AVF_Kokken Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Selv har jeg tenkt å ta det i denne rekkefølge: W2K (m SP2) Drivere for hovedkort dvs intel chipset mm Skjermkort Nettverkskort Lydkort CD-RW (Plextools) Firewire (IEEE 1394) Modem / ISDN adapter evnt. Servicepacks & Hotfixes / Siste DirectX Så tar jeg snapshot av HD med DriveImage (brennes på en bootbar CD) Deretter kommer alt snadderet inn (Overvåkning / testing / utilities) ASUS probe SiSoft Sandra 3DMark 2001 SE HD utilities fra leverandører (WD og IBM) Nytt snapshot med DriveImage (legges på en 40GB HD på Firewire + kopi på CDR) Så alle utilities: Nero MS Office 2000 Pro Adobe Premiere 6.0 Pinnacle DV Studio & Hollywood FX Copper Adobe Photoshop 6.0 Macromedia Dreamweaver 4.0 (tror jeg) CorelDraw 8.0 Opera HP (Scanner) TWAIN driver Sony drivere (for å lese Stillbilder fra DV kameraet) Siste snapshot med DriveImage (legges på samme firewire HD + kopi på CDR) Tilslutt spill og slikt som gjerne skal bort etter en stund. Legger alle brukerfiler på D: og backer opp denne etterhvert. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Ville nokk ha lagt inn alt som har med HK og firmware først og så drivere til skjemkort osv, men egentlig så tror jeg vel du ikke tjener så spess mye på å legge de etter en spess rekkefølge. Correct me if I'm Wrong. Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Er det ikke også greit å ta en installasjon av OS med kun det nødvendige i maskinen... (det som får det opp å kjøre,...) Og resten av hardware kommer etterpå,... Lenke til kommentar
AVF_Kokken Skrevet 3. april 2002 Forfatter Del Skrevet 3. april 2002 Tenkte på det med å legge inn hardware etterhvert. Først en minimalistisk maskin kun med hovedkort (+CPU og RAM), skjermkort og (E)IDE enheter. Men jeg er lat og prøver med allt på en gang. Da kan jeg benytte meg av restore fra DriveImage når jeg skal rense systemet. Skal jeg ta en minimalistisk installasjon (som over) tar jeg like godt å installerer W2K fra bunn av etter en partisjonering/formatering av HD. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 tror ikke det er noe å tjene på å ta ut hardware før du installerer, i og med at XP har drivere til det meste - og de driverne funker sannsynligvis 100%. skjermkort drivere og slikt må du jo selvsagt laste ned. Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Heisann! Leste en plass at det første en skulle gjøre etter win install, var å innstallere modem for så å oppgradere windows på nett - alle oppdateringer. ...og driveren til skjermkortet var den siste driveren du skulle innstallere! (har alltid brukt den metoden selv) Lenke til kommentar
Tullingen Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 hm? rekkefølge? jeg innstallerer drivere og utilities etter hvert som jeg finner dem på maskina mi =D Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 litt off topic, men: når man har lagt inn w2k, er det lurt å legge inn sp1-sp2, og så ta oppdateringer på internett, eller omvendt? (service pakkene har jo som regel en god del av oppdateringene som ligger på nettet) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå