikke mange selskaper som tør å ta i bruk en teknologi de ikke har patent 100% i orden på er det vel? Endret 27. april 2004 av snorreh Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 En 4 1/2 år gammel patent som enda ikke er tatt i bruk ville jeg ikke bekymret meg for før jeg faktisk så den. Synes du lager storm i et vannglass her. Nå er det altså bekreftet, Intels nye brikkesett (925X, 915G, 915P, 915GV) har alle innebygget FSB-sperre ifølge THG: Intel Puts The Lock On Overclocking What Intel did is implement an overclocking limiter to the MCH chips: If the CPU clock exceeds the threshold (we determined that this is 10% over specification), the required PLL (Phase Lock Loop) will reset and won't refuse to lock that frequency. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Men det kunne jo vært verre: However, we know of two motherboard makers that have already managed to override the overclocking limiter successfully: Asus and Gigabyte. And it isn't really difficult, but it's a shame to think that smaller manufacturers simply don't have enough manpower make such a venture possible. Lenke til kommentar
Knick Knack Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 For ordentlig overklokking blir nok 925XE uansett det baste alternativet siden det offisielt skal støtte 1066FSB Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Overclockers.com er iallefall meget skeptiske til både den nye sokkelen og FSB-sperren: LGA 775: A Joke And A Threat That Is No Joke It's a little premature for action, but if action is needed, it will be sooner rather than later, and a lot of sheep are going to have to change species. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå