Gå til innhold

Merkelige gnistrelyder fra PSUet - hjelp!

Anbefalte innlegg

jeg har en gnistrelyd i psu'en min, den er der nesten hele tiden men extra mye i 3dmark og andre ting som drar skikkelig på maskinen. merkelig tikkelyd :scared:

noen som hva det er, kansje dritt i viften :dontgetit:

##Topic har blitt endret av moderator. Vennligst prøv bedre neste gang ;) - Blib##

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde(har) en gang samme fenomen på en PSU. En slags tikkelyd som ble sterkere under belastning. Etter en samtale med en teknikker hos en forhandler kom han fram til dette: "the sparkling may be a magnetic dirt.

the more current you take, the higher the switching frequency gets. the stronger the magnetic field in one of the transformers will be"

Lenke til kommentar
Det kan være en ledning eller noe som skraper borti vifta

jeg har også en rar tikkelyd på q-tec psuet mitt (300 w)

tikkelyden kommer og går... jeg tror den kommer fra vifta eller no, er faktisk ikke helt sikker... men det som funker hos meg er bare å slå litt forsiktig bak der hvor vifta blåser ut... så forsvinner det... !?

Lenke til kommentar
Det kan være en ledning eller noe som skraper borti vifta

jeg har også en rar tikkelyd på q-tec psuet mitt (300 w)

tikkelyden kommer og går... jeg tror den kommer fra vifta eller no, er faktisk ikke helt sikker... men det som funker hos meg er bare å slå litt forsiktig bak der hvor vifta blåser ut... så forsvinner det... !?

kommer mye rart ut av en q-tec..

Lenke til kommentar
: "the sparkling may be a magnetic dirt.

hvordan renser jeg denne da? hjelper faktisk å dunke borti psu'en min å når lyden er på sitt verste :green:

Hmm, jeg hadde en lader engang som lagte en irriterende tikke/brumme lyd. Jeg skrudde den opp og fant ut at en av platene på jernkjernetrafoen var løs. Fiksa det med å lime den fast igjen med limpistol :p

En switchmode power supply (PSU) er "litt" mer avansert, så jeg vet ikke om det kan fikses på samme måte (hvis det i det heletatt er samme feilen da).

Edit: Skrivleif.

Endret av Zoidman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...