Gå til innhold

Overlapping av videoklipp i Adobe Premiere 6.5

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg prøver å få to videoklipp til å overlappe hverandre slik at begge to synes på likt når jeg spiller av filmen. Har først og fremst prøvd med kommandoen "Transparency", men klarheten på det ene klippet går alltid på bekostning av klarheten i det andre klippet.

Er det ikke mulig å få begge bildene til å være tilnærmet like klare uten at de blir gjennomsiktige og ubrukelige?

Takker på forhånd for alle tips :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo alltids lage dem dobbelt så små, putte den ene til venstre - og det andre klippet til høyre..

Jeg bruker dette til "comparison"(sammenliknings) videoer. (når vi får sånne utrolig banalt enkle oppdrag om å replikere en trailer for en film bare ved hjelp av selve filmen)

Lenke til kommentar

Da har du gjort det riktig, og jeg kan ikke se noe annen måte å gjøre det på. Det ligger jo litt i naturen, skjuler du noe med noe annet..så blir den enen uklar.

Det finnes kanskje effekter du kan leke med for å abstrahere den ene videoen, så den blir mer som en tekstur....men da får du bare leke deg med filterne i Premier og se hva du liker.

Men skal en video vises oppå en annen..så må den andre være transparent.

AKIRA

Lenke til kommentar

Det er jo ganske logisk da, det er jo bare et visst antall pixler i skjermbildet, og dersom du skal vise to videoklipp på likt "gjennom hverandre", så må jo videoklippene dele pixlene mellom seg.

Og når et videolag bare får halvparten så mange pixler å vise seg på, så blir det naturlig nok litt mer uklart.

Så dersom du ikke er villig til å ofre kvalitet, blir du nødt til å vise det på hver sin del av skjermen slik Velmont foreslo...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...