contrast7 Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Hei.. Jeg har nettopp bytta ut en Celeron 2.0 med en P4 2.8 800fsb HT. Men maskina restarter ofte i 3d aplikasjoner som spill og slikt.. Men ikke i 3DMark rart nok? Får som oftest en del feilmeldinger i windows også. f.eks Error report på prism3d.exe? Tviler på at det er overoppheting det er snakk om. Er på 35-39 grader Idle.. Og her er en rar ting : Hvis jeg setter cpu clock i bios på 200 isteden for auto, så restarter maskina idet den prøver å logge inn i windows?? ) Tragiskt... Lagt inn xp på nytt etter cpu bytte, Jeg har : Soltek SL-86SPE-L HK 2x 512mb pc3200 Gainward FX5700 128mb AGP SB LIVE! 5.1 lydkort Windows XP Håper noen har gode tips om dette.. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Det første jeg tenkte på når jeg leste det var at du har for liten PSU. Hvor mange watt er din på? (og merke, modell osv.) Det andre spørsmålet er: Har du overklokket cpu, kjører minnet på lavere timings enn spd eller noe sånt? Lenke til kommentar
contrast7 Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 Oi det glemte jeg å skrive.. Det er jo en 400w PSU.. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 (endret) Det andre spørsmålet er: Har du overklokket cpu, kjører minnet på lavere timings enn spd eller noe sånt? ? Edit: Da er det nok ikke psu sin feil gitt... Endret 19. april 2004 av Goophy Lenke til kommentar
contrast7 Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 Alt av ram og slikt er satt på SPD, hvis ikke så blir den faktisk mer ustabil... Kanskje jeg burde prøve å gi cpu litt extra Juice? (voltcore) Så rart at den oppfører seg på denne måten siden den fungerer storslagent med celeron 2.0.. Lenke til kommentar
torspe Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 er minne brikkene matchet? 2 minne brikker av forskjellig merke kan gi ustabilitet med 800 FSB (dual mem) Torstein Lenke til kommentar
contrast7 Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 Er slik med bare en ram brikke også.. kjøpte ekstra ram i ettertid.. Lenke til kommentar
norrick Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Oi det glemte jeg å skrive.. Det er jo en 400w PSU.. Av merket Q-tec...? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Prøv å flashe BIOS Hvis kortet er litt gammelt er det ikke sikkert at det har full støtte for den CPU'en BIOS oppdateringe er ihvertfall alltid lurt!! Lenke til kommentar
contrast7 Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 Husker ikke psu merket.. (orker ikke å skru ut psu for å sjekke.. Bios er oppdatert, og den ska støtte det meste av cpu opp til 3.6. MEN! Det jeg gjorde isted var å skru opp vcore ett hakk, og da tok det mye lengre tid før det klikket... ?? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Husker ikke psu merket.. (orker ikke å skru ut psu for å sjekke.. Bios er oppdatert, og den ska støtte det meste av cpu opp til 3.6. MEN! Det jeg gjorde isted var å skru opp vcore ett hakk, og da tok det mye lengre tid før det klikket... ?? Hva står/stod Vcore på?? Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Hvordan oppdatere Bios?? Lenke til kommentar
contrast7 Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 (endret) Har oppdatert bios nå, men maskina restartet da cpu freq stod på 200mhz isteden for på disablet(auto) :/ Vcore stod på 1.5125 ett eller annet.. Nå har jeg jo oppdatert hk til å støtte prescott cpu med 1mb cache, og siden jeg har en slik liggende så tenkte jeg å prøve den cpu'en.. Nei, virket ikke bedre det eller.. Da er jeg tilbake til square one.. Håper noen har hatt et lignende problem og faktisk fått fikset det.. Endret 19. april 2004 av contrast7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå