Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg vil først bare takk folka på overklokking.no for en svært innholdsrik og interessant side :thumbup: MEN jeg er veldig forbauset over hvor vanskelig det er å faktisk lære å overklokke på denne siden. Jeg har rotet her mange timer og ja jeg har funnet masse ut om infoen rundt det å overklokke. Men selve overklokkingsprosessen har jeg ikke sett noen steder. Med min kløktighet har jeg da likevel overklokket (tror jeg) både cpu og grafikkortet via BIOS og programvare som fulgte med mitt grafikkort. Jeg vet ikke om det er fordi leserene skal finne ut selv hvordan de ønsker å gå frem for å overklokke eller at det rett og slett er redaksjonen selv som skjemmes over sin fremgangsmåte for det er heller ikke nevnt hvordan overklokkingen foregikk i noen av prosjektene eller guidene. Ellers takk for en finfin side (selv om at jeg håper på å finne ut hvordan dere overklokker mer presist enn testresultatene) ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og hva var vitsen med å poste de likene? Det står ingen plasser i de guidene hvordan selve overklokkingen skjer. Det var ellers mye fin informasjon ja som NOEN begreper (hva er kjernespenning? og mange andre spørsmål som dukket opp) og ellers mye info omkring kjøling. Ikke en eneste linje hvordan jeg konkret overklokker :)

Lenke til kommentar

Denne "inn med teskje"-guiden er nok tingen for deg.

Edit: forresten så bør du også forandre topic til noe litt mer informativt.

Edit2: det kan også være lurt å poste spørsmålene i rett kategori. Denne kunne f.eks med hell ha vært puttet i kategorien som heter "Prosessor og overklokking"..

Endret av jephque
Lenke til kommentar

Takk! Og det gjør jeg nok. Btw har jeg funnet ut at det er på forumet gullgruva ligger, men som alle andre nye OCere tok det en stund før jeg ble bruker på forumet. I tillegg bør oc.no-folka bli flinkere til å legge alle de BRA artiklene på selve sidene. Dermed blir de lettere å finne..både for de nye og de som allerede er medlemmer :)

Lenke til kommentar

Det skal også nevnes at det aldri er et fasitsvar på overklokking. Som regel overklokker man ved hjelp av FSB, men her er det såpass store variasjoner fra hovedkort til hovedkort at det ikke er mulig å utforme en "generell guide". Dog vil vi se på dette i nærmeste framtid, og skulle vi finne på noe lurt skal vi lage en miniguide. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...