Shila Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Hei, Med mitt digitale fotoapparat kan jeg filme noen sekunder. Det blir lagret i en .mov fil. Er det noen som vet om program som kan redigere slike filer, og om det eventuelt finnes konverterings program?? -shila- Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 (endret) QuickTime mov-filer fra digitale fotoapparater er visstnok litt annerledes enn standard mov-filer, og kan derfor ikke alltid åpnes i programmer som angivelig takler QuickTime. Men QuickTime Pro takler alle varianter, kan redigere dem og også konvertere dem til andre formater. Til redigering av mov-filer fra Nikon Coolpix 990 har jeg selv brukt EditStudio 4 fra Pure Motion. Endret 19. april 2004 av Beatnik Lenke til kommentar
Shila Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 QuickTime mov-filer fra digitale fotoapparater er visstnok litt annerledes enn standard mov-filer, og kan derfor ikke alltid åpnes i programmer som angivelig takler QuickTime. Men QuickTime Pro takler alle varianter, kan redigere dem og også konvertere dem til andre formater. Til redigering av mov-filer fra Nikon Coolpix 990 har jeg selv brukt EditStudio 4 fra Pure Motion. Takk for svaret! Er disse gratis program?? Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Nei! Men EditStudio 4 kan testes gratis i 30 dager, og det burde jo kunne holde til å teste hvordan det går. Og etter 30 dager koster det fra £19.95 og oppover til ca. £75 alt ettersom hvor mange finesser du vil ha. I tillegg til selve programmet må du laste ned og installere en (gratis) Quicktime-plugin for å kunne redigere mov-filer. QuickTime Pro koster $29.95. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå