trMaG Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 (endret) hei, har prøvd å leste litt på forumet og overklokking.no og tror kanskje jeg kjører underklokket - eller med lavere busshastighet enn det som er hensiktsmessig. maskinen: AMD64 3000+ MSI K8T NEO FIS2R Twinmos 2*256 MB PC3200 Med hovedkortet følger det med et program som heter corecenter der man kan klokke fra windows, samtidig som man ser temperaturer osv.. I corecenter står det: fsb: 200MHz multiplikator: 10 (200*10=2000MHz som maskinen kjører på) Det jeg lurer på er om fsb'en burde vært satt høyere slik at jeg får utnyttet rammen, for minnebrikkene kan vel kjøre på 400MHz? Er det noen som kan hjelp meg? mag Endret 19. april 2004 av trMaG Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 DDR= Double Data Rate FSBen står på 200MHz som den skal, og DDR-RAMen din sørger for å doble "datamengden" din (klønete og brutalt forklart), så det utnytter tilsvarende 400MHz. Så innstillingene dine er akkurat som de skal være! Lenke til kommentar
trMaG Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 DDR= Double Data Rate FSBen står på 200MHz som den skal, og DDR-RAMen din sørger for å doble "datamengden" din (klønete og brutalt forklart), så det utnytter tilsvarende 400MHz. Så innstillingene dine er akkurat som de skal være! takk, da var det oppklart mag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå