reeeeg Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 (endret) Jeg vurdere å bestille pc, med disse komponentene: Abit NF7 v2.0 AMD Athlon XP2500+ --> 3200+ DDR-DIMM 512mb PC3200 WD Caviar 80gb 8mb Cache 7200RPM Gainward GFFX5900 LG CD-brenner Chieftec Dragon Miditårn m/360w PSU Thermaltake Volcano 11 Xaser ED. Socket A 3400+ Med tanke på at jeg skal overklokke osv., bør jeg ha kabinettvifte i tillegg til CPU-vifta? Blir dette et ganske stille pc hvis jeg bestiller en Papst 80mm kabinettvifte i tillegg, og blir det passelig temperatur? Er kabinettet bra/stillegående? Håper ikke denne posten er feilpostet EDIT: Husk, eneste klokkinga jeg skal gjøre er 2500+ --> 3200+ Endret 19. april 2004 av reeeeg Lenke til kommentar
torgros Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Hei Et par ting...: Har omtrent d samme selv, bare litt mer overklokket ptrosessor, større hardisk ogannet skjermkort.. Husk å kjøpe ABIT NF7 - S v.2.0 da dette har adskillig flere muligheter enn NF7... Hvis du skal ha noe på pc'en din kan du vurdere en 120 GB HD (Kan komme som oppgradering) Hvordan skal du spille DVD??? Ja Papstene fungerer helt fint... Selv har jeg 4 * EKL kabinettvifter til 80 kr ellerno fra komplett.no de fungerer fint de(bråker mye da).... Kabinettet er helt konge Men et hjemmemekket vindu er ikke å forakte Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Ganske greit kabinett, men fælt å se på Har Chieftec DX-01-BD selv. Du MÅ (les: bør) ha kabinettvifte. Blir litt varmt for harddiskene ellers. CPU og NB merker du det også på hvis du har tenkt å overklokke. Pabst 19dB vifter er greie. Kjøp Pabst 26dB hvis du ikke bryr deg om litt støy. Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 (endret) NF7-S har jeg ikke råd til med budsjettet mitt og her var jeg heller ikke ute etter anbefalinger på hardware. Men litt mer konkrete svar på mine spørsmål: Er det nødvendig med kabinettvifte med dette oppsettet for å unngå overoppheting? Blir det stillegående med dette kabinette, den PSU'en, den CPU-vifta og den kabinettvifta? EDIT: Leste ikke Zoidmans innlegg før jeg la ut dette. Endret 19. april 2004 av reeeeg Lenke til kommentar
Jar-jar Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Ikke kjøp denne Thermaltake Volcano 11 Xaser ED. Socket A 3400+ Bråker noe helt for J..lig. Hvis du kjøpern så fjern vifte grilen, det redusere lydnivået betraktelig. Har gjort det selv. Neste vifte blir denne. http://www.komplet.no/k/ki.asp?sku=123496&cks=PRL Lenke til kommentar
flabben Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Kjøp Asus A7N8X-E deluxe, det er såå digg da! har hatt det siden jul nå! Overklokker ca. 10 %, ikke alt for mye men, dåg. Det har gig-lan og.... Ja! - er bare bedre! Sorry assa! Asus er bedre en Abit! og så kanskje en 2800+ i stedet for denn derre 2500+en! ellers ok for min del! Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 (endret) Ikke kjøp denne Thermaltake Volcano 11 Xaser ED. Socket A 3400+Bråker noe helt for J..lig. Hvis du kjøpern så fjern vifte grilen, det redusere lydnivået betraktelig. Har gjort det selv. Neste vifte blir denne. http://www.komplet.no/k/ki.asp?sku=123496&cks=PRL Blir det passelig lite lyd hvis man tar av viftegrillen? Kan dere da anbefale en CPU-vifte som er stillegående og tåler klokking til 3200+? Helst ikke over 300,- og fra PCutstyr.no Endret 19. april 2004 av reeeeg Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Hvis du skal overklokke "må" du ha kabinettvifter. Hjelper ikke om du har verdens beste CPU-kjøler (luft) så lenge temperaturen i kabinettet er som i en ovn. Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 Kjøp Asus A7N8X-E deluxe, det er såå digg da! har hatt det siden jul nå! Overklokker ca. 10 %, ikke alt for mye men, dåg. Det har gig-lan og.... Ja! - er bare bedre! Sorry assa! Asus er bedre en Abit! og så kanskje en 2800+ i stedet for denn derre 2500+en! ellers ok for min del! Jeg gjentar, jeg vil ikke ha innvendinger på hardwarevalget mitt! Dessuten er det vel 2500+ som egner seg best til klokking? Jeg la ut specs for at folk skal vite hva som lager varme, ikke for at folk skal hjelpe meg med hva som er bra/dårlig! Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 Hvis du skal overklokke "må" du ha kabinettvifter. Hjelper ikke om du har verdens beste CPU-kjøler (luft) så lenge temperaturen i kabinettet er som i en ovn. Ja, men greier det seg med god CPU-kjøler (hjelp meg med hvilken), denne kabinettvifta og Chieftec Dragon kabinettet? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Jeg ville gått for en kraftigere. Den der flytter veldig lite luft, særlig hvis du bare skal ha en. Det hadde vært bedre med en foran og en bak for å få gjennomtrekk. Kabinettet er bra det. Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 To slike da? Blir vel voldsomt med lyd? Dumt at det bare går an med 80mm vifter i kabinettet. Hadde vært fint med plass til 120mm! Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 Moderator, vær snill å steng dette emnet, fant en annen/bedre kategori å poste i Hvis det er mulighet til det, kan noen si meg hvordan man stenger posten? Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Å fått den flyttet hadde vel vært bedre for din del, men men, ditt valg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg