Gå til innhold

Hvor langt kommer din r8500

tt22

Anbefalte innlegg

Hadde vært fint om alle som har radeon 8500 kort av ulike typer hadde skrevet hvor langt de kan overklokke og akkurat hvilket kort de har.

Fikk selv tak i et Ati oem le med 230/230 som standard. Har ikke fått overklokket det stabilt enda så kommer tilbake med resultat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du er heldig så har du 3.6ns minne og da kommer du nok opp til 300mhz på minne viss du gidder og voltmodde.

Mitt r8500 kom opp til (fra 250@250)

300core

271ram Utenvoltmodd

Men voltmodd

310core

310ram

Hadde et POV r8500LE

Lenke til kommentar

Har prøvd mye rart med dette kortet nå. Kortet har 3.6ns minne, men ble veldig skuffet da jeg fikk grafikkfeil allerede på 250 mhz på minnet. Prøvde blyanttrickset og kom så vidt opp i 260.

Så fikk jeg tak i et voltmeter og prøvde med flere blyantstreker. Målte volt på minnet til 4.4 i motsetning til 3.15 som det var i utgangspunktet. Litt vel mye men satte på kjøleribber på minnebrikkene og skrudde minnet opp til 330 før jeg fikk feil :smile: Flashet også biosen på kortet med en retail bios.

Problemet er hvis jeg setter ned frekvensen på minnet ned til 230 igjen, da får jeg masse feil allerede i 2d grafikk. Når jeg restarter maskinen er alt tilnærmet uleselig før jeg kommer til windows- logon?!?!?? Skulle tro kortet kjører 275@275 med en gang når jeg flashet med en retailbios, men det virker ikke sånn.

Core kjørte jeg rett opp i 300 uten noen modifikasjoner så den har jeg ikke gjort noe med enda.

Lenke til kommentar

Hallo

Jeg fikk mitt Hercules 8500LE i dag, og oppdaget til min store forbauselse at minnet kjørte på bare 240, enda det står 250 på esken!!?

Jeje. Jeg installerte uansett "Radeonator", og begynte klokkinga.

Kommer bare opp i 266 på core og bare 259 på minne, hvis den skal kjøre stabilt. Går jeg over dette blir det bare forstyrrelser i grafikken.

Har ikke stilt inn noe spesielt i BIOS, siden jeg ikke vet hva som er bra og dårlig. Hva er forresten det blyanttrikset som blir snakket om? Og hvordan får jeg opp volten??

Lenke til kommentar

Jeg kommer ikke høyere enn 285@290.

Betilte korte mitt (Orginalt ATi LE kort) fra Topline.no, de refererte til testen på hardware.no, http://www.hardware.no/tester/skjermkort/a...00le/index.html , der rammen på skjermkortet var 3.6ns.

Kortet jeg mottok hadde bare 4ns, tror dere jeg var skuffa? Jeg mista nesten lysta på å overklokke kortet før jeg hadde satt det i PC-en....

Når jeg i tillegg ikke fikk på kjøleribbene mine, Thermaltake Memory Cooling Kit, mista jeg enda mer lysten. Minnet klarer å kjøre på 300, men det blir noen merkelige farger et godt stykke ute i 3DMark, så med litt kjøling hadde de klart dette glatt.

Er det noen som vet hvordan kjøleribber som passer på ATi kortet?

Lenke til kommentar

hei ! RansoM Hvor mye får du ditt Radeon Le kort fra topline opp i Stabilt?? Med deafault kjøling?`jeg har öxå det kortet med 4 ns minn! :sad:

Jeg får ikke rammen mer enn 279 ellers får jeg en feil...kjernen får jeg stabil på 285.8

Gi meg beskjed hvis du har noen råd ang å tyne mer mhz ut av ram og core :grin: BTW har du voltmoddet det?? (eventuelt Hvordan gjør jeg det?? :grin: )

Lenke til kommentar

Jeg bestillte mitt fra Topline.no (f***til d**** butikk, siste gang jeg handler der). Kortet kjører på 275@275 orginalt. Men skal ikke LE OEM kort kjøre på 250@250 egentli? Har de klokka det opp selv?

Fikk ikke mitt lenger enn 290@290 helt dønn stabil uten å gjøre annet enn å sette opp MHz'ene.

Hvordan finner man ut hva minne som er på?

MSI K7T266 PRO2-RU :grin:

XP 1700+ @ 2000++ (153 i fsb) m/Swiftech MCX462B :grin:

ATI Radeon 8500 litt klokka.. :grin:

256MB TwinMOS PC2100 CL2 (306MHz DDR) :grin:

WD 100GB 8MB cache :grin:

16x dvd, 16x brenner :grin:

Chieftec Dragon Big Tower :grin:

[ Denne Melding var redigert av: Nostradamus på 2002-04-07 18:35 ]

Lenke til kommentar

Jeg klarer å kjøre stabilt med 285 på core og 285 på ram. Kommer kansje litt høyere, men når jeg nærmer meg 290 begynner det å bli feil på begge deler.

Jeg tror rammen er god for 300mhz med planslipte kjøleribber. Har planer om å tilpasse kjøleribbene, borre et lite hull der de transistorene står i veien for kjøleribbene. Se på linken:

http://www.xbitlabs.com/video/radeon8500-overclocking/

Har en P3 kjøler jeg skal sette på core.

Jeg har veldig mye å gjøre, så det er også mulig det aldri blir gjort. Men det er ihvertfall planen :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...