Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 A senior official of Microsoft Games Division, asking not to be named, has revealed to Polygon magazine that Microsoft plans to purchase Canadian RPG developer BioWare. The announcement of the purchase is expected at E3 2004. The announcement is expected to be MS' big "surprise" for the show. BioWare, the developer of the PC and Xbox hit KOTOR, as well as other critically acclaimed PC RPGs such as Neverwinter Knights, is one of the most well respected RPG makers in the industry. betyr dette at vi kan glemme å få oppfølgeren til KOTOR innen rimelighetens tid ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-9MaQoRVt Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Nei... ikke BioWare også!!! Westwood borte, BioWare borte... hva blir det neste? Blizzard? Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Nei... ikke BioWare også!!! Westwood borte, BioWare borte... hva blir det neste? Blizzard? Ehh.. Blizzard har vært eid av Vivendi i en evighet nå. Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 betyr dette at vi kan glemme å få oppfølgeren til KOTOR innen rimelighetens tid ? Bioware har ingenting med KOTOR 2 å gjøre, det er Obsidian Entertainment som skal utvikle den for Lucasarts. Bioware jobber med Jade Empire, som er eksklusivt for Xbox, så det kan sikkert være noe i ryktene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 ah, trodde de skulle jobbe med oppfølgeren. Lenke til kommentar
ØysteinT Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Nå er vel ikke det å bli kjøpt opp av Microsoft det verste som kan hende en spillprodusent. My verre hvis det var snakk om Interplay, EA eller Vivendi Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 uhm..er det så galt å bli kjøpt opp av vivendi da ? ser ikke ut som om blizzard har problemer med det.. interplay har strengt tatt ikke mulighet til å kjøpe noe som helst. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 har ikke blizzard problemer med det? har ikke top 4 (grunnlegger)folka i blizzard forlatt selskapet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 hvis det er det eneste problemet så duger det ikke i forhold til hva visse andre har opplevd... så lenge blizzard fortsetter å utvikle kvalitetsspill så kategoriserer jeg ikke det som et dramatisk problem. Lenke til kommentar
ØysteinT Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Jeg har ikke vært imponert over noe ifra Blizzard siden Diablo 1 og Warcraft. Siden da har de bare drevet og laget nye (og lite imponerende versjoner) av samme spillene. Nytenkning er et fyord ser det ut som. grafikken i Warcraft III var direkte horrible. Lenke til kommentar
Outlook Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 grafikken i Warcraft III var direkte horrible. Jaja, du vil nok glede deg over World of Warcraft. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Grafikken til WC3, er ikke så bra nei. Generals kom vel på samme tid, og vi ser jo forskjellen! (kanskje de ikke kom på samme tid, men ikke mange måneder imellom) På mange spill skulle det ha fulgt med/vært mulig å laste ned en High Definition Pack (som i HL og BatleZone), som hadde inneholdt bedre teksturer +++ Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 WC3 var jo laget slik fordi blizzard, så hvidt jeg har forstått ikke er Fans av å lage spill som ikke "alle" kan spille...jeg syntes grafikken i WC3 tjente til formålet. gameplay er viktigere enn grafikk Lenke til kommentar
Blue Gene Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Det er fordeler og ulemper at flere og flere (bra) studioer blir overtatt/kjøpt opp av store selskaper. Det negative er at mange studioer får veldig mye mindre frihet og myndighet, mindre kontroll over produktet sitt. En del har også opplevd masse stygge episoder. Selskaper har mistet nøkkelpersoner, en del blir behandlet dårlig, får for liten tid til å lage gode produkter. Det positive er at man har en tryggere arbeidsplass og kanskje større økonomisk frihet samt evne til å konsentrere seg kun om det man skal gjøre; f.eks programmere. Businessen tar andre seg av. Pluss andre fordeler som et stort konsern gir en. Microsoft, Take2, Eidos, Sony, CDV, og Ubisoft tror jeg er blant de "bedre" utgiverne der ute. EA, Vivendi, Interplay og Infrogames har jeg hørt og lest mye rart om.... Lenke til kommentar
SirGalrim Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 (endret) Oi her var det mange løse rykter og ubegrunnet synsing. Kult! Endret 21. april 2004 av SirGalrim Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Jeg liker grafikken i WC3, litt kantete, men fine farger og gameplay er tross alt viktigst Lenke til kommentar
NuckChorris Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Jeg liker grafikken i WC3, litt kantete, men fine farger og gameplay er tross alt viktigst Jeg liker den også, selv om grafikken ikke er imponerende..Tror vi kommer til å bli imponert av WoW og Starcraft Ghost Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 (endret) Enig, WC3 synes jeg er det RTS spillet med best grafikk (bedre enn generals tilogmed) Det er nok riktig at noen viktige personer har forlatt Blizzard, men det behøver ikke å bety noen ting, Blizzard har tonnevis med talentfulle folk igjen, så vi kommer nok til å se bra spill fra de i fremtiden. Folkene som forlot blizzard var vel fra Blizzard North (den delen av Blizzard ansvarlig for Diablo serien). Det de fleste ikke vet er at Diablo ble laget av et annet selskap enn Blizzard, og var nesten ferdig da blizzard valgte å kjøpe de opp, dette selskapet ble inkorporert i Blizzard under navnet Blizzard North:) Så Microsoft skal kjøpe opp Bioware? jaja, Bill er ikke ferdig med å spre faenskap enda da ser jeg. Ikke nok med at Halo (bungie) ble en matt affære på PC, grunnet den horrible konverteringen fra Xbox videre grunnet Microsoft (spillet skulle vært utviklet primært for PC helt til MS kom og viftet med seddelbunken), men Doom3 får tydeligvis multiplayerstøtte kun på xbox live, etter at MS har vært ute med sjekkheftet nok en gang. Og nå er det altså bioware som skal få gjennomgå, jaja, aldri mer gode PC produkt som Baldurs Gate, Icewind Dale og Neverwinter Nights da skjønner jeg -hilsen en gamer som er mektig lei Microsofts tvilsomme involvering i spillbransjen Endret 21. april 2004 av apollox Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 doom3 til xbox får coop støtte, noe pc versjonen ikke gjør. begge har mulitplayer Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Så Microsoft skal kjøpe opp Bioware? jaja, Bill er ikke ferdig med å spre faenskap enda da ser jeg. Ikke nok med at Halo (bungie) ble en matt affære på PC, grunnet den horrible konverteringen fra Xbox videre grunnet Microsoft (spillet skulle vært utviklet primært for PC helt til MS kom og viftet med seddelbunken) Trodde Bungie først planla å gi det ut til Macintosh? men Doom3 får tydeligvis multiplayerstøtte kun på xbox live, etter at MS har vært ute med sjekkheftet nok en gang. Hva har dette med Microsoft å gjøre? ID software driter i å lage en co-op mode i PC-versjonen som de utvikler, Vicarious Visions har valgt å lage en i Xbox-versjonen som de utvikler. Tror du Microsoft har betalt ID for å ikke lage co-op i PC-versjonen? Og nå er det altså bioware som skal få gjennomgå, jaja, aldri mer gode PC produkt som Baldurs Gate, Icewind Dale og Neverwinter Nights da skjønner jeg Icewind Dale er ikke utviklet av Bioware. -hilsen en gamer som er mektig lei Microsofts tvilsomme involvering i spillbransjen Microsoft, som har gitt gamerne Windows som er operativsystemet som alle PC-spill kjører på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå