all right Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Jeg har en windows Xp plate som ikke kan boote, hvordan får jeg til og boote fra den? Går det ann og bruke en oppstartsdiskett? og hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 (endret) ja, du kan bruke oppstartsdisketter (og det anbefales) du trenger 6 disketter. For XP Pro, norsk: http://www.microsoft.com/downloads/details...&DisplayLang=no For XP Home Edition, norsk: http://www.microsoft.com/downloads/details...&DisplayLang=no edit: Hvis du søker i formuet så hadde du funnet disse linkene siden problemstillingen har blitt tatt opp før. Endret 19. april 2004 av ob1 Lenke til kommentar
all right Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 Går det ikke med en opstarts diskett for win 98? For det har jeg allerede!!! Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Det går, men du må trikse litt og installeringen tar litt lengre tid og/eller gir litt andre muligheter mtp partisjonering og boot. Jeg har prøvd forskjellige løsninger og anbefaler virkelig å bruke xp boot-disketter slik at du unngår slike problemer. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Alle originale XP-cdr kan boote, noe som er veldig kjekt når man skal formatere disken og innstallere fra bunnen av. Hvis den ikke vil boote fra cd-rom, så må du gå inn i bios og endre rekkefølgen på hvilke disker det skal bootes fra. Hvis det står f.eks først A:, så C:, så vil den først prøve å boote fra diskett, og hvis det ikke står i noen diskett, prøver den neste alternativ - som er C:-disken. Så det du må gjøre er å sette maskinen til å boote fra den bokstaven som er cd-romen din, f. eks D: - så A:, så C:. Da funker det, og du slipper å sitte å stappe inn seks disketter etter hverandre... Lenke til kommentar
all right Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 Problemet er egentligt det at det kom feilen "filen mangler eller skadet /Windows/system32/config/system" Og da står det at jeg må trykker R i installasjonsbilde. Men det er ikke så lett når XP plata ikke booter! Så hvordan får jeg reparert denne filen uten og formatere? Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 boot fra xp-disketter da vel! Det er helt likt som når man booter cd cd-rom og man får de samme alternativene, bl.a. å reparere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå