Gå til innhold

Kan stjele data via Bluetooth!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er jo ikke akkurat nytt og det er ikke så veldig mange telefoner det angår(bryr ikke meg med P900 eller 6600, men hvis du sitter med en 7650 så er det ikke så kjekt, uansett er det bare til å ha en backup av telefonen) De kan jo bare stjele kontakter og bilder så det er ikke så veldig farlig ;)

Stemmer ikke helt at man bare kan stjele kontakter og bilder. Det er også mulig å blandt annet legge inn uønsket kode som gjør mobilen ubrukelig. Jeg har ikke satt meg veldig godt inn i saken enda, men jeg liker det ikke jeg!

 

les litt mer på Bluestumbler

 

Og til deg gatebiler.tk, så finnes det bluetooth handsfree. Det vil si at man må ha på bluetooth'en... kanksje ikke 24/7 men...

Lenke til kommentar
Dette er jo ikke akkurat nytt og det er ikke så veldig mange telefoner det angår(bryr ikke meg med P900 eller 6600, men hvis du sitter med en 7650 så er det ikke så kjekt, uansett er det bare til å ha en backup av telefonen) De kan jo bare stjele kontakter og bilder så det er ikke så veldig farlig ;)

Stemmer ikke helt at man bare kan stjele kontakter og bilder. Det er også mulig å blandt annet legge inn uønsket kode som gjør mobilen ubrukelig. Jeg har ikke satt meg veldig godt inn i saken enda, men jeg liker det ikke jeg!

 

les litt mer på Bluestumbler

 

Og til deg gatebiler.tk, så finnes det bluetooth handsfree. Det vil si at man må ha på bluetooth'en... kanksje ikke 24/7 men...

Det er farlig å leve... :)

Sannsynligheten for at jeg blir slått ned av en innvandrer gjeng er større , føler jeg.

Lenke til kommentar

Jeg har fort funnet ut at bluejacking ikke er lett på de nyere blutooth,når jeg er i byen søker jeg ofte etter bluetooth enheter og prøver og koble meg til dems mobil(med bluetooth),men ofte må man skrive inn passord eller så man personen godta.Har litt lyst til å prøve det,men har nå gitt opp håpet :p:(

Lenke til kommentar
Enig med walter_melon (enormt kul avatar forresten!).

 

Hvilke mobiler kan "snarfes" og hvilke er "sikre"?

Mener at det kun er eldre ericsson modeller og nokia 7650 som hadde sikkeretshullet, så det er ikke så veldig farlig

hmm.. P800? Den er jo kanskje litt gammel.. Er jeg utenfor faresonen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...