Gå til innhold

HD i/o og devicedriver

RSR

Anbefalte innlegg

Hei

har noen problemer jeg ikke blir kvitt.

har 6 hder å 2 brennere.

4 av hdene på ett highpoint kort, får i/o error på en hd men den andre hden på cabelen er ok så cabelen er ok!? får på en av de andre hdene å dev.driver error.

(ingen hder er raidet)(bruker xp home)

Noen som kan hjelpe begynner å bli veldig lei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å bytte kabel? Den KAN være defekt selv om èn disk virker greit.

Jeg har også opplevd at master/slave/cable select innstillingene har virket inn, selv om alle diskene ble detektert. I et tilfelle måtte begge stå som cable-select for at det ikke skulle bli error.

Du vet at ved å sette begge til cable-select, eller ene master og andre slave går for det samme vanligvis, men prøv å sjonglere litt med disse innstillingene.

Lenke til kommentar
Har du prøvd å bytte kabel? Den KAN være defekt selv om èn disk virker greit.

Jeg har også opplevd at master/slave/cable select innstillingene har virket inn, selv om alle diskene ble detektert. I et tilfelle måtte begge stå som cable-select for at det ikke skulle bli error.

Du vet at ved å sette begge til cable-select, eller ene master og andre slave går for det samme vanligvis, men prøv å sjonglere litt med disse innstillingene.

cabelen funker har testet den med andre hder. men kan i/o error være i hden å har mistet ca 80gb med filer som er blitt ødelagt på den hden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hvis du mister data som allerede ER på disken er det mest sannsynlig disken som er defekt.

Jeg ville prøvd å flytte problemdisken til den andre HD-kontrolleren, og se om det går bedre der... :cry:

Har testet hdene på en annen pc å formatert de. Får nå ikke opp windows med den ene hd koblet til. den andre hden ødlegger data som jeg legger på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...