Tåkefyrste Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Trodde Bungie først planla å gi det ut til Macintosh? de var godt igang med utviklingen for en utgivelse til PC Tror du Microsoft har betalt ID for å ikke lage co-op i PC-versjonen? Tja, det skulle nå iallfall ikke ha forundret meg det minste grann. Icewind Dale er ikke utviklet av Bioware. ok, bommet litt på den, men du skjønte vel poenget mitt... Microsoft, som har gitt gamerne Windows som er operativsystemet som alle PC-spill kjører på? Så du mener vi skal takke Microsoft for at vi i det hele tatt kan spille?? Nei den må du lengre ut på landet med, grunnen til at spill blir utviklet til Windows, er at det er det operativsystemet som er mest brukt, og grunnen til at det er mest brukt, er akkurat på grunn av gamerne, så dette er en ond sirkel som er vond å vende... Hadde alle brukt Linux så tror jeg nok vi hadde sett akkurat like mange spill på markedet. Hva jeg mente med det jeg sa, var at Microsoft driter i å utvikle spill selv, de bare kjøper alt som ser bra ut, og slenger det over på Xboxen sin, og DET er jeg lei av! Lenke til kommentar
Togo Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Microsoft lagde da spill lenge før xboxen kom, de. Mange gode også. MS Flightsim '98 for instance. Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Tror du Microsoft har betalt ID for å ikke lage co-op i PC-versjonen? Tja, det skulle nå iallfall ikke ha forundret meg det minste grann. Hm. Så ID er med andre ord kjøpt og betalt av Microsoft. Hvorfor kjøpte ikke Microsoft med det samme rettighetene til å gi ut spillet eksklusivt til Xbox om det er så lett å kjøpe ID? Icewind Dale er ikke utviklet av Bioware. ok, bommet litt på den, men du skjønte vel poenget mitt... Jo, selvsagt. Det er trist for folk som spiller utelukkende på PC. Men BioWare ser det vel som mer lønnsomt å satse på konsoller (konsollspill selger mye mer enn PC-spill), og det er ikke så mye PC-eiere kan gjøre for å snu den trenden bortsett fra å kjøpe flere PC-spill. Microsoft, som har gitt gamerne Windows som er operativsystemet som alle PC-spill kjører på? Så du mener vi skal takke Microsoft for at vi i det hele tatt kan spille?? Nei den må du lengre ut på landet med, grunnen til at spill blir utviklet til Windows, er at det er det operativsystemet som er mest brukt, og grunnen til at det er mest brukt, er akkurat på grunn av gamerne, så dette er en ond sirkel som er vond å vende... Hadde alle brukt Linux så tror jeg nok vi hadde sett akkurat like mange spill på markedet. Mener du at majoriteten av Windows-brukere (og jeg snakker her om bedrifter sammen med privatpersoner) valgte Windows fordi man kan spille spill på det? Neppe. Det finnes utallige PC-er med Windows som aldri har blitt eller kommer til å bli brukt til andre spill enn kabal og minesveiper. Det Microsoft gjorde, derimot, var å lage et OS som etterhvert har vist seg å fungere utmerket til spill. Jeg jobbet i spillbutikk før Windows 95 kom, og da var markedet for PC-spill mye mindre enn det er i dag, kun superinteresserte kjøpte spill, og det var et sant helvete å måtte veillede annenhver kunde i hvordan man måtte trikse med oppsettet i MS-DOS for å allokere nok minne til at spillet skulle kjøre. Windows 95 og DirectX var en revolusjon for spillmarkedet på PC, og førte til at mange flere valgte å spille spill på PC enn tidligere. Ja, jeg er fullt klar over at Microsoft har gjort mye graverende opp igjennom årene, men man bør allikevel ikke være så blindet av raseri mot Bill Gates at man ikke klarer å finne de gode tingene de faktisk har klart å gjennomføre en gang i blant. Hva jeg mente med det jeg sa, var at Microsoft driter i å utvikle spill selv, de bare kjøper alt som ser bra ut, og slenger det over på Xboxen sin, og DET er jeg lei av! Microsoft har utviklet massevis av spill opp gjennom årene. De er selvsagt interessert i å tiltrekke seg utviklere for å utvikle spill til Xbox. Det er ganske naturlig. Men det er nå heller ikke slik at Bill Gates sitter med en seksløper mot panna til BioWare, Bungie og Rare og tvinger de til å bli kjøpt opp, det er firmaene selv som sier ja til Microsofts tilbud. Lenke til kommentar
ØysteinT Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Jaja, du vil nok glede deg over World of Warcraft. Hopper greit over WoW. Settingen interesserer meg ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå