Eplenektar1 Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 En kompis av meg var på TG i år og kjøpte seg en harddisk på 120gb mens han var der. Det som nå har vist seg er at pc-en har blitt umåtelig treg i nesten alt han foretar seg. Det går ikke engang å spille cs Synes dette er litt rart i og med at jeg var nede hos han for en 3-4 dager sida og formaterte disken hans.... Har noen et par forslag om hva som kan være galt? Pc-en hans består av, 636mb sdram 100, men kun 512 som kan kjøres samtidig. I tillegg har han en pentium 3 550mhz. hk er meg helt ukjent men han har 2 hd, en på 120gb som sagt og en på 8gb. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Sørg for at den nye harddisken (og forsåvidt de andre harddiskene/CD/DVD/etc står innstilt til DMA-mode istedenfor PIO-mode. Lenke til kommentar
Eplenektar1 Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 (endret) Åssen kan han finne ut om disken står i PIO-mode istedenfor DMA-mode? og hvordan kan han endre det? Endret 19. april 2004 av Eplenektar1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Høyreklikk på My Computer -> Properties -> Hardware -> Device Manager -> IDE ATA/ATAPI controllers -> Primary/secondary IDE channel -> Properties Der et sted kan du velge mellom PIO og DMA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå