Gå til innhold

Shuttlespørsmål

Anbefalte innlegg

Okei, da jeg har fått for meg at jeg skal kjøpe meg en shuttle av Denne typen har jeg noen spørsmål.

Denne saken skal jo være ganske lydløs av seg.

Noen her som har prøvd å sette en god del stasj i denne typen kabinett?

Vil den fks operere med normaltemperaturer om jeg setter inn en pIV 2.53ghz, Powercolor 9800pro, 1stk WD Raptor og 1 stk 200gb Maxtor? Eller vil den overopphete pga den lille størrelsen.

Legger også merke til at PSU'en har 200w som gitt effekt, vil det holde til alt det stasjet? og er det noe problem og ofre diskettstasjon plassen for en av diskene jeg har skrevet opp her.

Så poenget mitt er at jeg vil ha denne til å kjøre på et lavt viftenivå, med all denne hardwaren i den lille saken. Gi meg gjerne noen pekepinner på hva dere kjører i Barebones.

På forhånd takk osv.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men den versjonen med Wlan er vel en nyere revisjon og har kanskje større kjølepotensiale?

Dessuten utvikler ikke den Celeronen veldig mye varme.

Noe problem å erstatte diskettstasjonen med en HDD? Er det god nok plass til det?

Lenke til kommentar

Du vil nok trenge MINST så stor strømforskyning. Et alternativ kan være å gå for et litt mindre strømsultent skjermkort, f.eks 9600XT, men det blir ikke like moro...jeg ville sett meg om etter en boks med mer strøm.

Mitt tips er at det sannsynligvis går, men ikke mer enn bare såvidt. Husk også at hvis du belaster psu maks og det i tillegg er mange varme komponenter i boksen vil en eventuell vifte måtte gå på fullt turtall. Og da er det ikke sikkert at ting er så stille lenger. Men så utrolig viktig kan ikke støy være for deg når du slenger inn både en Raptor og en av Maxtor sine disker...

Lenke til kommentar

Hei du!

Jeg har denne Shuttlen. Ikke hør på det de andre sider, den duger i massevis. I min har jeg en 2,8 P4c klokket til 3,4, Radeon 9800 Pro flashet til XT. 2 Seagate 120GB disker, Audigy kort + mer. Sjekk profil for mer. Dette gikk strålende med 200W PSU'en men jeg har byttet den til SilentX for å få ned støyen + diverse modifikasjoner, MEN det er ikke nødvendig.

Endret av Swag
Lenke til kommentar

Det finnes nok noen.

Men med den konfigurasjonen du kjører der, så burde jeg klare å kjøre min lett..

Eneste komponenten som er varmere er kanskje raptor disken.

Kjører du denne på en fastsatt vifteverdi? eller smartcontrol greiene eller hva det heter.

Lenke til kommentar

Jeg kjører min via Smartfan. Nå har jeg byttet standard viften med en Titan 120x120 som jeg har satt opp bak med fan-adapter. Den er stille og den kjøler bedre. Synes lydnivået er helt greit nå. Skal du ikke klokke ville jeg byttet ut den medfølgende Sunon viften med noe mer stillegående. Kjøler nok uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...