Gå til innhold

IE Virus\bug\torjan

mova

Anbefalte innlegg

Jeg sørfa litt på nett og havnet inn på en warez\crack\xxx side på nett. Ikke spør hvordan jeg greide det. Uansett nå ser det ut som at det har blitt lagt inn et program som overskrive IE`s (auto blank). Så nå havner jeg en annen plass enn den vanlige. Når jeg skifter virker det 1 gang så går det tilbake til det gammle igjen. Hva gjør jeg? Jeg tror det er nokk med og finne den overskrevne fila og erstatte\seltte den. Jeg trenger ikke å få den gamle auto blank tilbake men jeg vil gjerne kunne ha foreks. www.sol.no som startside.

Noen som har noen råd til meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, noen ganger skjer det at Spybot eller Ad-Aware ikke finner noen filer som har skapt problemer. Men at et script har forandret noen instillinger. Men hvis du laster ned spybot kan jeg forklare her hvordan du skal fjerne problemene med at websiden du nevner kommer opp hver gang.

1. Last ned Spybot fra download.com

2. Legg inn programmet.

3. Start søket med å trykke på "Check for problems" .

4. Fjern alt som kommer opp da, "Fix Selected problems".

Men hvis du nå ennå ikke har fått fjernet den siden som kommer opp har du en annen løsning. I Spybot finner du på venstre siden på meny'en der det står Tools, trykk der. Under en av kategoriene der finner du Browser pages.

Hvis det står noe rart som viser til den siden du kommer til, forandre den. Her under er hvordan det står til meg nå. Det skal helst være det samme.

browserpages.JPG

Lenke til kommentar
Hei, noen ganger skjer det at Spybot eller Ad-Aware ikke finner noen filer som har skapt problemer. Men at et script har forandret noen instillinger. Men hvis du laster ned spybot kan jeg forklare her hvordan du skal fjerne problemene med at websiden du nevner kommer opp hver gang.

1. Last ned Spybot fra download.com

2. Legg inn programmet.

3. Start søket med å trykke på "Check for problems" .

4. Fjern alt som kommer opp da, "Fix Selected problems".

Men hvis du nå ennå ikke har fått fjernet den siden som kommer opp har du en annen løsning. I Spybot finner du på venstre siden på meny'en der det står Tools, trykk der. Under en av kategoriene der finner du Browser pages.

Hvis det står noe rart som viser til den siden du kommer til, forandre den. Her under er hvordan det står til meg nå. Det skal helst være det samme.

browserpages.JPG

Hmm jeg gikk inn på menyen til venstre og trykte på det du sa. da fikk jeg opp mye forsjellig "dritt". Hmm hvordan sletter man de forsjellige?

Her er et screenshot av det jeg fikk opp:

mittscreen.JPG

Hmm jeg prøvde og trykke på change og skifte alt til auto:blank men det virka ikke.

Når jeg sjekket kilden til den siden jeg får opp var det denne:

href="res://%43%3a%5c%57%49%4e%44%4f%57%53%5c%53%79%73%74%65%6d%33%32%5c%61%63%6b%61%6a%2e%64%6c%6c/"><HTML>

og det er det samme som de tinga jeg får opp. Noen som har en ide hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Har du prøvd og skifte alle til bare helt blank samtidlig.. for så å se hva som skjer?

Evnt bytte de til http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch

??

det som sjer at med en gang jeg forandrer eller lar det stå blankt og går ut av programmet (X) er det akkuratt som før med den adressen. Jeg har prøvd alt dere har posta her og ingenting har funket hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

A: les, og følg, instruksjonene under help-fila til spy-bot. (Tro meg; det hjelper å lese litt...)

B: last ned Ad-Aware fra Lavasoft, og kjør gjennom.

C: aldri last ned dialers eller annet crap som forsøkes påtvunget deg på slike sites.

D: skaff deg en firewall før neste surfe-runde.

Lenke til kommentar
A: les, og følg, instruksjonene under help-fila til spy-bot. (Tro meg; det hjelper å lese litt...)

B: last ned Ad-Aware fra Lavasoft, og kjør gjennom.

C: aldri last ned dialers eller annet crap som forsøkes påtvunget deg på slike sites.

D: skaff deg en firewall før neste surfe-runde.

Jeg har Ad_aware og kjørt gjennom.

Jeg har zonealarm og det slo ikke ut når jeg fikk denne torjanen ++ hva det nå enn er.

Laster ikke ned dialers eller scripts.

Hmm jeg prøvde og forandre det i regeidt men det blir bare overskrevet når jeg skal inn i ie.

Det nytter vel iikke å legge inn ie på ny fordi fila kommer bare til og legge seg opp det.=?

Lenke til kommentar

det kom opp når jeg søkte på:

Ikke trykk viiss du ikke føler deg sikker nokk. Jeg vet ikke om det smitter

det nederste urlen på siden. der står det:

2. Find httpie.search.msn.comsub_rfc1766srchasstsrchcust.htm on Crawler.com with Free WebSearch Tools(Rating: 1.01)

Click here to download WebSearch Tools and search 15 engines for httpie.search.msn.comsub_rfc1766srchasstsrchcust.htm at once now with FREE Pop-up Blocker, Yellow/White Pages, Free Games, Maps, Skins, Cursors and more!

Lenke til kommentar

Ja da fikk jeg det endelig til ;)

jeg fikk ikke brukt noen av programmene deres men et online anti virus program som fant maange torjanere (5-6) Deriblant en starpage torjaner kalt akaj.dll som lå i sys32 mappa. Jeg flytta bare filen og wolla

Lenke til kommentar

Et annet tips er å bruke alt + f4 når du skal stenge et popup vindu i stedet for å bruke musknappen eller lignende. Yes / No knapper er ikke det vanskeligste å kode om til å være ja til installering uansett. Bare et lite tips.

Eller gjør som meg. Gå kun inn på sider som vg.no, itavisen.no, hw.no, komplett.no, dvdrom-guide.com, digi.no,dinside.no,mirror.co.uk,bbc.co.uk, skysports.com. Da slipper du sånt trøbbel :-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Et annet tips er å bruke alt + f4 når du skal stenge et popup vindu i stedet for å bruke musknappen eller lignende. Yes / No knapper er ikke det vanskeligste å kode om til å være ja til installering uansett. Bare et lite tips.

Eller gjør som meg. Gå kun inn på sider som vg.no, itavisen.no, hw.no, komplett.no, dvdrom-guide.com, digi.no,dinside.no,mirror.co.uk,bbc.co.uk, skysports.com. Da slipper du sånt trøbbel :-)

Internet Light?

Nettet er da større enn som så, og trygt nok bare man treffer noen enkle forholdstregler. VG og Dagbladet har jo pop-ups så det holder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...