hot Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Hei, jeg har en PC som er et par år gammel, og som jeg har oppgradert jevnlig. Imidlertid "henger" maskinen under oppstart. Viften begynner å gå, men ingen ting mer skjer. Når jeg trykker restart, henger den som regel under opptelling av minnet. Deretter må jeg ha to-tre restarter før den starter normalt. Power supplyen er på 200 W, og jeg lurer på om den er for liten. I maskinen min har jeg 2 HDD, DVD spiller, CD-brenner, lydkort, ISDN-kort, Videoredigerings-kort. Er det noen som har erfaringer innefor dette?? Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Det er som regel prosessoren som trekker mest strøm i en PC. Du sier ikke hvilken prosessor du har. Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 ellers så skulle det egentlig ikke være noe problem... Lenke til kommentar
rks Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Hadde samme problemet med et 235W power da jeg bytta fra en Duron 800 til en 1200. Byttet til et 340W og alt var iordem igjen. Reidar Lenke til kommentar
hot Skrevet 3. april 2002 Forfatter Del Skrevet 3. april 2002 Prosessoren min er en PIII 500 Mhz. Har 384 MB RAM Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Quote: On 2002-04-03 12:16, hot skrev:Prosessoren min er en PIII 500 Mhz.Har 384 MB RAM I utgangspunktet skal det holde med den strømforsyningen du allerede har, men den begynner vel å "dra på årene". Det er ikke utenkelig at effekten av denne er noe svekket, og at du derfor kanskje bør skaffe deg en ny strømfosyning. Kanskje det er en fordel å sjekke at alle viftene sviver som de skal (også den på prosessoren). Fjerning av støv kan også være lurt. Dersom du velger å skaffe deg en ny strømforsyning, kan det være en idé å sjekke om noen har en liggende. Det er ofte at personer bytter ut gode strømforsyninger, med enda kraftiger (Eks. Chieftec 340W). Disse burde du da kunne kjøpe for en rimelig penge. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Ening med byggern. Gamle strømforsyninger gir ikke lenger oppgitte 200w. 7200 disker drar også en del strøm når de snurrer som værst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå