Gå til innhold

NV40 og Far Cry ytelse skuffelse

Betroz

Anbefalte innlegg

Som alle vet er Far Cry veldig krevende. Etter å ha lest en del reviews av Geforce 6800 Ultra på nettet og hvordan det kortet yter i dette spillet, så må jeg si at jeg ble veldig skuffet! Klart det er helt urealistisk å forvente at NV40 skal klare 100 fps i Far Cry i 1600x1200 oppløsning, men i 1024x768 mener jeg vi kan forvente det med 4X AA og 8X AF...men neida. Hvis ikke NV40 klarer å holde en fps på minimum 60 i de mest krevende situasjonene, hva trenger vi da? NV50!?

Det vil komme spill som krever mer enn Far Cry om noen måneder, og når selv NV40 ikke klarer å yte mer, så begynner jeg å lure :hmm:

ATI blir reddningen for oss Far Cry elskere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så lenge fps holder seg over 30 fps så oppleves det som flytende, 60 fps er såklart bedre og føles noe glattere men tror de fleste utenom hardbarka cs-ere og andre gamere klarer seg med minimum 30 fps...

etterhvert kommer nok både bedre drivere å patcher som gjør at far cry kjører mye glattere :yes:

Lenke til kommentar

6800ultra er da endel kraftigere enn 9800xt i far cry, jeg synes far cry går helt greit slik som det gjør nå med 9800xt, men med far cry ser du fps mye bedre, og med bedre bildekvalitet i tillegg vil det bli en bedre opplevelse. 60fps er da helt konge i Far Cry

Se på denne testen, synes det ser holdbart ut.

Kunne alltids trengt mer kraft til Far Cry, tungt spill.

Som en fyr sa over, dette er ikke CS! 100fps er ikke et must! :nei:

Lenke til kommentar

Det blir litt feil å klage over denslags, når du ser den sinnsvake ytelsesøkningen som finns på alt det andre, og må ta i betraktning at både utvikleren og NVIDIA kan tenkes å gjøre endel for at det skal fungere bedre.

Spill er ikke make, men de spillene som evt kommer i fremtiden blir vel med 100% sannsynlighet skreddersydd for NV40, noe Far Cry gjerne ikke er.

Endret av Panthercrease
Lenke til kommentar
Med referencekort og beta drivere kan man ikke fastslå hvordan et retail-kort med skikkelige drivere vil fungerer i div. spill osv...

Om 2 uker vil vi nok få en skikkelig indikasjon på hvordan NV40 vil være...

Først om 2 mnd. vil jeg tippe ;)

Lenke til kommentar

Jeg har aldri spilt CS dere... 100 fps var bare ett eksempel fra meg. Jeg burde kanskje sagt det. Poenget mitt var at NV40 burde ha vært raskere i Far Cry enn den er! Selv har jeg Radeon 9800 PRO nå, og skal kjøpe meg nytt i Juni tenker jeg.

Spiller Far Cry i 1024 med alle detaljer på Very High, og det går greit. Setter jeg på 4X AA så hakker det... Så jeg tar det som en selvfølge da at NV40 klarer å kjøre i 1024 med alt på max og 4X AA uten at det hakker en eneste gang, uansett hvor mange soldater man kjemper med samtidig! Slik at minumum fps er ALDRI under 30 uansett! Men klarer den det... Sett reviews der fps har vært nede i 27...

Edit : Har også P4C @ 3.5 Ghz og 1GB RAM.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Fra www.anandtech.com

We see the same scaling pattern here with the 6800 reaching a 60% performance improvement over the ATI Radeon 9800 XT at 1600x1200 with 4xAA and 8xAF.

Even more impressive is the fact that we were able to run the GeForce 6800 Ultra at playable frame rates at 2048x1536 with 16xAF

Lenke til kommentar
så lenge fps holder seg over 30 fps så oppleves det som flytende, 60 fps er såklart bedre og føles noe glattere men tror de fleste utenom hardbarka cs-ere og andre gamere klarer seg med minimum 30 fps...

etterhvert kommer nok både bedre drivere å patcher som gjør at far cry kjører mye glattere :yes:

30FPS er bokstavelig talt "hakka møkk"!

Med gode øyer og en god skjerm i et krevende FPS spill er 60FPS minimumskravet etter min standard, noen ser det kansje ikke så lett men 30FPS er uholdbart for min del (er 30FPS gjennomsnittsraten i et spill så kan du være sikker på at minimumsraten ligger under dette).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...