The_evil_blue_toad Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Nå har jeg altså BFV og har også skaffet meg en joystick til å fly med. Har øvd litt og er ganske grei med fly. Men så snart jeg setter meg i et helikopter går det nedenom og hjem. Har heli brettet til Pytagors (takker, det er til stor hjelp) og øver litt på det. Men kan noen gi meg råd på hvordan jeg flyr effektivt, om jeg lar kopteret legge nesen mot bakken slik at jeg kan bevege meg framover får jeg store problemer med å stoppe igjen og hele turen ser ut som en berg og dal-bane. Så snart jeg drar stikka mot meg for å stabilisere må jeg ta den vekk igjen for at kopteret ikke skal ta en loop. Har også store problemer med å klare å plukke opp ting, noen som har gode råd her? Lenke til kommentar
storeelg Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 hehe, jeg satte meg i ett helikopter for første gang i går - tenkte jeg skulle se hvordan det var med litt luft under 'vingene'. Konklusjonen etter en 3-4 forsøk er att jeg bør holde meg på bakken Lenke til kommentar
Pytagoras Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Har heli brettet til Pytagors (takker, det er til stor hjelp) og øver litt på det. Takker og bukker om jeg lar kopteret legge nesen mot bakken slik at jeg kan bevege meg framover får jeg store problemer med å stoppe For å få fart på helikopterene i BFV, må en senke helikopterets nese forover. Det jeg bruker å gjøre er følgende: Senk helikopterets forover til nesen peker 40-45 grader under horisontene (halveis mellom helt vannrett og et loddrett stup). Dette gjør at helikopteret får opp farten. En bakdel med dette er at hvis man ikke retter opp helikopteret, så går det rett i bakken. Derfor løfter jeg nesen på helikopteret opp til det ligger ca 15-20 grader under horisonten. Selv her vil helikopteret gå ned i høyde, men ikke så fort som ved starten av flyvningen. På dette stadiet har helikopteret god fart forover slik at man kan rette opp nesen ganske mykt til den ligger ca 5 grader under horisonten (nesten vannrett). Nå flyr helikopteret ganske så flott framover uten at de på bakken trenger å bekymre seg over at helikopterene faller i hodet på de. Når en skal lande, bør en beregne litt på forhånd. Begynn bremsingen ca 75- 100 m fra området du skal lande (eller stoppe) på. For å bremse helikopteret, må en heve nesen over horisonten. Hvor mye en må heve nesen med, kommer an på farten helikopteret har. 15-20 grader over horisonten er vanligvis en grei posisjon for nedbremsning. Når farten begynner å avta, er det viktig å kompensere ved å senke nesen slik at du ikke plutselig begynner å fly bakover. Når en har fått helikopteret til å stå stille, er det bare å sette det pent ned på bakken. Har også store problemer med å klare å plukke opp ting, noen som har gode råd her? Å plukke opp objekter krever at en har stødig kontroll over helikopteret. Hold inne knappen som hiver ut tauet og manøvrer helikopteret rolig bort til objektet. Når en har koblet seg til objektet, vil det lyse et lite grønt lys nede i det høyre hjørnet. Da er det bare å løfte helikopteret opp og ta med deg objektet som henger under helikopteret NB: Merk at de tyngre tanksene reduserer farten og manøvreringsevnen til helikopteret ditt. Anbefaler at en øver dette i Helo_Training hvor jeg har lagt opp 2 områder til akkurat dette. Håpe dette hjalp Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 Takker Pytagoras, skal gå inn for en skikkelig runde med heli-øvelse i kveld. Ikke gi opp Storeelg Lenke til kommentar
Prinzmetal Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Eneste som nytter er å bruke tid bak spakene, lek deg masse! Bra du har joystick i alle fall, håper den er bra, Wingman er best! Best å trene i single player mode forresten, så slipper du å krangle med andre pilot-spirer, dessuten kan lag gjøre det ekstra vanskelig... Uansett, å fly helikopter krever feeling som du bare får ved å fly og atter fly. Det er en klassisk feil at man tar for hardt i. Vær følsom på hånden, små utslag gjør jobben, så ikke alt kommer ut av kontroll. Det er nemlig fort gjort å overkompensere hvis man svinger for voldsomt. Altså at man panisk forsøker å rette opp en sving og ender med å dundre i bakken den andre veien istedet... Ikke rull helikopteret for mye over på siden, husk det er ikke et fly! Pent og pyntelig! Bruk roret, så svinger du uten å krenge. Etter hvert må man lære å bruke gassen, det er essensielt. Jeg bruker gassen hele tiden, den er en god venn. Slå ned på gassen hvis ting kommer ut av kontroll eller går for fort. Det er effektivt. Og bruk gassen når du svinger, så blir det mykt og fint! Huey'en er finfin å trene i, tregere enn Cobra'en som jo er smidigere men så kjapp at det kan blir for mye av det gode i starten. Chinook er tung i styringen, jeg ville ikke trent i den, og i alle fall ikke Mi-8, som er like manøvrerbar som en supertanker! PS Når du setter deg inn, så trykk straks "C" slik at du får fritt perspektiv og ser hele horisonten. Essensielt!!!!! Lykke til! The sky is the limit! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå