Gå til innhold

PHP Counter

Anbefalte innlegg

Jeg har nå forsøkt å lage en counter i php, noe som jeg ikke greide. Derfor lurer jeg på om det er noen som kjenner til en counter som er under GPL og som virker slik:

En person kommer inn på min hjemmeside, personen blir da counted og counteren tar tallet som ligger i counter.txt fila og legger til 1.

Deretter kan personen bevege seg hvor som helst på min side uten å bli counted. Så etter personen har lukket browseren eller forlatt min hjemme side og kommer tilbake så vil personen igjen bli counted.

Jeg er ikke interesert i å vise dette i det heletatt til personen (altså en usynlig counter), det eneste jeg er intersert i er at tallet i counter.txt øker med hver gang personen kommer ditt på nytt og ikke hvergang personen trykker på oppdaterings knappen på browseren

Er det noen som kjenner til et slik php script?

Og isåfall hvor jeg kan få tak i det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner ikke til noe slikt script, men dersom du bare skal lagre antall besøk i fila kan jeg komme med et forslag til oppskrift.

Lagre "counted"-variabel i cookie.

Hvis counted-variabel ikke er satt:

- Åpne fil og øk tallet med en og skriv tilbake

- Lag cookie med variabel

Hvis counted-variabel er satt:

- Ikke gjør noe

Cookien kan f.eks. ha lengde satt slik at den automatisk slettes når du lukker browseren.

Problemet er hva som skjer når noen har skrudd av cookies....

Edit:

Alternativt kan du benytte sessions

Endret av RottePostei
Lenke til kommentar

Wow, så raskt respons har jeg aldri fått på noen annen del av hardware forumet før, bra :thumbs:

Jeg prøvde meg på det med cookies, men jeg greide det ikke og nå har jeg gitt opp og prøver å finne en GPL script som allerede gjør det for meg, slik at jeg bare trenger å forandre litt for å få den til å passe til mitt bruk.

Når jeg tenker etter så kan en mulighet være at ingenting skjer om cookies er skrudd av, tallet forblir det samme.

Hvor finner jeg et slik script?

Desverre så er jeg veldig ny til php, hva er splash?

Lenke til kommentar

En splash er en skjerm som kommer opp når du åpner siden (på samme måte som den boksen som kommer når du åpner word før selve programmet kommer opp). Hvis du bare oppdaterer counteren på denne skjermen, slipper du å tenke på counteren på resten av siden.

Ulempen med dette er hvis de som bruker siden bookmarker siden som kommer etter splashskjermen.

Lenke til kommentar
En splash er en skjerm som kommer opp når du åpner siden (på samme måte som den boksen som kommer når du åpner word før selve programmet kommer opp). Hvis du bare oppdaterer counteren på denne skjermen, slipper du å tenke på counteren på resten av siden.

Ulempen med dette er hvis de som bruker siden bookmarker siden som kommer etter splashskjermen.

Eller en popup-killer....

Lenke til kommentar

En splash trenger ikke å være en pop-up da :)

Edit: Kan for eksempel være et bilde og en link til selve siden:

----------------------------------------------------

Stort fint bilde av nesa di og en gammel elg

Enter <-- link

---------------------------------------------------

Endret av RottePostei
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg lurer på akkurat det samme her. Jeg ikke flink i mySQL eller PHP så jeg trenger litt mere hjelp her!

Jeg fant en liten tutorial som kan hjelpe deg, men counteren baserer seg på mysql

Dette var en bra tutorial men problemet er at jeg ikke vet hvor jeg skal sette koden inn. Jeg har en PHP-nuke side jeg skal ha den på.

Kan noen hjelpe??

Lenke til kommentar
Dette var en bra tutorial men problemet er at jeg ikke vet hvor jeg skal sette koden inn. Jeg har en PHP-nuke side jeg skal ha den på.

Kan noen hjelpe??

Du setter sessionen helt øverst, muligens det blir noe kluss med den hvis det allerede er sessions i nuke.

Inkluderingen tar du der du vil ha den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...