Gå til innhold

Shuttle - i865 vs i875

unicus

Anbefalte innlegg

Morn!

Driver og lurer på å investere i en shuttle.

Forskjellen i pris på en i865 based shuttle og en som bruker i875 er ganske stor.

Jeg lurer ganske enkelt på om det er noe som i det hele tatt forsvarer den store prisforskjellen?

Jeg har en p4 2.8ghz 800fsb og 512mb 400mhz ram jeg gjerne vil bruke i en dual ddr mode greie, som jeg gjør på mitt nåværende hovedkort (som forresten er et Asus P4C800 som bruker i875.)

Det står egentlig mellom:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=121833&cks=PRL

og

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118106&cks=SER

Som dere ser 1000 kroner i prisforskjell.

Trenger jeg den dyreste ?

Tenker selvfølgelig ytelse men hvis det er minimalt er det ikke nøye for meg.

Alle svar tas i mot med takk.

MVH,

Christer Aas Hansen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har tenkt på den øverste der jeg da, likte den best ikke at det er så stor forskjell da, men men litt bedre kjøling på den dyreste da, men jeg skal nok vente for de trenger litt større srømforsyning enda! skal nemlig kjøpe X800pro/XT :w00t: eller N6800ultra :thumbs: ... jeg får se...! men det kommer an på hva du skal bruker shuttlen til da, den øverste er mest bereina på gaming den billigste er en allraounder!... du får skjønne på det selv!

:cool:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Den øverste er en workstation med litt bedre chipset. Den kan klokkes, det vet jeg ikke om den nederste er så god til. Jeg hadde gått for den øverste.

Lenke til kommentar

Kan jo i samme slengen minne på at jeg spurte om hva den store forskjellen er mellom de to chipsettene.

Kan jo nesten se ut som det ikke er AGP port på det billigste, da er det jo egentlig uaktuelt :)

Endret av unicus
Lenke til kommentar

Det som gjør SB75G2 mer attraktiv enn SB61G2 er bl.a. 250W PSU, Gigabit LAN og S-ATA raid, samt at den er sort med store nettingvinduer på sidene.

Den billige har bare 200w psu som kan bli noe knapt med kraftige skjermkort og CPU.

Det på den billige er det også et integrert grafikkort med "kontor"-grafikk.

Derfor er prisen forskjellig, og man får vurdere hva man trenger av det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...