WipeOut- Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Jeg vet egentlig ikke hvor jeg burde postet denne posten, men e prøva Noen som vet hvordan jeg kan lage en mailingliste, der folk kan skrive inn mailen sin å automatisk mota innformasjon pr mail? hva må til for å lage en slik mailingliste? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Du trenger et skriptspråk tilgjengelig. Jeg kan anbefale PHP, da det er det aller beste på markedet, i tillegg til at det er helt gratis. Deretter vil jeg anbefale deg å bruke en database. Her vil jeg anbefale deg MySQL som er den desidert beste, og også den er gratis. Om du ikke vil bruke en database, men legge mailadressene i en egen fil, så kan du det, man da må du være klar over at administreringen av disse blir mye vanskeligere enn med en database. I MySQL kan du f.eks lage en tabell du kaller mailliste, og lage 5 felt: ID, mailadresse, navn, passord og aktiv. Da kan alle selv gå inn og forandre mail-adressen, og om de vil motta mail. Deretter er det ingen sak å hente ut mailadressene og lage en whileloop som mailer til alle adressene med mail() Først må du bestemme deg om hvordan du vil gjøre det. Deretter kan vi hjelpe. Ber om at denne tråden blir flyttet til PHP. Hvis du har et webhotel med støtte for PHP er det meget mulig at MySQL også er installert! Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Hmm, er vell en del webhotel som har mailingliste innebygd. Som kan settes opp via kontrollpanelet. Sjekk på domenet ditt. Hvis ikke så er nok php svaret, tråd bør uansett flyttes til php forumet. Lenke til kommentar
WipeOut- Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 ok... flytter admin eller må jeg lage en ny? har ikke så mye greie på mysql men kan litt basic php Takker for alle svar! Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Flyttet til PHP-gruppen. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 har ikke så mye greie på mysql men kan litt basic php Takker for alle svar! Takker, ja? Betyr det at du er ferdig? Eller bare glemte du å si om siden lå på et webhotel, om det var støtte for php og MySQL eller ei? Er du interessert i å lære litt om MySQL? Det tar litt tid å lage, men til gjengjeld er det mye bedre. Og tar mye mindre tid å administrere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå