veskri Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Hva er det man må skrive i "Start-> Run" for å finne ut IP-adr på maskinen man bruker? Lenke til kommentar
Redlight Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Hvis du går her finner du den eksterne adressen ut mot internett. Lenke til kommentar
sim Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Start -> kjør -> cmd -> ipconfig Lenke til kommentar
veskri Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 Skriver inn "ipconfig", ip-adr kommer opp, men vinduet bare forsvinner igjen i løpet av et tiendels sek! Hvorfor? Lenke til kommentar
veskri Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 Takk Sim Nå funke det her!! :-) Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 start et kommandoprompt først (Start - run -cmd) Så skriver du ipconfig Lenke til kommentar
Timur Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 (endret) Men husk på at hvis du har f.eks trådløst, vil du få opp den ip-adressen den trådløse ruteren har gitt deg. Jeg har trådløst og vil da få opp 10.0.1.1, hvis jeg derimot bruker f.eks What's my IP vil jeg få den virkelige ip-adressen Endret 19. april 2004 av Timur Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 hvis jeg derimot bruker f.eks What's my IP vil jeg få den virkelige ip-adressen Du får nok ikke den lokale IP'en sånn nei.... Lenke til kommentar
Timur Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 hvis jeg derimot bruker f.eks What's my IP vil jeg få den virkelige ip-adressen Du får nok ikke den lokale IP'en sånn nei.... Emm, hvis jeg vil finne ut den lokale ip'en kjører jeg ipconfig, hvis jeg vil ha den skikkelige ip'en som går ut bruker jeg f.eks what is my ip Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 kan noen si meg hva d betyr i vinduet når man kjører winipcfg??? kan ikke noe særlig om ip-adresser og slikt Lenke til kommentar
Timur Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 kan noen si meg hva d betyr i vinduet når man kjører winipcfg??? kan ikke noe særlig om ip-adresser og slikt winipcfg?? Hvilken windows versjon har du? Lenke til kommentar
sim Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 winipcfg finner man i Windows 95/98 og muligens ME, det husker jeg rett og slett ikke. Lenke til kommentar
surrehue Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Er det noen som husker parameteren for å kjøre ipconfig direkte fra komandolinja. Jeg brukte den før men nå har jeg den ikke lenger. Altså du velger kjør og skriver ipconfig/all + en eller annen parameter så dos vinduet blir stående og ikke forsvinner like fort som det kom.. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Hva med følgende kommando: cmd /K ipconfig /all Før øvrig, hvorfor bumpe denne tråden? Kunne du ikke bare laget en ny? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå