Gå til innhold

Ernie85 ble sparket idag


bjaa

Anbefalte innlegg

Vil også legge til at Ernie85  ble aldri informert om hvorfor hele shitten med MrA skjedde ..

dette er noe han oppdaget For norn ukersiden.

Har han ikke fortsatt samme linja etter det da? Uansett er det fint at du påpeker dette, da de andre her bør vite det når de skal ta parti (som det virker som det er viktig for mange å gjøre).

(...)Torstein.

som vi alle vet ikke er den som holder hva han lover ..

Neivel? Jeg har inntrykk av at Torstein er en person man kan stole på. Jeg kan såklart ikke bevise det , men vil bare legge frem den siden av saken, da Torstein har fått mye pepper her (mye på grunn av at han, Martin og resten av ledelsen har forsøkt å beskytte allyse og ernie85).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Latterlig at et nettverk som før hadde respekt og var kjent for kvalitet skal ende opp som et slikt rottereir. Jeg kjenner naturligvis ikke alle fakta i saken, men jeg tør si at det er dårlig gjort å sparke folk grunnet personlige uenigheter. Jeg lurer på hva som vil skje med amotor i fremtiden, kan ikke si det ser lyst ut. Ernie85 har som nevnt bidratt meget godt med sine rallyartikler. Han har vært dyktig, tross sin unge alder.

 

I det siste har det også vært laber kvalitet på artiklene. Ved å henvise til artikkelen om "Verdens raskeste postbil" ser man oversettelser av typen: begrenset slipp-diff". På norsk bruker vi differensialbrems, eventuelt diffbrems. Det er lite kult å se de samme artiklene fra autoindex på amotor. Språkbruken blant mange av de ansatte er også utrolig dårlig, med orddelingsfeil som en gjenganger. Ernie85 har på sin side klart å veie noe opp for dette, i motsetning til en viss redaktør.

 

Hvorfor dele pengene på mange når man kan ta alt selv?

Lenke til kommentar

Ser at det er nevnt juridiske/rettslige etterfølger for saken, tror

ikke det er så lurt å spekulere mer om saken da......

 

Vil bare minne om at ved en eventuell rettsak vil/kan disse postene her i forum

være grunnlag som bevismateriale for begge parter.........

 

Derfor vil jeg be begge parter å ta en vurdering om det kan komme

frem noen opplysninger som kan skade noen av de impliserte i denne saken.

 

Vil også be om at Admin/Forumstyret tar en vurdering om å stenge tråden

i hensyn til partene.

 

Oppdatering :roll:

 

Edit: typo

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
Latterlig at et nettverk som før hadde respekt og var kjent for kvalitet skal ende opp som et slikt rottereir. Jeg kjenner naturligvis ikke alle fakta i saken, men jeg tør si at det er dårlig gjort å sparke folk grunnet personlige uenigheter.

Ja det er trist at det skal ende slik. Jeg anbefaler deg forøvrig å lese mlwiraks post på forrige side.

Jeg lurer på hva som vil skje med amotor i fremtiden, kan ikke si det ser lyst ut. Ernie85 har som nevnt bidratt meget godt med sine rallyartikler. Han har vært dyktig, tross sin unge alder.

Vi lurer alle på hva som vil skje med amotor. Det ble for dårlig fulgt opp, og for mye galt skjedde der før ledelsen grep inn. Nå er det kanskje for sent å redde prosjektet?

Det at Ernie85 var en dyktig skribent (mulig, jeg har ikke lest så mye på amotor) er en ting, hvordan man oppfører seg er noe annet.

 

Hvorfor dele pengene på mange når man kan ta alt selv?

Du har tydeligvis ikke fulgt så godt med på diskusjonen. Amotor har aldri tjent en eneste krone. De har derimot fått gratis serverplass, nettlinje, publiseringssystem,forum og eksponering til hundretusner av brukere fra hw-nettverket.

Lenke til kommentar
Han har vel ikke oppført seg dårlig han! Herregud... Han kommer med de beste artiklene @motor noengang har sett og jeg har ihvertfall aldri sett han oppføre seg dårlig...

Det er godt mulig han var Amotors beste skribent, men det har ikke noe med saken å gjøre.

Hvis du kikker på trådene rundt allyses avskjedigelse vil du se at han har oppført seg dårlig.

Lenke til kommentar

Hvorfor dele pengene på mange når man kan ta alt selv?

Du har tydeligvis ikke fulgt så godt med på diskusjonen. Amotor har aldri tjent en eneste krone. De har derimot fått gratis serverplass, nettlinje, publiseringssystem,forum og eksponering til hundretusner av brukere fra hw-nettverket.

Hmm.. okei. Trodde overskudet ble gjevnt fordelt, det er da også reklame på amotor, er det ikke? :dontgetit:

Uansett har det vært reklame der, og det står nå tomme reklameplasser. Hvem fikk i tilfelle de pengene? :hmm:

Lenke til kommentar

Ok. Grunnen til person "B" (dog alle skjønner hvem person B er) ble prøvd "pressa" ut slik det så enveisretta skulle sies er av følgende grunner:

 

Person A ble satt inn som Redaktør etter Amotor.no hadde levd i vel 1/2 år. Forgjengeren var John Abrahamsen som ble sparket etter person A ble satt inn i stillingen, og i denne saken har person A misbrukt "makta" for å sparke mr. Abrahamsen.

 

Uansett - Person A kunne ikke kommunisere med medarbeiderene på en korrekt måte. Amotor.no var en frivillig bedrift, og en kan ikke se på medarbeiderene på samme måte som i en fast jobb med fast inntekt. Vi har også med folk av den yngre garde å gjøre med så væremåte må settes slik. Person A fikk så og si alle medarbeiderene til å enten bli sure, sinte eller rett og slett begynte å krangle med person A. Dette er ikke medarbeiderene sin skyld da person B fikk uten problemer kommunisert med medarbeiderene.

 

Person A kan heller ikke oppføre seg i trafikken. Jeg kan godt komme med titalls eksempler på hvorfor jeg mener dette (ja, jeg har dette klart) men hovedsaklig bruk av lyd/lyshorn, agressiv oppførsel/kjøring og for fort.

 

Person A kan heller ikke skrive på en god måte. Dette menes med klare bla. setningsfeil/oppbygging og orddelingsfeil som trakk veldig ned på seriøsiteten til siden.

 

Person A leverte aldri test på vel 8 av bilene om jeg husker korrekt, som etter min mening burde gjøres.

 

Person A forlangte hans ord skulle opprettholdes i ALLE saker, og da alt fra design på sidene til farge på skrifta uten jeg skulle ha noen bestemmelser her.

 

Da Person A fikk redusert tid til å jobbe i Amotor.no sa jeg at stillingen hans skulle med tiden fases ut da vi hadde funnet en ny og bedre redaktør da vi trenger en redaktør som jeg kan stole på kan følge opp medarbeiderene 100%.

 

Dette resulterte i sistnevnte med at "jeg har fulle rettigheter" og at dette har en bakgrunn er selvfølgelig: Person A ble sur pga. person B satte navnet sitt på en "søke medarbeider" plakat da person A mente det ikke var gyldig at person B skulle ha personalansvar (selv om person B hadde sagt at det ikke var mulig for person B å tolerere at person A behandlet medarbeiderene på den måten). Person B fikk da beskjed om at hardware eier 50% og Person A eier 25% og i sammenheng med at Person B BÅDE måtte levere fra seg alle nøkler til kontoret og ble innkalt til møte dagen etterpå leste Person B kortene før de var på bordet. Her var det allerede planer.

 

Person B tolket da "medarbeideravtalen" slik at en medarbeider måtte ha en medarbeiderkontrakt på seg for å være en medarbeider, og dette hadde ikke Person A. Person B var faktisk den eneste med signaturen sin på et papir som bekrefter Amotor.no. Person B sa da at Person A ikke kunne bruke "makta" si til å sparke Person B.

Endret av allyse
Lenke til kommentar

utrolig synd disse hendelsene men alle bedrifter og frivillige org. har noen "sorte får", men her virker det som om det har vært dårlig kontroll (dette gjelder så fremt det som er kommett fram til nå er sant)

men at det skal gå så langt at det skal skade hw.no sitt rykte det er ille. og hvis det fortsetter på samme måte burde ledelsen her ta et hint og legge ned siden og da også ta inn alle medarbeiderne til samtale da for å få fram alle fakta slik at de da vet hvem som skal kunne starte ny hvis det er på tale

Lenke til kommentar

Siden Alf Henrik ikke har muligheten for å poste på forumet, men alikevell ønsker å få sagt sitt i denne saken går dette gjennom meg.

 

 

 

 

 

Kjære Martin

 

Jeg håper du forstår at jeg må få en mulighet til å svare her. Vel:

Du har glemt en svært virktig bit her. Torstein har en svært uheldig holdning bak rattet, det vet du jo. Jeg kan her og nå bevinte at en Peugeot 206RC har blitt kjørt i hastigheter rundt 200km/h av denne mannen, dette er noe allyse kan bevinte. Videre kjenner du til mer, og det er dette jeg har reagert på. Jeg synes ikke er passende for en ansvarlig redaktør å drive slikt, det synes tydeligvis du? Tør jeg minne om at det er mange unge folk her?

 

Mvh

Alf Henrik aka Ernie85

Endret av bjaa
Lenke til kommentar

Medarbeider B har tidligere blitt sparket fra Hardware.no, blant annet fordi han hadde truet en nettbutikk for å få rettigheter ut over de kjøpsloven gir.

 

***************

 

Vel om det var situasjonen en sommer for 3-4år siden da jeg sa at jeg sa jeg nar nødt til å trekke orderen om de ikke fikk sendt pakken i løpet av en uke og samtidig sendte fra hotmailkontoen....

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...