Gå til innhold

Uppgradera OS? Win 95

Anbefalte innlegg

Hej,

Jag skulle uppskatta lite tips. Jag har en Dell laptop med win 95.

Den följde med från jobbet när jag slutade. Jag har i det längsta dragit mig för

att uppgrader då den har bl.a. hela Office paket installerat och jag inte

har några original CD överhuvudtaget.

Är det någon som har erfarenhet av en liknande uppgradering?

E

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 11 måneder senere...

Yess, Jag har fått uppgraderat PC'n. Dellen PIII 450MHz 256RAM, Den har nu fått en HD på 40GB och W2K. Den fungerar utmerket.

Jag tog helt enkelt bara ut den gamla 2.5" HD och ersatte med en nyinköpt. Sedan var det bara att partionera HD och lasta på W2K.

Den nya HD gjorde underverk: Laptopen är knäpptyst. Jag fick dock stora problem med audiodrivaren som tog fick upp CPU'n på 100%. Efter lite experiment så nöjer jag mig med W2K standard drivare. Dells Audiodrivare från support sidan fungerade inte.

Lenke til kommentar

Jaghar också haft stor använding av min externa USB 2.5" drive. Jäklig enkelt att bara ta ur HD och köra backup, formatera och partionera med hjälp av min andra PC.

Det jag nu skulle vilja prova är att dela upp HD och köra på Linux på PC'n. Tyvärr har jag nu bara två partioneringar:

C: med W2K installation

D: med document

âr det någon som vet om det går att dela upp en befintlig partition, utan att formatera om?

Lenke til kommentar

Programmet Partition Magic skulle fint klare det problemet. Dette bruker jeg selv.

Det finnes gratisprogrammer som også kan, men jeg har ikke prøvd noen av dem, men det er det kanskje andre som har?

Hilsen tukols

Lenke til kommentar

qtparted skal klare slikt (Er på en del live-cd'er som f.eks knoppix), og noen linux installere kan resize under installasjonen (suse kan det iallefall, tror mandrake kan det og).

Når det gjelder linux distro, så er min personlige favoritt Ubuntu linux.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...