Gjest Slettet-10579 Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 (endret) Jeg har et lite spm. som jeg håper folket kan hjelpe meg med Jeg tar backup til DVD av samtlige filer 1 gang i mnd., både arbeid med video, digitale fotografier og dokumenter. I tillegg legges det som brennes på en off-site backup-server for sikkerhets skyld. Etter å ha brent endel DVD`er, og tidligere CD`er, ønsker jeg å verifisere integriteten til DVD-platene og det som ligger på de. De fleste filene er pakket i rar-arkiver, og de filene er det ikke noe problem å verifisere. Men jeg har noen andre filer også. Spørsmålene mine er derfor : 1. Hvordan kan man enkelt verifisere integriteten til en DVD-plate? CRC? 2. Hvordan kan man verifisere integriteten til pgp-filer (PGP v.8.0) evt. recurssivt? 3. Hvordan kan man verifisere integriteten til .avi og .mpeg-filer (DV materiale)? Paranoia er en fin ting når det gjelder backup EDIT : har tilgang til både linux og Win XP så evt. forslag for begge plattformer tas imot. Endret 19. april 2004 av Slettet-10579 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå