Gå til innhold

DVD data base

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen som vet om et program som kan registrere alle dvd'ene mine?

det må være sån at jeg kan registrere hvordan hylle den er i, og annen viktig informasjon.

Microsoft Office kan vel brukes til dette uten større problemer. Access hvis du vil lage en database, eller Excel hvis du vil lagre det i ett regneark.

Mer spesifikke programmer for dette finnes sikkert også, men personlig bruker jeg php og mysql til slike ting. Lager rett og slett en webside hvor jeg kan logge meg inn, og legge til dvd'er eller hva det skal være. kan hjelpe deg hvis det er av interesse.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

DVD profiler virker veldig bra bruker det selv. Og bare for å spørre litt dumt, trenger du virkelig en strek-kode skanner, du bruker jo 3 sekunder å skrive inn de tallene som står under strekkoden.

Det eneste som er noe dritt er at hvis du har mange filmer som skal legges inn første gangen. Så kommer du til å bruke litt tid.

Og et lite tips som du skal få helt gratis, ikke legg inn 200 filmer på en gang. Det gjorde jeg og så skjedde det et eller annet når den skulle laste ned info og bilder, sånn at jeg måtte gjøre alt på nytt igjen. Legg inn 20-25 filmer om gangen og så oppdaterer du. Blir ikke så mye jobb hvis det skulle kræsje, hvis du skjønner hva jeg mener ;)

Edit: Dette var et problem på noen av de tidligere versjonene av programmet, det har blitt bedre med de siste versjonene.

DVD-profiler.jpg

Hvis det er her du mener at du kan scanne inn strekkoden, så er det litt feil. Du skal taste inn upc nr. men som sagt det tar jo bare 3 sekunder ;)

Endret av MU26599
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...